Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Evropským autem roku je Opel Insignia

  12:12aktualizováno  13:07
V přestižní anketě Car of the year zvítězil Opel Insignia. Vítězství německého vozu v anketě evropských motoristických novinářů je velmi těsné. Insignia vyhrála o jediný bod před druhým Fordem Fiesta. Třetí místo obsadila nová generace VW Golf.

Opel Insignia | foto: Opel

Ve finále renomované ankety měla svého zástupce i Škoda. Na oficiálních stránkách ankety prozatím kompletní výsledky nejsou uveřejněny. Podle informací britského magazínu Autocar je konečné pořadí takové:

Evropské auto roku 2009
1. Opel Insignia 321 bodů
2. Ford Fiesta 320 bodů
3. VW Golf 223 bodů
4. Citroen C5 198 bodů
5. Alfa Romeo MiTo 148 bodů
6. Škoda Superb 144 bodů
7. Renault Megane 121 bodů

Úspěch po 22 letech

Opel má ve své flotile auto roku po dlouhých 22 letech. Posledním vozem z Russelheimu, který se titulem Evropské auto roku pyšnil, byl Opel Omega (1987). V roce 2007 skončila druhá corsa za Fordem S-Max o dva body.

Martin Hejral, tiskový mluvčí Opelu úspěch insignie komentuje: "Jsme samozřejmě nadšeni. Insignie si to zaslouží. Velmi jsme v to doufali, protože pozitivní dojmy motoristických novinářů jsme vnímali už delší dobu. Věřím, že tohle vítězství opelu po několika letech hledání pomůže zpátky na výsluní."

.jak jezdí evropské auto roku - první kilometry s insignií

"Insignie nástup opelu letos potvrdila a věřím, že stejně úspěšný bude i nový Opel Astra, který se představí příští rok," uzavírá

Vítězství velkého opelu nad malým Fordem Fiesta je vlmi těsné. 20 členů poroty dalo nejvíce bodů insignii, 19 fiestě. Ford prohrál ve finále auta roku o jeden bod už podruhé v historii. V roce 2001 porazila tehdy nové mondeo o jediný bod Alfa Romeo 147.

Evropské auto roku v renomované soutěži vybírá 59 motoristických novinářů z celé Evropy. Každý z nich má 25 bodů, které musí mezi finalisty rozdělit, žádnému z aut nesmí dát víc než 10 bodů, aspoň jeden bod musí dostat minimálně pět finalistů. Své rozhodnutí musí také každý z porotců zdůvodnit.

Do soutěže bylo původně přihlášeno 37 aut, každé muselo splnit podmínku, že do konce roku musí odstartovat jeho prodej alespoň v pěti zemích Evropy a musí se jich prodat víc než pět tisíc.

Auto roku podle čtenářů

V hlasování čtenářů iDNES.cz vyhrál český finalista Škoda Superb před Alfou Romeo MiTo, insignia skončila třetí. Poslední a předposlední místo obsadil VW Golf a Ford Fiesta. - kompletní výsledky čtenářské ankety ZDE

Galerie poražených

Alfa Romeo Mi.To

Alfa Romeo Mi.To

Citroën C5

Citroën C5

Ford Fiesta

Ford Fiesta

Renault Mégane

Renault Mégane

Nová Škoda Superb

Nová Škoda Superb

Volkswagen Golf GTI

Volkswagen Golf GTI





Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Volkswagen Caddy 1.9 č.67.
Volkswagen Caddy 1.9 č.67.

r.v. 2002, naj. 262 000 km, diesel
69 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.