Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fabia drží v ceně dílů výhodu tuzemských vozů

aktualizováno 
Až na výjimky drží Škoda Fabia výhodu předchozích modelů tuzemských automobilů - Až na výjimky drží Škoda Fabia výhodu předchozích modelů tuzemských automobilů - náhradní díly má sice dražší než felicia, ale pořád ještě levnější než zahraniční vozy téže kategorie. Totéž platí o ceně hodiny práce značkového servisu.
Ke srovnání posloužily součástky, které se snadno poškodí i při menších kolizích, nebo zajímají zloděje. Takové škody často hradí majitel vozu z vlastní kapsy,neboť havarijní pojištění bývá spojené se spoluúčastí, která může být vyšší než vzniklá škoda. Brzdové destičky jsou pak nejčastěji opotřebeným dílem, položka za alternátor slouží jako zajímavost. Cenu náhradního dílu ovlivňuje různý stupeň jeho kompletnosti. Například všechny svítilny na vozy Fiat Punto 1.2 jsou už ze skladu vybaveny žárovkami, zatímco u konkurence jsou bez žárovek. Fiat má ve světlometu i mlhovku, a proto je výrazně dražší. U čelních skel je patrný značný cenový rozdíl mezi kusy vlepenými do karoserie či jen vloženými do profilovaného gumového těsnění, jako u Škody Felicia. Výměna předního okna fabie se prodraží ještě o sadu lepidla a jiných náležitostí nutných k montáži, tedy o dalších 600 až 2000 korun. Renault rovněž dodává okno bez lepidla, ale s jistým příslušenstvím, například s lištami kolem skla. To je navíc tónované, čiré importér nenabízí. Výrazně vyšší cena alternátoru pro fabii je dána jeho vysokým devadesátiampérovým - výkonem, který je nutný kvůli elektrohydraulickému posilovači řízení a elektrickým topným tělesům ve výměníku topení. Tělíska zajišťují rychlejší dodávku teplého vzduchu do kabiny, alternátor je - na rozdíl od felicie - zahraniční výroby. Zatímco náhradní díly stojí po celé republice prakticky stejně, ceny servisních prací se výrazně liší a obecně jsou nejdražší v Praze. S rostoucí vzdáleností od hlavního města značně klesají. Řada značkových opraven, jež jsou obvykle spojeny s prodejnou nových vozů, poskytuje slevy (nejčastěji desetiprocentní) lidem, kteří automobil zakoupili v jejich salonech. Nejlevnější bývá práce automechanika, dražší je klempířina a nejvíc stojí diagnostika. Se zahájením prodeje fabií mnozí dealeři nevěděli, kolik budou účtovat za opravy. Většinou se ale shodli, že hodinová sazba bude u novinky stejná jako u octavie,tedy výš než u felicie. Někteří ale nečiní mezi škodovkami rozdíl - za práci mechanika zaplatí motorista stejně,ať přijede s felicií, fabií či octavií.

Ceny vybraných náhradních dílů testovaných automobilů (Kč)1)

Díl Škoda Fabia Škoda Felicia Opel Corsa Fiat Punto Renault Clio
1.4 1.3 1.2 1.2 1.2

čelní sklo 2859 1899 6235 6581 6076
přední blatník 2403 2048 3824 2646 2850
přední světlomet 2293 2052 3197 6794 3264
přední nárazník 3074 3001 8056 5154 5790
zadní nárazník 3074 3001 7374 4942 6379
sdružená zadní svítilna 1661 1529 1799/2051(2) 3090/2995 (2) 1978
brzdové destičky sada 1893 675 1801 1615 1451
alternátor 25 191 2856 15 146 6636 18 008
boční směrové světlo 179 276 164 219 235
levé zpětné zrcátko 1717 1785 2741 2571 3335
hodina práce
značkového servisu 290 až 560 220 až 560 420 až 700 350 až 490 350 až 710

Vysvětlivky: 1) jedná se o ceny originálních dílů v nabídce značkových dealerů, 2) první údaj je pro pětidveřovou a druhý pro třídveřovou karoserii
Pramen: MF DNES

Autor:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.