Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Exkluzivně: První fotka interiéru nové Škody Superb

  17:29aktualizováno  18:09
Až doposud se mladoboleslavská automobilka chlubila pouze fotografiemi exteriéru nového superbu. Teď už víme, jak bude vypadat nová generace největší škodovky zevnitř.

Nová Škoda Superb | foto: Škoda Auto

"První představení včetně cen bude na březnovém autosalonu v Ženevě. Uvedení na trh bude počátkem léta, nejprve se základní motorizací, ale do podzimu by se měla prodávat i vrcholná varianta, šestiválec 3,6 litru," říká tiskový mluvčí automobilky Evžen Krauskopf. S výkonem 191 kW to bude nejsilnější škodovka všech dob.

Superb už nebude chudý příbuzný Volkswagenu Passat, právě naopak, dostane ty nejmodernější technologie.

Chlubí se hlavně unikátní patentovanou konstrukcí variabilního otevírání víka kufru. V Mladé Boleslavi mu říkají Twindoor a vejde se za něj až 565 litrů věcí, což je o 85 litrů víc než u stávajícího modelu. V případě sklopených zadních sedadel odveze nový superb až 1670 litrů.

Otvírání kufru jsme si konečně vyzkoušeli na vlastní kůži.

Funguje to jednoduše: chcete-li odklopit pouze víko kufru, tak jako u současného superbu, prostě zatlačíte na dotykový ovladač zámku a tahem odklopíte, jako u každého jiného auta.

Když ovšem zjistíte, že kočárek takhle malým otvorem prostě neprostrčíte, víko zase přibouchnete a nahmatáte druhý zámek, který je asi o deset centimetrů vpravo od prvního. Tím se odjistí celé páté dveře.

Musíte však počkat, až vám třetí brzdové světlo za zadním sklem rozsvícením a zhasnutím ukáže, že je můžete otevřít - trvá to pár sekund; určitě rychleji, než jste stihli přečíst tuhle větu.

Pak zdvihnete celé zmíněné páté dveře jako u běžného hatchbacku. Jednoduché a funkční.

Interiér: volant nic moc
První dojmy z finální verze interiéru (v listopadu jsme v Kalifornii seděli pouze v předsériové) jsou pozitivní, až na design volantu.

Někomu se sice líbí, ale nám přijde "kovově stříbrný úsměv" s malým logem nehodný luxusní limuzíny.

Použité materiály včetně imitace dřeva však působí velmi dobře, praktické je ovládání dvouzónové klimatizace. A jako perlička: v zadních dveřích opět našel místo skládací deštník, což byl před lety "vynález" Škodovky, který později okopírovaly i jiné automobilky.

popisek NEPŘEHLÉDNĚTE
JELI JSME NOVÝM SUPERBEM!

Škodováci se chlubí také systémem adaptivních předních světlometů AFS – (Adaptive Frontlight System). Posádku v případě nehody chrání až 9 airbagů včetně bočních airbagů vzadu a kolenního airbagu řidiče.

Největší model automobilky opět sází na velkorysou nabídku prostoru zejména pro cestující vzadu.

Do výbavy se také dostal navigační systém s pevným diskem o kapacitě 30 GB a dotykovým displejem, který teď nově dostávají volkswageny.

Nová Škoda Superb je dlouhá 4838 milimetrů, na šířku má 1817 milimetrů a na výšku 1462 milimetrů.

Nafťáky pouze čtyřválcové
Pro nový superb jsou k dispozici tři benzinové a tři naftové motory. Čtyřválec 1,9 TDI PD DPF má výkon 77 kW (105 koní) a vrcholu točivého momentu dosahuje na úrovni 250 Nm, kombinovaná spotřeba bude 5,7 litru nafty na 100 kilometrů. Maximální rychlost superbu s nejslabším TDIčkem bude 190 km/h. Pro zrychlení z 0 na 100 km/h potřebuje 12,5 vteřiny. Ručně řazená pětistupňová převodovka přenáší sílu motoru na přední kola.

Druhý v pořadí je dvoulitr 2,0 TDI PD DPF s výkonem 103 kW (140 koní) a maximem točivého momentu na 320 Nm. Zrychlení z 0 na stovku mu trvá 10,2 vteřiny a maximální rychlost je 207 km/h. Kombinovaná spotřeba má být 5,9 l/100 km.

Vrcholem naftové nabídky bohužel nebude šestiválec. Nejsilnějším vznětovým agregátem je common-railový dvoulitr s výkonem 125 kW (170 koní). Krouticí moment vrcholí na 350 Nm a v kombinovaném provozu si prý řekne o 6 litrů nafty na 100 km jízdy. Maximálně bude upalovat 222 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h mu potrvá 8,8 vteřiny.

Oba silnější naftové motory se budou dodávat v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou. Kromě toho bude k dispozici také automatická šestistupňová převodovka DSG. Filtr pevných částic bude pro všechny verze nabízen standardně.

Nejrychlejší škodovka pojede 250 km/h
Všechny benzinové motory budou vybaveny přímým vstřikem paliva. Čtyřválec TSI se zdvihovým objemem 1,4 litru nabídne 92 kW (125 koní) a 200 Nm točivého momentu. Malý přeplňovaný motor rozjede velkou škodovku na stovku za 10,5 vteřiny, maximální rychlost činí 201 km/h. Kombinovaná spotřeba má být 6,6 litru na 100 kilometrů.

Druhým benzinovým motorem v nabídce je 1,8 TSI s výkonem 118 kW (160 koní). Maximální točivý moment je 250 Nm a superb s pohonem předních kol s ním dosahuje maximální rychlosti 220 km/h. Při zrychlení z 0 na 100 km/h uběhne 8,6 vteřin, kombinovaná spotřeba činí 7,6 litru na 100 kilometrů. Pro motor 1,8 TSI se jako alternativa k ruční šestistupňové převodovce dodává i automatická sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG.

Vrcholnou motorizací nového superbu bude nový motor 3,6 FSI V6 s výkonem 191 kW (260 koní) a maximálním točivým momentem 350 Nm. V kombinovaném provozu má spotřebovávat 10 litrů benzinu na 100 kilometrů.

Nejrychlejší škodovka v historii vystartuje z nuly na stovku za 6,5 vteřiny, při maximální rychlosti bude ručička tachometru ukazovat 250 km/h. Motor 3,6 FSI V6 bude montován výhradně se šestistupňovou automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol.

V příplatkové výbavě bude mimo jiné dešťový senzor, bi-xenonové světlomety s funkcí AFS, kontrola tlaku v pneumatikách, brzdový asistent a asistent rozjezdu do kopce stejně jako parkovací asistent. Vyhřívaná mohou být nejen přední sedadla, ale i zadní. Pro nový superb půjde také objednat nezávislé přídavné topení nebo elektricky ovládané střešní okno se solárními články.

Nová Škoda Superb

Autoři: ,




Nejčtenější

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.