I v roce 2040 bude v Německu většina aut na spalovací motor

aktualizováno 
Ještě v roce 2040 budou v Německu navzdory současnému boomu alternativních pohonů jezdit dvě třetiny aut na spalovací motor. Čistě na elektřinu jich bude 20 procent. Předpovídá to prognóza energetické společnosti ExxonMobil, která dnes byla zveřejněna v Hannoveru.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: AP

Celkově se má v uvedeném roce na německých silnicích vyskytovat 46 milionů osobních vozů. Spotřeba energie při rostoucím výkonu hospodářství přitom znatelně klesne.

„Energii využíváme stále efektivněji, takže v roce 2040 bude v Německu zapotřebí o třetinu méně primární energie než dnes,“ řekl šéf německého představenstva ExxonMobilu Florian Barsch.

Hlavním zdrojem této energie bude v zemi od roku 2030 zemní plyn. Spolu s minerálními oleji budou dodávat více než 60 procent energie.

Dieselová technologie a minerální oleje zůstanou pro dopravu i nadále nezbytné, navzdory všem diskusím o jejich budoucnosti. Nafta bude ještě v roce 2040 určující především pro nákladní dopravu, která by v uvedeném období měla v Německu narůst asi o čtvrtinu.

Podíl obnovitelných energií se zvýší o 30 procent a bude pokrývat čtvrtinu spotřeby energií v Německu. Dvojnásobně se do roku 2040 zvýší v rámci energetického mixu příspěvek větrné energie, fotovoltaiky a solární tepelné energie, uvádí studie.

Autoři: ,

Nejčtenější

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026...

Nová mazda má revoluční motor, i s turbem je nečekaně jednoduchý

Mazda 3

Nová generace Mazdy 3 bude mít motor, který kombinuje zážehový a vznětový princip. Jak to celé funguje, jsme zjišťovali...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Svéráz ruského motorismu v praxi: terénní dodávka z doby kamenné slaví

UAZ 2206 "Buchanka“

Už 60 let sjíždí z výrobních linek Uljanovského automobilového závodu populární minibus se současným kódovým označením...

Další z rubriky

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026...

Studie: elektromobily připraví Německo o 100 000 pracovních míst

Volkswagen I.D. Buzz

Přechod na elektromobily připraví Německo o dobře placená místa nejen v automobilovém odvětví. K tomuto závěru dospěla...

OBRAZEM: České Bugatti Chiron z Lega je v Praze. Byli jsme u vybalování

Bugatti Chiron z Lega Technik. Instalace výstavky v Alze.

Bugatti Chiron z Lega Technik je k vidění v showroomu Alza. Hypersport, který z více než milionu dílků Lega postavili v...

Najdete na iDNES.cz