Exkluzivně! Nový Range Rover junior

  • 7
Je vám Range Rover příliš velký? Co zkusit Range Rover Sport. Nový model legendy mezi terénními auty není, jak by název napovídal, jen jakousi odlehčenější verzí superluxusního Range Roveru. Range junior se hrdě hlásí ke svému staršímu a zkušenějšímu kmotrovi, je ale od antény po výfuk jiný.

V nabídce Land Roveru se zařadí mezi třetí generaci modelu Discovery, který se před nedávnem začal prodávat i u nás a jeho veličenstvo Range Rover.

Range Rover Sport, který čerpá to nejlepší ze studie Range Stormer, chystá premiéru na lednovém autosalonu v Detroitu. V České republice by se měl objevit už na jaře 2005.

Britský výrobce si pro Range Rover Sport vymyslel i vlastní kategorii 4x4/SUV, říká ji „sports tourer“.

„Sports tourer je ideální pro rychlou jízdu, komfortní pro dlouhé cesty a praktický pro každodenní používání v jakýchkoliv podmínkách,“ říká Michal Janoušek, zástupce generálního importéra vozů Land Rover do České republiky.
 
Oproti mohutnému Range Roveru je "junior" na pohled více dynamický, s kratší, nižší a užší karoserií. Jak jméno vozu napovídá, je vyladěn pro sportovnější dovádění v terénu i na silnici. Řidiči k tomu dodává odvahu systémem aktivní kontroly náklonu – Dynamic Response, aktivní příčný stabilizátor, kontrolující chování vozu při prudkých manévrech a umožňující neutrální a hladký průjezd zatáčkou.

Range Roveru Sport se chce na silnici více než do terénu. Automobilka mluví o: "Dokonalém zvládnutí sportovní jízdy na silnici."

Terénu se dorostenec samozřejmě nebrání, využije ho jak Eskymák tak Beduín. Na jiný než vyžehlený koberec asfaltu má přichystaný systém Terrain Response, který nabízí různá nastavení parametrů podvozku pro nejrůznější povrchy. 

Další technickou lahůdkou je aktivní tempomat, u Land Roveru mu říkají Adaptive Cruise Controle. Ten řidiči umožní držet  konstantní rychlost, ale i bezpečnou vzdálenost od vozidla před ním. 

Pod kapotu Range Roveru Sport bude na výběr za tří motorů, dva benzinové a jeden dieselový. Nejsilnější přeplňovaný osmiválec V8 4.2 s 280 kW dodá vozu sílu 375 koňských sil. Nabídku doplní nepřeplňované agregáty benzinový V8 4.4 a dieselový V6 2.7 známý už z Discovery 3, všechny spojené šestistupňovou automatickou převodovkou ZF s možností manuálního řazení CommandShif.

,