Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Exkluzivní fotografie nové škody: více sportu pro fabii

  10:37aktualizováno  10:37
Sportovněji pojatá verze nové Škody Fabia už jezdí po českých silnicích. Při jedné z testovacích vyjížděk ji vyfotografoval pozorný čtenář iDNES.cz. Na exkluzivních špionážních snímcích má fabia jinak tvarovaný přední nárazník, který auto silněji tlačí k zemi.

Škoda Fabia RS | foto: iDNES.cz

Na zádi je pak do nárazníku nově vetknutý černý segment napodobující difuzor. Vše korunuje rovná široká chromová koncovka výfuku.

Škoda Fabia RSŠkoda Fabia RSŠkoda Fabia RS




Varianta RS je zaměřená na sportovnější řidiče. "Rychlou verzi RS, odvozenou z končící fabie, už neobjednáte," říká Radek Donner z pražského prodejce škodovek NH car. Nová Fabia RS by tedy měla dorazit relativně brzy, aby nahradila svou předchůdkyni.

Při prezentaci závěrečné limitované série původních Fabií RS pro britské ostrovy zástupci Škody Auto prozradili, že se modernizovaná Fabia RS chystá na trh v průběhu roku 2008.

Zbývá tedy ještě rok času. Na testovaném voze je podle všeho pouze speciální tzv. optický paket, který nové fabii přidá sportovnějšího ducha.

Pohled do historie říká, že první RS (Ženeva 2003) následovalo civilní fabii se čtyřletým odstupem (Frankfurt nad Mohanem 1999).

Jaký motor pro RS?
Jaké koňspřeží nová sportovní verze pod kapotu dostane, prozatím není jasné. V útrobách předchozí generace drnčel turbodiesel 1,9 TDi s výkonem 96 kW. Je otázkou, zda Škoda půjde opět netradiční cestou sportovního auta, čepujícího naftu. Závodivé fabii by rozhodně mnohem více seděl silný benzinový motor.

Nejsilnější obyčejná nová fabia je k mání s benzinovou "jedna-šestkou" s výkonem 77 kW, stejný výkon, ale více kroutících newtonmetrů nabídne turbodiesel 1,9 litru.

Pokud půjde nová Fabia RS ve stopách své předchůdkyně, mohla by dostat například turbodieselový dvoulitr, který má v obyčejné octavii 140, v Octavii RS 170 koní.

Labužníci by jistě ocenili, kdyby se Fabia RS vydala cestou větší sestry octavie, a přifrčela s přeplňovaným benzinomotorem pod kapotou. Slušel by jí třeba výjimečný dvakrát přeplňovaný benzinový motor 1,4 TSI z Golfu GT. Ten si ale ve Wolfsburgu žárlivě schovávají a nemají se k tomu, půjčit ho jiným koncernovým značkám než je VW.

Autor:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.