Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Exkluzivně: První skica Škody Octavia III

aktualizováno 
Druhá generace prostřední škodovky si odbývá třetí rok své oslnivé kariéry. V polovině července vyrobila automobilka desetimilionté auto, jubilejní škodovka byla právě octavia. Ve vývojovém centru - Česaně - se ale už pracuje na nové generaci, jak by mohla vypadat naznačuje časopis AutoDesign&Styling.

Škoda Octavia III | foto: AutoDesign&Styling / Roman Fluxa

Právě před dvěma a půl lety se na autosalonu v Ženevě představila druhá generace Škody Octavia. Model na kterém stojí výroba mladoboleslavské automobilky - podle nejnovějších čísel se vyrábí víc octavií než fabií - se pomalu dostává do poloviny svého životního cyklu, který se dnes u modelů pohybuje kolem šesti let.
 
V hlavách a skicářích škodováckých konstruktérů a designérů tak určitě myšlenky na novou octavii zabírají stále více místa a dostávají určitější obrysy.
 
Časopis AutoDesign&Styling proto oslovil profesionálního českého automobilového designéra Romana Fluxu, aby svou představu o tom, jak bude vypadat v pořadí už třetí octavie vyráběná pod taktovkou Volkswagenu, převedl na papír.
 
Skici napovídají, že by k praktičnosti a solidnosti mohla octavia přidat také špetku dynamiky a svalů.
 
Návrh klade velký důraz na zachování výrazné masky. Chromovaný rámeček lemující svislé žebrování, s kterým stojí a padá tvář stávající octavie, by mohl nahradit mohutnější ostře řezaný monolit, vycházející ovšem ze stávajícího tvaru.
 
Usměvavou oblou masku by měla škodovka nechat menším a hravějším modelům - roomsteru a fabii. Právě maska - výrazný identifikační znak škodovek - podle Fluxy rozhodne o úspěchu Octavie III. Její čas by měl přijít v roce 2010.

popisek AUTOKATALOG
VŠE O ŠKODOVKÁCH 

Autoři: ,




Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.