Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fabia 1.2: starý kabát s novým zvukem

  10:49aktualizováno  10:49
Fabia Classic pro modelový rok 2003 je při pohledu zvenčí stejná, jako byla ta pro letošní rok, a v podstatě stejná, jako byly první exempláře této typové řady mladoboleslavské automobilky. Přesto je letošní významně jiná. Ta změna se ovšem skrývá pod kapotou. Pro verzi hatchback je totiž základním motorem zcela nový škodovácký zážehový agregát s objemem 1,2 litru.

Asi si budete muset zvyknout, že do doby, než začne takto motorizovaných fabií jezdit více, tohle auto podle zvuku nepoznáte. Je totiž o dost jiný. To, že jde o novinku, nasvědčuje i údaj o počtu válců motoru - oproti dřívějším standardům jsou jen tři. Motor nahrazuje starší agregát 1,4 o výkonu 44 kilowattů. Tento nový motor má sice o čtyři kilowatty slabší výkon, ale zase disponuje slušným točivým momentem. Příjemný je i pocit, že díky menší kubatuře ušetříte při každoročním placení povinného ručení. Interiér zůstává i nadále na moderní úrovni.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Škoda Fabia          můžete koupit na www.automodul.cz

Zatímco na palubní desce jsou plasty měkké a elegantní, hlavice řadicí páky a volant jsou zhotoveny z materiálu, který příliš neláká k mazlivým dotekům. Například střed hlavice řadicí páky s vyznačeným schématem řazení přímo volá po tom, aby byl v jiném odstínu. Přitom řazení je naprosto přesné, jednotlivé rychlostní stupně si nacházejí své místo jaksi samozřejmě. Vnitřek i po letech, jež uplynula od zahájení produkce fabie, působí moderním, i když strohým dojmem. Sedadla mají dostatečně dlouhá opěradla i pro řidiče vyšších postav. Místa je tu také dost. Řeč je pochopitelně o předních sedadlech, na ta zadní se lidé s tělesnou výškou nad 180 centimetrů usazují jen stěží.

Fabia na silnicích sedí jako přišitá, naklánění v zatáčkách je jen mírné, brzdy jsou také na velmi dobré úrovni. Akcelerace se dá krátce ohodnotit slovním spojením nic moc. Jenže tu výrobce ani neslibuje. V tabulkách je údaj pro zrychlení uveden číslem 18,4. Spíše než na dálnice se auto s tímto motorem hodí na české silnice první a druhé třídy, neboť tam při rychlostech dovolených předpisy auto může dosahovat obdobných jízdních průměrů jako vozy, které mají pod kapotou výrazně větší sílu. Spotřeba, které má vůz vybavený tímto motorem dosahovat, je výrobcem stanovena dokonce těstě pod hranici šesti litrů. Té se však dá dosahovat pouze tehdy, pokud řidič s plynovým pedálem zachází velmi citlivě.

Hodnocení MF DNES

MOTOR A PŘEVODOVKA

pružnost motoru 6
převodovka 9
spotřeba v testu 7

KAROSERIE A INTERIÉR

prostor na př. sedadlech 9
prostor na zad. sedadlech 7
využití kufru 7

PODVOZEK

jízdní vlastnosti 9
řízení a ovladatelnost 8
tlumení nerovností 8
brzdy 8

Poznámka: min. 1, max. 10 bodů

Prognóza odhadce
Fabia se trefila do vkusu českého zákazníka. Má předpoklady navázat na úspěchy předchozí 44kW-verze a stát se nejprodávanějším modelem. Poptávka bude převyšovat nabídku, což zapříčiní stabilní a relativně vysoké ceny. Po pětiletém provozu a cca 90 000 km bude fabia v dobrém stavu ke koupi cca za 135 000 Kč.
TOMÁŠ MAJER, Mobildata

Autor:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Kia Stinger
Žihadlo s pohonem zadních kol a šestiválcem je tady. Řídili jsme Stinger

Toto auto ukazuje, že to s automobilismem ještě není tak zlé. Má pohon zadních kol a pod kapotou podélně uložený benzinový šestiválec. Tahle kia je jedno z...  celý článek

Ford Focus 1,0 EcoBoost ...
Ford Focus 1,0 EcoBoost ...

r.v. 2015, naj. 58 340 km, benzín
410 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.