Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Exkluzivní nové Ferrari 430 Scuderia Spider 16M: ještě není vyprodáno

  13:48aktualizováno  14:05
Vznik Ferrari 430 Scuderia Spider 16M se podařilo do poslední chvíle utajit, prý je v Česku ještě jedno k mání. Spěchejte, vznikne jich jen 499 a cena je šest a půl milionu.

Ferrari 430 Scuderia Spider 16M | foto: Ferrari

Šestnáctka v označení novinky, která se představila o tomto víkendu, má jednoduché vysvětlení. Otevřená scuderia vznikla k oslavě 16. vítězství v poháru konstruktérů letošního ročníku mistrovství světa F1.

Nejnovější přírůstek do své závodní stáje (italsky "scuderia") představilo Ferrari velmi neočekávaně. "Pro český trh jsou přichystané dva až tři kusy a jeden je ještě k mání," prozradil pro iDNES.cz zástupce italské kultovní automobilky na Českém trhu, společnosti Scuderia Praha. Cena byla stanovena na 259 tisíc euro

Scuderia Spider prošla karbonovou dietou, osmiválec 4,3 litru teď vozí o osmdesát kilogramů méně (nově 1340 suché hmotnosti). Kromě uhlíku se na snížení hmotnosti podílí i titanové pružiny a odlehčené stabilizátory a tlumiče. Ferrari prohlašuje, že otevřená verze scuderie je nejrychlejším střechyprostým autem, které kdy vyrábělo. Na testovací trati ve Fioranu pokořilo dokonce i kultovní Ferrari F50.

510 koní roztáhne maranellskou novinku na stovku za 3,7 sekundy. Maximum krouticího momentu je na 470 Nm (při 5250 ot./min), nejvyšší výkon dává motor při 8500 otáčkách za minutu, o 140 otáček dál ho zkrotí omezovač. Brzdy mají standardně karbokeramické kotouče, do kterých se vpředu zakusují šestipístkové třmeny, zadní jsou čtyřpístkové.

315 kilometrů v hodině v otevřeném Ferrari 430 Scuderia Spider 16M asi vytrhá posádce vlasy. Namísto střechy mají potřebnou bezpečnost při případném převrácení auta zajišťovat ochranné oblouky za hlavami pilota a toho, kdo najde odvahu vedle něj usednout.

Řidič nastavuje speciálním ovladačem na volantu, kterému u Ferrari říkají "manettino", charakteristiku auta. Na výběr má z pěti režimů nastavení podvozku, převodovky a stabilizačního systému. Samozřejmostí je šestistupňová sekvenční převodovka odvozená od té, kterou mají k dispozici piloti "eF-jedniček".

Ferrari udává, že kombinovaná spotřeba tohoto čistokrevného závodního nářadí je 15,7 l benzinu na sto kilometrů jízdy. Nabízí se otázka, jestli je scuderia schopná vůbec dlouhodobě jezdit padesátkou...

Který exemplář ze 499 vyrobených je ten váš, dá každému vědět speciální štítek na zádi a v interiéru. Pokud jste premiéru nového ferrari v Mugellu propásli, další možnost jej spatřit dostanete na autosalonu v Bologni za pár týdnů.

Ferrari 430 Scuderia Spider 16M  v číslech

délka x šířka x výška x rozvor (mm)

4512 x 1923 x 1216 x 2600

suchá/pohotovostní hmotnost (kg)

1340/1440
rozložení hmotnosti 43% vpředu x 57% vzadu
objem nádrže (l) 95

pneumatiky

235/35 R19 vpředu a 385/35 R 19 zvadu

karbokeramické brzdy

398 x 36 mm vpředu a 350 x 34 mm vzadu
motor V8, 90°, atmosférický, umístěný uprostřed 

objem

4308 ccm
kompresní poměr 11,9:1
maximální výkon 375,4 kW (510 koní) při 8500 ot./min
maximální krouticí moment 470 Nm při 5250 ot./min

maximální rychlost

315 km/h
zrychlení 0-100 km/h 3,7 s
emise CO2 360 g/km

kombinovaná spotřeba 

15,7 l/100 km

základní cena

259 tisíc euro (asi 6 500 000 Kč)

Autor:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.