Škoda Fabia RS

Škoda Fabia RS | foto: iDNES.cz

Exkluzivní fotografie nové škody: více sportu pro fabii

  • 129
Sportovněji pojatá verze nové Škody Fabia už jezdí po českých silnicích. Při jedné z testovacích vyjížděk ji vyfotografoval pozorný čtenář iDNES.cz. Na exkluzivních špionážních snímcích má fabia jinak tvarovaný přední nárazník, který auto silněji tlačí k zemi.

Na zádi je pak do nárazníku nově vetknutý černý segment napodobující difuzor. Vše korunuje rovná široká chromová koncovka výfuku.

Škoda Fabia RSŠkoda Fabia RSŠkoda Fabia RS




Varianta RS je zaměřená na sportovnější řidiče. "Rychlou verzi RS, odvozenou z končící fabie, už neobjednáte," říká Radek Donner z pražského prodejce škodovek NH car. Nová Fabia RS by tedy měla dorazit relativně brzy, aby nahradila svou předchůdkyni.

Při prezentaci závěrečné limitované série původních Fabií RS pro britské ostrovy zástupci Škody Auto prozradili, že se modernizovaná Fabia RS chystá na trh v průběhu roku 2008.

Zbývá tedy ještě rok času. Na testovaném voze je podle všeho pouze speciální tzv. optický paket, který nové fabii přidá sportovnějšího ducha.

Pohled do historie říká, že první RS (Ženeva 2003) následovalo civilní fabii se čtyřletým odstupem (Frankfurt nad Mohanem 1999).

Jaký motor pro RS?
Jaké koňspřeží nová sportovní verze pod kapotu dostane, prozatím není jasné. V útrobách předchozí generace drnčel turbodiesel 1,9 TDi s výkonem 96 kW. Je otázkou, zda Škoda půjde opět netradiční cestou sportovního auta, čepujícího naftu. Závodivé fabii by rozhodně mnohem více seděl silný benzinový motor.

Nejsilnější obyčejná nová fabia je k mání s benzinovou "jedna-šestkou" s výkonem 77 kW, stejný výkon, ale více kroutících newtonmetrů nabídne turbodiesel 1,9 litru.

Pokud půjde nová Fabia RS ve stopách své předchůdkyně, mohla by dostat například turbodieselový dvoulitr, který má v obyčejné octavii 140, v Octavii RS 170 koní.

Labužníci by jistě ocenili, kdyby se Fabia RS vydala cestou větší sestry octavie, a přifrčela s přeplňovaným benzinomotorem pod kapotou. Slušel by jí třeba výjimečný dvakrát přeplňovaný benzinový motor 1,4 TSI z Golfu GT. Ten si ale ve Wolfsburgu žárlivě schovávají a nemají se k tomu, půjčit ho jiným koncernovým značkám než je VW.