Právě se mi částečně splnil velký sen, že značku Jawa zachrání nějaká silná zahraniční firma, například Harley-Davidson, a já se svezu na nové jawě s velkým čtyřdobým dvouválcem s moderní konstrukcí a rámem.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
A teď na takové "Jawě" sedím! A je hrozná škoda, že jde jen o zakázkovou přestavbu v jediném exempláři.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Záchrana samotné továrny Jawa je bohužel stále více v nedohlednu, tato výjimečná Jawa/H-D vznikla na pražském dealerství Harley-Davidson.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
V soutěži dealerských přestaveb Harley-Davidson Battle of the Kings vycházejících z modelu H-D Iron 883 oslavila velký úspěch.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Na ulici budí jawason rozruch. Přeci jen nová naleštěná jawa s designem vycházejícím ze slavné "panelky" brumlající však obrovským véčkovým motorem se jen tak nevidí a řadu motoristů přiměla k zamyšlení, jestli jim v historii Jawy něco neuniklo.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Celá mašina je proti své historické předloze "panelce" podstatně větší a robustnější.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
V rámci této stavby se podařilo dosáhnout ještě lepších jízdních vlastností než u původního modelu Iron 883, ze kterého vznikla.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Kam jinam se jet projet, než na místa, která nejvíc připomínají slavnou českou historii. Tedy na Pražský hrad!
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Do vydlážděných uliček Starého města se vrátil kus historie.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Rám, motor i ovladače jsou shodné, ale úplně jiný posaz a odlišné rozložení hmotnosti dělají z téhle přestavby nový model.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Motocykl se nádherně vodí do zatáček a poměrně brzy se ozve škrtání od spodních šroubů na stupačkách.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
I sem se podařilo konstruktérům z pražského dealerství H-D na Šalamounce propašovat náznak jawy. Doutníkový výfuk má lehce zvonivý zvuk, když se soustředíte, kousek té zvonivé dvoutaktní jawičky tam také najdete!
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Když pomocí elektrického startéru probudím motor a zavřu oči, rázem jsem v jiném světě. Sedím na moderní americké mašině Harley-Davidson. Pode mnou bublá velký véčkový motor 883 a všechny ovladače i zvuk řachnutí převodovky jsou důvěrně známé z harleyů.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Při jízdě ve dvou mají oba dost místa a ještě si mohou poposednout dopředu nebo dozadu.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Hlavním rozdílem oproti staré dvouválcové jawě je jeden výfuk místo dvou a jiné vedení svodů z véčkového motoru.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Široká řídítka s hrazdičkou umí navodit nádhernou jízdní atmosféru, replice by možná slušela ještě chromovaná zrcátka místo těch „harleyáckých“.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Moderní konstrukci prozrazují také elektrické směrovky. Na původních jawách „kejvačkách“ se směr jízdy ukazoval jenom rukou jako dnes u jízdních kol.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Zde trochu chybí druhý výfuk, z tohoto pohledu je to přeci jen víc harley.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Replika před replikou aneb replika jawy vyfocená před replikou dřevěné boudy, v jaké na začátku minulého století začínala výroba prvních motocyklů Harley-Davidson.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Kombinace chromovaných kol, červeného laku a zlatých linek má opravdu něco do sebe.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Přestavba je díky kapotám a velkému retro sedlu podstatně mohutnější než původní model Iron 883, na jehož základě vznikla. A posaz je také o poznání pohodlnější.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Nádherný klasický design panelky je lakovaný v tradiční jawácké červené barvě i se známou chromovanou nádrží na bocích.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Výfuk pochází z nabídky custom příslušenství Harley-Davidson, ale tvarově přesně odpovídá historickým jawám.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Starý dvoutaktní motor jawy a rám z tenkých trubek vážily téměř polovinu hmotnosti velkého véčkového čtyřtaktu.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Všechno sedí do nejmenšího detailu včetně tvarů kapot a zlatých linek, přístrojové kapičky ve světlometu, doutníkového výfuku či řídítek s hrazdičkou a vykrajovaného dvoumístného sedla.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Mám za sebou jedinečný zážitek svezení na nádherné tradiční a přitom moderní jawě a strašně moc bych si přál, aby z Jawy po dlouhých letech namísto dotačních žádostí a stále oddalovaných neurčitých příslibů konečně vyjel nový moderní stroj.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Sen o nové Jawě končí a já jen nerad vracím červeno-chromovaný klenot jeho autorům.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz