58členná porota složená z evropských motoristických novinářů vybírala z osmi finalistů a rozhodla takto:
Umístění |
automobil |
1. |
Ford S-Max |
2. |
Opel Corsa |
3. |
Citroën C4 Picasso |
4. |
Škoda Roomster |
5. |
Honda Civic |
6. |
Peugeot 207 |
7. |
Volvo C30 |
8. |
Fiat Grande Punto |
Vítězství S-MAXu je vcelku symbolické, právě před deseti lety (v roce 1997) vládlo automobilové Evropě vůbec poprvé MPVčko - francouzský Renault Scénic.
Mezi čtyřmi nejlepšími evropskými vozy jsou tak letos tři auta s velkým prostorem, třída těchto vozů MPV je v Evropě stále oblíbenější.
Ford má vítězstvím s-maxu ve své stáji již páté auto roku. Předchozí úspěchy si připsal escort (1981), scorpio (1986), mondeo (1994) a focus (1999). Test vítězného Fordu S-MAX si přečtěte ZDE
O nejlepším autě Evropy pro rok 207 hlasovali také čtenáři Auto.iDNES.cz. Z 9 136 hlasů dostalo z finálové osmičky nejvíce bodů Volvo C30, druhý skončil roomster a na třetím místě Honda Civic. Kompletní výsledky najdete TADY
Car of the year
Evropská soutěž o Auto roku se pořádá od roku 1963. Prvním vítězem byl tehdy britský sedan Rover 2000. Autem roku pro letošní rok je Renault Clio.
Od té doby se na stupni nejvyšším vystřídalo 43 různých automobilů mnoha kategorií (zde). Vždy však to byly vozy, které přinášejí buď něco nového, anebo jsou nejlepším skloubením všech požadavků, od jízdních vlastností, bezpečnosti, designu až po tzv. value for money, tedy hodnotu ve vztahu k pořizovací ceně.
Auta, která o titul usilují, musí splnit několik požadavků. Mimo jiné se musí do konce roku prodávat na minimálně pěti trzích Evropy a musí jich být prodáno alespoň pět tisíc kusů.