Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Exkluzivně: Seděli jsme v novém superbu

  15:03aktualizováno  15:03
Nová generace největšího modelu škodovky už nechce být chudým příbuzným passatu. Dostává nejmodernější techniku, kterou si v mateřském koncernu VW dosud schovávali jen pro "vyvolené" značky. Nový superb tak bude umět sám zaparkovat, dostane pohon všech kol, motory TSI a i ty nejdražší značky mu budou závidět "dvojchodové" zadní dveře Twindoor. Jaký je nový superb na první usednutí?

Uvnitř  působí luxusněji než stávající generace. Při tvarování přístrojovky se designéři odvázali o poznání víc než před  lety, kdy vyvíjeli předchůdce. Po nasednutí vás uvítá jemné klapnutí dveří.

popisek NOVÝ SUPERB
ZÁKLADNÍ CENA JE 619 900

Cítíte se obestavěni, křesla sedadel působí kvalitně a na první posezení se zdají pohodlná, trochu tužší, jak je u škodovek dobrým zvykem.

Subjektivně by se k velkému autu, které má být oblíbeným manažerským korábem, možná hodil masivnější volant. Ten, který dostal nový superb, má hodně subtilní střed. Trochu to vypadá, jako by si ho největší škodovka vypůjčila od menšího auta.

Předchozí superb byl autem, ve kterém i skalní řidiči rádi sedávali vzadu. Královská nabídka místa pro nohy hlavně v podélném směru byla ohromující. Nový superb tuto charakteristiku rád podědil a pokud jde o čísla, ještě ho překonává. Na délku má nově 4 838 milimetrů, na šířku 1 817 a na výšku 1 462 mm. Jako konstrukční základ posloužily platformy VW Golf (má ho i menší octavia) a passatu.

Nešetří se chromem, hlavně ve vyšších výbavách. Přistrojovka je podsvícena škodováckou zelenou, předchůdce měl podsvícení bílé. Posádku chrání kromě tradiční smečky elektronických hlídacích psů (ABS, ESP...) až devět airbagů. Připlatit bude možné třeba za dotykovou navigaci, kterou zavádí nyní do svých modelů také mateřský Volkswagen.

Patentovaný systém otevírání víka kufru umožňuje otevřít buď pouze plechovou část, stejně jako u superbu, který se z výroby zanedlouho odporoučí. V Mladé Boleslavi se ale také rozhodli udělat nový superb praktičtější. Systém, kterému říkají Twindoor, totiž umožňuje otevřít také celou zadní část včetně zadního okna, stejně jako je tomu u liftbackové octavie.

Když chcete otevřít pouze malý vstup do kufru, jednoduše zmáčknete spínač schovaný uprostřed víka pod chromovou lištou na jeho spodní hraně.

Když je krabice moc velká, je to trochu složitější. Nejdřív zmáčknete knoflík, který je umístěn asi pětadvacet centimetrů napravo od knoflíku, kterým se dveře otevírají.

Po jeho sepnutí se rozsvítí středové brzdové světlo umístěné ve výšce očí nahoře za zadním oknem. Tehdy je čas zmáčknout spínač uprostřed. Když vidíte, že červené světlo bliká, je čas víko kufru otevřít. Že to tak složité není, uvidíte na našem videu ZDE.

Motory pro nový superb
zážehové: vznětové:
1,4 TSI/92 kW 1,9 TDI PD DPF/77 kW, také bez DPF (filtr pevných částic)

1,8 TSI/118 kW, také verze s pohonem
všech kol 4 x 4 (Haldex)
a za příplatek automatická převodovka

2,0 TDI PD DPF/103 kW, 
za příplatek aut. převodovka
3,6 FSI V6/191 kW 4x4 vždy aut. převodovka 2,0 TDI CR DPF/125 kW, také 4 x 4 a za příplatek aut. převodovka

Superb bude nejen nejrychlejší škodovkou (s 3,6litrovým motorem pojede až 250 km/h), ale bude také ekologický. Model Superb GreenLine s motorem 1,9 TDI PD DPF/77 kW se ve sledované disciplíně emisí CO2 dostal na hodnotu 136 g/km.

Nová Škoda Superb bude k dostání od června. Kombi verzi pak bude možné pořídit od příštího roku.

Autor:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Škoda Superb 1,8 TSI Style...
Škoda Superb 1,8 TSI Style...

r.v. 2016, naj. 47 365 km, benzín
639 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.