Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Evropské automobilky se bojí korejské konkurence

  16:34aktualizováno  16:34
"Považujeme firmy Hyundai a Kia za velmi vážné konkurenty, protože vyrábí dobré automobily, mají solidní design a zlepšují kvalitu," uvedl šéf prodeje německé automobilky Volkswagen Christian Klingler. "Jsou to velmi silné firmy a silní konkurenti," řekl o společnostech Hyundai a Kia šéf evropské divize největší americké automobilky GM.

Kia se loni v říjnu rozhodla, že Frankfurtský autosalon ohromí odvážným velkým sedanem s pohonem zadních kol. Velký rozmáchlý koncept poháněný přeplňovaným šestiválcem by se podle spekulací mohl dostat do výroby. | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Evropští výrobci automobilů mají obavy z konkurence ze strany jihokorejských rivalů Hyundai a Kia. Čínské automobilky ale zatím nejsou považovány za hrozbu. Vyplývá to podle agentury Reuters z názorů analytiků a prohlášení představitelů evropského automobilového průmyslu na autosalonu ve Frankfurtu.

Automobilky Hyundai a Kia byly dříve považovány za výrobce levných vozů s nezajímavým designem. Firmy však v posledních letech zapracovaly na svých problémech s designem i kvalitou, a začaly tak dosahovat vynikajících výsledků v prodeji, a to i během světové finanční a hospodářské krize.

Navíc se nerozpakují přiznat, že chutím Evropanů nerozumějí a najímají si zkušené odborníky od konkurence. "Přetáhnout" designéra Petera Schreyera od Audi je to nejlepší, co mohla Kia udělat. Autor ikonického Audi TT je jedním z nejlepších designérů současnosti, Korejci mu dávají volnou ruku a věří mu. Kie tak dnes mají atraktivní design, který se v Evropě líbí.

Hyundai i30

Hyundai představuje ve Frankfurtu novou generaci důležitého modelu i30.

To samé udělal Hyundai, když angažoval Tomase Burkleho, který kdysi maloval BMW. Korejci se ale neomezují jen na lov designérů. Hyundai má vývojové centrum v německém Rüsselsheimu, tedy ve stejném městě, kde sídlí Opel.

Kia zase obsadila reprezentativní místo v centru Frankfurtu. Postavila si svou evropskou centrálu přímo v srdci jednoho z finančních center Německa. Ostatní značky mohou reprezentativní prostory včetně showroomu Kie v sousedství frankfurtského výstaviště, kde právě probíhá autosalon, jen závidět.

Kie se vyrábějí v továrně v Žilině, hyundaie vyjíždějí z fabriky ve slezských Nošovicích. Nejvyšší nekorejský manažer v evropské centrále Kie přišel z místa šéfa britského zastoupení Toyoty, ostatní klíčové evropské manažery lovila korejská značka u dalších renomovaných značek, třeba šéf marketingu Benny Oeyen přišel od Mazdy.

"Hyundai bude s Volkswagenem soupeřit o titul největšího výrobce automobilů na světě. Ne v tomto nebo příštím roce, ale rozhodně ve středně dlouhém období," uvedl analytik Frank Schwope ze společnosti NordLB.

Hyundai tvoří společně s dceřinou firmou Kia pátého největšího výrobce automobilů na světě. V Evropské unii tato dvojice představuje z hlediska prodeje největší asijskou automobilku, napsala agentura Reuters.

"Jsou dost agresivní po celé Evropě. Jsou jedním z našich největších konkurentů," uvedl šéf evropských aktivit největší japonské i světové automobilky Toyota Didier Leroy.

Autoři: ,




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.