Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Expresní focus přifrčí jako kombík: 476 litrů v kufru odtáhne 250 koní

aktualizováno 
Sportovní varianta nového Fordu Focus bude mít nový přeplňovaný čtyřválec. Automobilka novinku překvapivě uvádí jak ve verzi hatchback, tak i jako kombi. Poháněná přední kola budou krotit nové silnější brzdy.

Ford Focus ST | foto: Ford

Se zpožděním po základním modelu přichází Ford s oblíbenou sportovní verzí Focusu. Premiéru si odbyl na letošním frankfurtském autosalonu. Model ST ale mezigeneračně přišel o pětiválec od Volva, který v novince nahradil "domácí" čtyřválec s přeplňováním. Motor z řady EcoBoost disponuje 184 kW, což je rovných 250 koní. Přestože nové ST přišlo pod kapotou o jeden válec, tak výkonově si polepšilo. Předešlý pětiválec s turbem měl jen 168 kW a povyrostl i točivý moment z 320 na 360 Nm.

Ford Focus

Se změnou pohonné jednotky Ford myslel i na zvuk motoru, který byl u předchozího pětiválcového motoru zákazníky oblíbený. Jost Capito, šéf divize sportovních vozů připouští, že čtyřválec má zvuk úplně jiný, ale srovnává to se slavnými skladateli: "Beethoven a Mozart také skládali fantastickou, ale zcela jinou hudbu." Za vším stojí propracovaný výfukový systém, který výrobce odladil tak, aby zvuk nebyl obtěžující a přitom adekvátní k stylu a výkonu auta. 

Model ST není v hierarchii modelové řady Focus nejsilnější variantou. Top modelem vždy byla verze RS, která ale ve třetí generaci Focusu přijde na trh později, pravděpodobně až v roce 2013.

Ford Focus ST

Minimálně zajímavým počinem je kombi varianta Focusu ST. V předešlých generacích byl model ST nabízen jen jako hatchback. Ale proč ne, i Škoda s mnohem menší sportovní Fabií RS přišla vedle hatchbacku i s verzí kombi. Řízná kombíková octavia je také velmi oblíbená. A ve vyšších třídách je nabídka sportovních kombíků zcela běžná. Focus ST kombi je ale určen jen pro evropské trhy, na rozdíl od hatchbacku, který se bude prodávat po celém světě.

Mohlo by vás zajímat

Zaujal vás Ford Focus a chcete si ho koupit? Vybírejte z široké nabídky na Automodul.cz.

Sportovní Focus bude rozpoznatelný na první pohled. Liší se předek auta, na bocích přibyly prahové lišty a nad zadním oknem trůní přiměřeně veliký spojler. Vpředu přišel sportovní focus o tenkou mřížku chladiče okolo loga značky. Velký spodní trojdílný otvor se spojil do jednoho celku a mřížka má jinou strukturu. Nechybí ani výrazné logo ST. Mlhové světlomety se přestěhovaly níže do pozměněného spoileru s dalšími mohutnými mřížkami. Jinak tvarovaný je i zadní nárazník.

Ford Focus ST

Drobných změn doznal i interiér auta. Překvapivě stejný je čtyřramenný nepříliš sportovní volant, ale na vrchu přístrojové desky je nová malá kaplička se třemi přístroji (tlak a teplota oleje a tlak turbodmychadla). Samozřejmostí jsou speciální anatomická sedadla Recaro s velkým logem ST. Na výběr budou tři stupně výbavy označené ST1 až ST3. V základní budou sedadla látková, ve vyšších kožená, v ST3 i s vyhříváním a elektrickým posuvem. Nejvyšší výbava pak bude mít i bi-xenonová přední světla.

Ford Focus

Oproti sériovému focusu výrobce namontoval silnější brzdy a nově naladil podvozek, který je o 10 milimetrů níže než u standardní verze auta. Standardně bude Focus ST dodáván s osmnáctipalcovými koly s výrazným Y vzorem a pneumatikami s rozměrem 235/40. Za příplatek bude možné objednat ráfky v černé barvě a k tomu červeně lakované brzdiče.

Focus ST v obou karosářských verzích se začne prodávat v příštím roce. Ceny zatím Ford nezveřejnil.

Autoři:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.