Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Evropské automobilky se bojí korejské konkurence

  16:34
"Považujeme firmy Hyundai a Kia za velmi vážné konkurenty, protože vyrábí dobré automobily, mají solidní design a zlepšují kvalitu," uvedl šéf prodeje německé automobilky Volkswagen Christian Klingler. "Jsou to velmi silné firmy a silní konkurenti," řekl o společnostech Hyundai a Kia šéf evropské divize největší americké automobilky GM.

Kia se loni v říjnu rozhodla, že Frankfurtský autosalon ohromí odvážným velkým sedanem s pohonem zadních kol. Velký rozmáchlý koncept poháněný přeplňovaným šestiválcem by se podle spekulací mohl dostat do výroby. | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Evropští výrobci automobilů mají obavy z konkurence ze strany jihokorejských rivalů Hyundai a Kia. Čínské automobilky ale zatím nejsou považovány za hrozbu. Vyplývá to podle agentury Reuters z názorů analytiků a prohlášení představitelů evropského automobilového průmyslu na autosalonu ve Frankfurtu.

Automobilky Hyundai a Kia byly dříve považovány za výrobce levných vozů s nezajímavým designem. Firmy však v posledních letech zapracovaly na svých problémech s designem i kvalitou, a začaly tak dosahovat vynikajících výsledků v prodeji, a to i během světové finanční a hospodářské krize.

Navíc se nerozpakují přiznat, že chutím Evropanů nerozumějí a najímají si zkušené odborníky od konkurence. "Přetáhnout" designéra Petera Schreyera od Audi je to nejlepší, co mohla Kia udělat. Autor ikonického Audi TT je jedním z nejlepších designérů současnosti, Korejci mu dávají volnou ruku a věří mu. Kie tak dnes mají atraktivní design, který se v Evropě líbí.

Hyundai i30

Hyundai představuje ve Frankfurtu novou generaci důležitého modelu i30.

To samé udělal Hyundai, když angažoval Tomase Burkleho, který kdysi maloval BMW. Korejci se ale neomezují jen na lov designérů. Hyundai má vývojové centrum v německém Rüsselsheimu, tedy ve stejném městě, kde sídlí Opel.

Kia zase obsadila reprezentativní místo v centru Frankfurtu. Postavila si svou evropskou centrálu přímo v srdci jednoho z finančních center Německa. Ostatní značky mohou reprezentativní prostory včetně showroomu Kie v sousedství frankfurtského výstaviště, kde právě probíhá autosalon, jen závidět.

Kie se vyrábějí v továrně v Žilině, hyundaie vyjíždějí z fabriky ve slezských Nošovicích. Nejvyšší nekorejský manažer v evropské centrále Kie přišel z místa šéfa britského zastoupení Toyoty, ostatní klíčové evropské manažery lovila korejská značka u dalších renomovaných značek, třeba šéf marketingu Benny Oeyen přišel od Mazdy.

"Hyundai bude s Volkswagenem soupeřit o titul největšího výrobce automobilů na světě. Ne v tomto nebo příštím roce, ale rozhodně ve středně dlouhém období," uvedl analytik Frank Schwope ze společnosti NordLB.

Hyundai tvoří společně s dceřinou firmou Kia pátého největšího výrobce automobilů na světě. V Evropské unii tato dvojice představuje z hlediska prodeje největší asijskou automobilku, napsala agentura Reuters.

"Jsou dost agresivní po celé Evropě. Jsou jedním z našich největších konkurentů," uvedl šéf evropských aktivit největší japonské i světové automobilky Toyota Didier Leroy.

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...