"Omlazený vzhled podtrhuje nová mřížka chladiče a trojrozměrně tvarované světlomety, které se podstatně rozšířily a zdůrazňují horizontální linii vozu," popisuje tiskový mluvčí automobilky Evžen Krauskopf. S faceliftem dostanou oba modely také nová hliníková kola a na výběr budou i nové laky.
Fabia a roomster se ale hlavně pochlubí novými motory. V českém ceníku bude pro fabii na výběr z pěti a pro roomster ze čtyř zážehových jednotek. Oba modely pak dostanou dva nové dieselové motory. (1,2 a 1,6 litru, šestnáctistovka bude ve dvou výkonových variantách).
"Spektrum u benzinových agregátů sahá od 44 kW až do 77 kW u modelu Fabia a od 51 kW do 77 kW u vozu Roomster," upřesnil Krauskopf.
Největším hitem omlazených škodovek bude určitě zbrusu nový moderní motor 1.2 TSI - objemově malý benzinový čtyřválec s přímým vstřikem paliva, navíc ještě dopovaný turbodmychadlem. S jeho pomocí dosahuje agregát maximálního výkonu 63 nebo 77 kilowattů - obě tyto verze budou ve fabii i v roomsteru k mání (silnější motor se montuje i do modelů yeti a octavia).
Přesná technická data zatím automobilka nezveřejnila, ale dá se předpokládat, že s lehkou fabií dokáže "oturbený" agregát s mohutným točivým momentem dostupném v širokém spektru otáček pěkně zacvičit. Spotřeba by přitom měla zůstat nízká - materiály Škodovky uvádějí zatím jediný údaj, a to že ve spojení se sedmistupňovou dvojspojkovou samočinnou převodovkou DSG je kombinovaná spotřeba 1.2 TSI 77 kW 5,3 litru.
Se standardně montovaným pětistupňovým manuálem to bude pravděpodobně o malinko více, ale určitě se nepřiblíží hranici sedmi až osmi litrů, kterou při svižnější jízdě atakují současné tříválce 1.2 HTP.
Přečtěte si: Nová fabia přistižena na českých silnicích
Rachtavé turbodiesely o objemu 1,4 litru nahradí v nabídce dvě nová TDIčka. Motory s objemy 1,2 a 1,6 litru nabídnou od 55 a 77 kilowattů výkonu. Motor 1,6 TDI bude ke koupi také ve verzi s výkonem 66 KW.
"Mezi nejdůležitější změny patří přechod na vysokotlaké vstřikování pomocí systému Common Rail, který dosahuje vstřikovacích tlaků až 1 600 bar, a rychlá reakce piezo-vstřikovačů umožňující provést až pět vstřiků v jednom taktu. Vozy tak nabídnou citelně klidnější chod motoru a snížení emisí škodlivin," slibuje Krauskopf.
Ceny inovované fabie a roomsteru budou oznámeny na autosalonu v Ženevě. "S jejich vyhlášením obdrží prodejní programy i naši prodejci," říká mluvčí. Vylepšené škodovky tedy budou k mání už od března.
Další články k tématu: Škoda