Exkluzivní fotografie nové škody: více sportu pro fabii

  10:37aktualizováno  10:37
Sportovněji pojatá verze nové Škody Fabia už jezdí po českých silnicích. Při jedné z testovacích vyjížděk ji vyfotografoval pozorný čtenář iDNES.cz. Na exkluzivních špionážních snímcích má fabia jinak tvarovaný přední nárazník, který auto silněji tlačí k zemi.

Škoda Fabia RS | foto: iDNES.cz

Na zádi je pak do nárazníku nově vetknutý černý segment napodobující difuzor. Vše korunuje rovná široká chromová koncovka výfuku.

Škoda Fabia RSŠkoda Fabia RSŠkoda Fabia RS




Varianta RS je zaměřená na sportovnější řidiče. "Rychlou verzi RS, odvozenou z končící fabie, už neobjednáte," říká Radek Donner z pražského prodejce škodovek NH car. Nová Fabia RS by tedy měla dorazit relativně brzy, aby nahradila svou předchůdkyni.

Při prezentaci závěrečné limitované série původních Fabií RS pro britské ostrovy zástupci Škody Auto prozradili, že se modernizovaná Fabia RS chystá na trh v průběhu roku 2008.

Zbývá tedy ještě rok času. Na testovaném voze je podle všeho pouze speciální tzv. optický paket, který nové fabii přidá sportovnějšího ducha.

Pohled do historie říká, že první RS (Ženeva 2003) následovalo civilní fabii se čtyřletým odstupem (Frankfurt nad Mohanem 1999).

Jaký motor pro RS?
Jaké koňspřeží nová sportovní verze pod kapotu dostane, prozatím není jasné. V útrobách předchozí generace drnčel turbodiesel 1,9 TDi s výkonem 96 kW. Je otázkou, zda Škoda půjde opět netradiční cestou sportovního auta, čepujícího naftu. Závodivé fabii by rozhodně mnohem více seděl silný benzinový motor.

Nejsilnější obyčejná nová fabia je k mání s benzinovou "jedna-šestkou" s výkonem 77 kW, stejný výkon, ale více kroutících newtonmetrů nabídne turbodiesel 1,9 litru.

Pokud půjde nová Fabia RS ve stopách své předchůdkyně, mohla by dostat například turbodieselový dvoulitr, který má v obyčejné octavii 140, v Octavii RS 170 koní.

Labužníci by jistě ocenili, kdyby se Fabia RS vydala cestou větší sestry octavie, a přifrčela s přeplňovaným benzinomotorem pod kapotou. Slušel by jí třeba výjimečný dvakrát přeplňovaný benzinový motor 1,4 TSI z Golfu GT. Ten si ale ve Wolfsburgu žárlivě schovávají a nemají se k tomu, půjčit ho jiným koncernovým značkám než je VW.

Autor:

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Se sluchátky na uších a mobilem v ruce ohrožují sebe i dopravu

Sluchátka

Pouliční jev dnešní doby: nesledují provoz, bezduše přecházejí ulici nebo koleje bez toho, aniž by se rozhlédli....

Další z rubriky

Nejhorší silnice je na Blanensku. Nákladní auta tam ničí asfalt i domy

Výmoly: Nejhorší díra republiky 2018

V hlasování řidičů o největší výtluky na silnicích v celém Česku je nejhorší komunikace v obci Lhota Rapotina na...

Nákup auta v zahraničí: za nový vůz se DPH platí v Česku

Koupě špatné ojetiny může pořízení auta značně prodražit 1

Když si koupíte v Německu nebo v jiné unijní zemi nové auto, měli byste se připravit na to, že vás čeká daňové kolečko....

Na zimní gumy zatím přezulo osmdesát procent řidičů, méně než loni

ADAC test letních pneumatik

Na zimní pneumatiky má v současnosti přezuto kolem osmdesáti procent českých řidičů, což je o jednotky procent méně než...

BMW M4 3,0...
BMW M4 3,0...

r.v. 2017, naj. 46 000 km, benzín
1 950 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz