Fabia drží v ceně dílů výhodu tuzemských vozů

Až na výjimky drží Škoda Fabia výhodu předchozích modelů tuzemských automobilů - Až na výjimky drží Škoda Fabia výhodu předchozích modelů tuzemských automobilů - náhradní díly má sice dražší než felicia, ale pořád ještě levnější než zahraniční vozy téže kategorie. Totéž platí o ceně hodiny práce značkového servisu.
Ke srovnání posloužily součástky, které se snadno poškodí i při menších kolizích, nebo zajímají zloděje. Takové škody často hradí majitel vozu z vlastní kapsy,neboť havarijní pojištění bývá spojené se spoluúčastí, která může být vyšší než vzniklá škoda. Brzdové destičky jsou pak nejčastěji opotřebeným dílem, položka za alternátor slouží jako zajímavost. Cenu náhradního dílu ovlivňuje různý stupeň jeho kompletnosti. Například všechny svítilny na vozy Fiat Punto 1.2 jsou už ze skladu vybaveny žárovkami, zatímco u konkurence jsou bez žárovek. Fiat má ve světlometu i mlhovku, a proto je výrazně dražší. U čelních skel je patrný značný cenový rozdíl mezi kusy vlepenými do karoserie či jen vloženými do profilovaného gumového těsnění, jako u Škody Felicia. Výměna předního okna fabie se prodraží ještě o sadu lepidla a jiných náležitostí nutných k montáži, tedy o dalších 600 až 2000 korun. Renault rovněž dodává okno bez lepidla, ale s jistým příslušenstvím, například s lištami kolem skla. To je navíc tónované, čiré importér nenabízí. Výrazně vyšší cena alternátoru pro fabii je dána jeho vysokým devadesátiampérovým - výkonem, který je nutný kvůli elektrohydraulickému posilovači řízení a elektrickým topným tělesům ve výměníku topení. Tělíska zajišťují rychlejší dodávku teplého vzduchu do kabiny, alternátor je - na rozdíl od felicie - zahraniční výroby. Zatímco náhradní díly stojí po celé republice prakticky stejně, ceny servisních prací se výrazně liší a obecně jsou nejdražší v Praze. S rostoucí vzdáleností od hlavního města značně klesají. Řada značkových opraven, jež jsou obvykle spojeny s prodejnou nových vozů, poskytuje slevy (nejčastěji desetiprocentní) lidem, kteří automobil zakoupili v jejich salonech. Nejlevnější bývá práce automechanika, dražší je klempířina a nejvíc stojí diagnostika. Se zahájením prodeje fabií mnozí dealeři nevěděli, kolik budou účtovat za opravy. Většinou se ale shodli, že hodinová sazba bude u novinky stejná jako u octavie,tedy výš než u felicie. Někteří ale nečiní mezi škodovkami rozdíl - za práci mechanika zaplatí motorista stejně,ať přijede s felicií, fabií či octavií.

Ceny vybraných náhradních dílů testovaných automobilů (Kč)1)

Díl Škoda Fabia Škoda Felicia Opel Corsa Fiat Punto Renault Clio
1.4 1.3 1.2 1.2 1.2

čelní sklo 2859 1899 6235 6581 6076
přední blatník 2403 2048 3824 2646 2850
přední světlomet 2293 2052 3197 6794 3264
přední nárazník 3074 3001 8056 5154 5790
zadní nárazník 3074 3001 7374 4942 6379
sdružená zadní svítilna 1661 1529 1799/2051(2) 3090/2995 (2) 1978
brzdové destičky sada 1893 675 1801 1615 1451
alternátor 25 191 2856 15 146 6636 18 008
boční směrové světlo 179 276 164 219 235
levé zpětné zrcátko 1717 1785 2741 2571 3335
hodina práce
značkového servisu 290 až 560 220 až 560 420 až 700 350 až 490 350 až 710

Vysvětlivky: 1) jedná se o ceny originálních dílů v nabídce značkových dealerů, 2) první údaj je pro pětidveřovou a druhý pro třídveřovou karoserii
Pramen: MF DNES