Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Evropským autem roku je Opel Ampera

  16:12aktualizováno  16:12
Finalisty letošní soutěže Car of The Year byly například modely Citroën DS 5, Fiat Panda nebo Ford Focus, titul evropského auta roku pro letošní rok ale nakonec získal Opel Ampera.

Opel Ampera | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Auto roku se v předvečer ženevského autosalonu oznamovalo poprvé v padesátileté historii soutěže. V odborné anketě Car of The Year 2012 hlasovalo 59 motoristických novinářů z 23 evropských zemí. Vybírali z 35 nominovaných novinek, mezi kterými byl i Range Rover Evoque, Toyota Yaris a maličký Volkswagen Up! Komisaři ankety hodnotili především jejich konstrukci, design, komfort, výkony, stupeň inovací a také jejich efektivitu – a právě to byla disciplína, ve které Ampera a Volt excelovaly.

Opel Ampera získal od jury celkem 330 bodů, s výrazným odstupem se na druhém místě umístil Volkswagen Up (281 bodů), třetí skončil Ford Focus (256 bodů).  "Jsme opravdu nadšeni z vítězství a hrdí na titul, o kterém rozhodují přední motorističtí publicisté Evropy," říká Susan Docherty, presidentka a ředitelka Chevrolet Europe. "Náš model dokazuje, že jízda na elektřinu může být zábavná a bezproblémová aniž by omezovala životný styl majitele."

Opel Ampera je postaven na stejném základu jako americký Chevrolet Volt. Oba vozy jsou technicky identické a také vznikají v továrně Hamtramck v americkém Michiganu. Hybridní soustrojí tvoří 150koňový elektromotor živený li-ion akumulátory a malým spalovacím motorem.

V závislosti na stylu jízdy a jízdních podmínkách ujede elektromobil 40 až 80 km čistě na baterie, tedy zcela bez emisí. Po vyčerpání baterií se spustí palubní generátor, poháněný malým spalovacím motorem, který dál dobíjí baterie, takže o pohon vozu se stále stará elektromotor. Akční rádius vozu na jedno nabití a jednu nádrž paliva pro generátor tedy činí asi 500 km. Přečtěte si: Opelu Ampera stačí méně než dva litry benzinu na sto kilometrů.

Modely Volt a Ampera získaly také ocenění "World Green Car of the Year 2011" a pětihvězdičkové "ocenění" z programu bariérových bezpečnostních testů Euro NCAP.

V české anketě Auto roku 2012 Klubu motoristických novinářů, která se řídí pravidly Car of The Year, se stal vítězem Range Rover Evoque. V konkurenční anketě pořádané Sdružením automobilového průmyslu a Svazem dovozců automobilů zvítězil Ford Focus.

Autoři: ,




Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.