Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fabia bude stát od čtvrt do půl milionu korun

  20:48aktualizováno  20:48
F r a n k f u r t - Mladoboleslavská automobilka Škoda v úterý na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem představila světu svůj nejnovější model - dlouho očekávanou fabii. Základní provedení nového vozu s benzinovým motorem o obsahu 1,0 litru by mělo stát 249 900 korun, verze se silnějším motorem 1,4 litru od 279 900 korun a nejsilnější verze fabie s motorem o obsahu 1,9 litru bude stát od 339 900 korun.
Verze s motory o obsahu 1,4 a 1,9 litru budou uvedeny na český, slovenský a rakouský trh počátkem prosince o záčátku prodeje verze s litrovým motorem ještě není rozhodnuto.

Kolik stojí Škoda Fabia

Fabia Classic 1,0 249 900 Kč
Fabia Classic 1,4 (50 kW) 279 900 Kč
Fabia Classic 1,9 SDI 339 900 Kč
Fabia Comfort 1,4 (50 kW) 314 900 Kč
Fabia Comfort 1,4 (74 kw) 379 900 Kč
Fabia Comfort 1,9 SDI 374 900 Kč
Fabia Comfort 1,9 TDI 414 900 Kč
Fabia Elegance 1,4 (50 kW) 379 900 Kč
Fabia Elegance 1,4 (74 kW) 444 900 Kč
Fabia Elegance 1,9 SDI 439 900 Kč
Fabia Elegance 1,9 TDI 479 900 Kč

Tajemství se rozplývá, Fabia se odhalila. Světová premiéra auta je zároveň definitivní rozlučkou české automobilka Škoda v rukou německého VW s časy Favoritů a Felicií, s časy "aut odněkud z Východní Evropy." Fabia je o generace jinde. Stále by ale měla zůstat nejpopulárnějším autem v Česku.

Jak se to jí to podaří s cenou, startující na hranici 250 tisíc a končící dvacet tisíc pod půlmilionovou laťkou, se teprve uvidí. Už teď se dá ale tvrdit, že Češi budou v masovém měřítku kupovat levnější verze tohoto auta.

První vozy se objeví asi v prosinci, zatím ale v dražších verzích s motorem 1,4 (50 kW), 1,4 (74 kW) a s naftovým motorem 1,9 SDI. Nejlevnější litrová verze přijde na trh až s jarem.

A co je to vůbec za auto, tahle Fabia? Zvenčí se může každému může jevit a líbit různě. Na někoho působí sportovním dojmem, jiný tvrdí, že je až moc robustní a nemotorná. Jeden jí vidí jako Audi A3 v malém, druhý vypíchne strohost a masivnost vlastní celému koncernu VW.

Totéž se dá tvrdit o vnitřku. Dominují mu kvalitní a solidní materiály, palubní deska z měkčích plastů by měla být daleko odolnější než u felicie. Kritik uvidí interiér designérsky nudnější než třeba u italské či francouzské konkurence. Jeden bude vyzdvihovat prostornost a kvalitu zpracování kabiny cestujících, druhý hanit o dvacet litrů menší obsah zavazadlového prostoru ve srovnání s felicií.

Na jednom se ale asi shodnou všichni. Fabia je nejen ve srovnání s koncernovými bratříčky VW Polo a Seat Ibiza nejmodernější auto. Je postavena na podvozku, který oni dostanou za rok či dva. Fabia může disponovat všemi technickými prostředky od řízené klimatizace, přes boční airbagy až po stabilizační systém podovzku ESP. Je to auto, které vznikalo bez ohledu na minulost a bez nutnosti dělat kompromisy. Může jezdit se škodováckými motory o výkonu od 37 KW stejně jako s motory made in VW s výkonem až 88 kW, to je 120 koní pod kapotou.

V Čechách a na Moravě by se ročně mělo prodávat nějakých padesát až sto tisíc vozů. Světová premiéra je jen blyštivý začátek. Teprve tak za rok se ukáže, jaké vysvědčení si Fabia od zákazníků vysloužila.

Zpočátku bude mít navíc konkurenta i v souběžně vyráběné Felicii. Škoda Auto ukončí totiž výrobu vozů Felicia v Mladé Boleslavi nejpozději závěrem roku 2000. "Pokud se podaří v plném rozsahu zrealizovat projekt v Rusku, tak nevidím důvod, proč by se tam neměla vyrábět," řekl generální ředitel Škody Vratislav Kulhánek.

Podle Kulhánka záleží na tom, kolik kusů Felicie by se vyrábělo. "Je to otázka hospodařeníl. Pokud budou mít zákazníci zájem i nadále, a já myslím, že budou, tak je otázka, do kterého z pobočných závodů buď v České republice nebo v zahraničí bychom výrobu přesunuli," doplnil.

Škoda Fabia na montážní lince v mladoboleslavské automobilce

Dělník mladoboleslavské automobilky Škoda svařuje karoserii nového vozu Škoda Fabia

Nový vůz Škoda Fabia těsně před dokončením na montážní lince v mladoboleslavské automobilce

Expozice automobilky Škoda Auto na frankfurtském autosalonu krátce po slavnostním odhalení nové fabie

Detail předku nového vozu Škoda Fabia, který se představil na frankfurtském autosalonu

Levý zadní bok nového vozu Škoda Fabia na expozici ve Frankfurtu

Pohled do kufru Škody Fabie

Prostor pro řidiče v novém voze Škoda Fabia

Zadní prostor v novém voze Škoda Fabia

Škoda Fabia na podstavci v expozici mladoboleslavské automobilky na frankfurtském autosalonu

Detail zadních světel nového vozu Škoda Fabia

Detail předních světel nového vozu Škoda Fabia

Frankfurt nad Mohanem, úterý 14. září 12,30 hodin: Škoda Fabia se slavnostně odhaluje světu

Interiér nového vozu Škoda Fabia

Škoda Fabia na výrobní lince

Nové vozy Škoda Fabia připravené v mladoboleslavské automobilce k prodeji

Přístrojová deska nového vozu Škoda Fabia

Řada nových vozů Škoda Fabia připravená v továrně v Mladé Boleslavi k prodeji

Záď nového vozu Škoda Fabia

Dokončená Škoda Fabia připravená k odjezdu z továrny

Záď nového automobilu Škoda Fabia

Červená Škoda Fabia zepředu

Pravý zadní bok Škody Fabie

Autor:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.