Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fabia je nejlepší, felicia už svou roli dohrála

  20:15aktualizováno  20:15
- Porovnat design pěti vozů různého stáří - to je obtížné,pokud nechci některému z nich křivdit. Technologicky nejstarší Škoda Felicia už v přímém srovnání s konkurencí prostě obstát nem ůže,především zásluhou neuspokojivé ergonomie prostoru pro řidiče. Je patrné,že svou roli už dohrála.
Dalším "veteránem" byl Opel Corsa - miláček žen.

Sedm let prodejních úspěchů je jasným dokladem kvality designu, především v exteriéru stylisticky čistého a nadčasového. Z prvků, které stojí i dnes za zmínku, připomenu oddělený displej autorádia, umístěný pod čelním sklem, a polohování zadních opěradel, které výrazně zvyšuje využitelnost zavazadlového prostoru.

Může se hodit

Nabídka nových i ojetých automobilů Škoda Fabia 
Vyberte již dnes! www.automodul.cz

Dalším zastavením na cestě po časové ose je Renault Clio. Podle terminologie výrobce jsou tvary vozu poplatné "biodesignu". Osobně si myslím, že jde o frázi marketingového oddělení, které se snaží upozornit na fakt, že clio je jiné. A ono skutečně je,přestože v něm nevidím ani žábu, ani slona.

Clio je hravé. Palubní deska je velice přehledná a intuitivní ovládání vedlejších funkcí auta osloví především ženy. Imponují mi velké přední světlomety a bachratější předek, který působí dojmem větší bezpečnosti. V zadní části dostal přednost požadavek na dobrý výhled směrem zpět.

Vždy, když usednu za volant současných typů automobilky Fiat, smíchá se ve mně nadšení z originálního designu a skvělé ergonomie se zklamáním ze špatného zpracování. Nové punto má sportovnější výraz, za který vděčí hlavně originálním sdruženým světlometům a hodně skloněnému čelnímu sklu.

Zajímavým prvkem je prolis vedený nad bočními skly, ale jeho zakončení na obou stranách, u zrcátek i v zadním sloupku, působí rušivě. Sportovní náboj se přenáší i do interiéru: výborná ergonomie ovládání, příjemný volant a sedačky,které jsou nejen krásné, ale také nejpohodlnější ze všech srovnávaných vozidel.

Na přístrojové desce mě zaujalo tvarování kapličky s přístrojovým vybavením, umístění rádia, elegantně jednoduché výdechy ventilační soustavy a tři praktické odkládací plochy pod čelním sklem. Pro klíčky od nové fabie jsem šel se zažitým despektem, ale první seznámení mělo mít jiný průběh než ta dosavadní.

Už samotný sklopný klíček k vozu je designérské dílo. První pohled na vůz mě nenechal na pochybách o vítězi testu v kategorii designu. Navázat na octavii, to znamenalo použít i "chromované hrábě", ale designéři i z takového zadání vydřeli maximum.

Maska dostala dynamicky elegantní tvář s atraktivními světlomety a originálně tvarovaným prolisem, který tvoří roh karoserie. Otázkou je, jak fabie obstojí po první drobné havárii, protože originální šikmé navázání předního nárazníku by mohlo přenést náraz a deformovat blatník.

V zadní části je pokus o originalitu trochu křečovitý. Jsem názoru, že koncové sdružené svítilny jsou příliš velké a výraznou měrou se podílejí na optickém dojmu, že je auto nestabilní. Interiér bude mnoha lidem připadat strohý a majitelům octavií i důvěrně známý,ale nedostatek originality je zde nahrazen vybroušenou elegancí a pečlivým zpracováním, kterým deklasuje veškerou konkurenci v testu.

Hodnocení motoristů: fabia a punto ujely soupeřům
Nejmodernější z testovaných vozů - Škoda Fabia a Fiat Punto přesvědčivě zvítězily u poroty, která v redakčním testu zastupovala motoristickou veřejnost. Nejméně zaujala podle očekávání - stárnoucí Škoda Felicia, která však stále má motoristům co říci. Nebyla vždy poslední.

JITKA KUČEROVÁ, 31 let, lékařka-zástupkyně farmaceutické firmy, ročně jezdí zhruba 45 tisíc kilometrů s Oplem Astra: "Každé z testovaných aut má něco dobrého, žádné se mi nejeví výrazně horší. Zvědavá jsem byla zvláště na fabii, která mě v testu zaujala perfektním podvozkem, ale krutě se mi nelíbí přístrojová deska. Fiat byl živější, každou řidičku jistě zaujme jeho posilovač řízení s městským cyklem. V oplu se mi líbilo místo na zadních sedadlech, renault nejhůř zatáčel. Felicia byla podle mého názoru nejhorší ve všem - v hluku, v jízdních vlastnostech... Pravda, nabízí víc místa než konkurenti, ale kdybych místo skutečně potřebovala, tak bych si vybrala jiné auto.
Hodnocení: 1. Fiat Punto, 2. Škoda Fabia, 3. Opel Corsa, 4. Renault Clio, 5. Škoda Felicia.

IVAN ZATYKO, 35 let, zkušební technik automobilů, ročně jezdí kolem 30 tisíc kilometrů a na kontě má půl milionu kilometrů, vlastní Toyotu Carina a Peugeot 405: "U mě o chlup vítězí Opel Corsa. Na to, jak je starý, působí nejvyváženějším dojmem. A navíc - výrobce za roky stačil vychytat všechny mouchy,které autu vadily. Motor fabie se musí točit alespoň ve třech tisících, ale lépe ve čtyřech tisících otáček, aby jízda byla zajímavá. Přitom je až nebezpečně tichý a řidič si snad ani neuvědomuje, jak rychle jede. Už se bojím, co bude bouraček, až za volanty fabií přesednou lidé z felicií a hlavně ze starých favoritů. Fabia konečně dostala pořádné sedačky, což podle mého názoru chybí felicii, a dokonce i octavii. Překvapila mě testovaná felicie - na čerstvém výrobku jsem si uvědomil, že vůz pořád ještě jde kupředu. U clia mě v dané konkurenci zklamal podvozek.
Hodnocení: 1. Opel Corsa, 2. Škoda Fabia, 3. Fiat Punto, 4. Škoda Felicia, 5. Renault Clio.

ERIKA HLAVÁČKOVÁ, 26 let, řidička nákladních vozů, najela asi 300 tisíc kilometrů, má Peugeot 205: "S fabií se perfektně jezdí, ale zásadně se mi nelíbí vnitřek. Přesto fabii - jako českému vozu - dávám přednost před také výborným Fiatem Punto.
Hodnocení: 1. Škoda Fabia, 2. Fiat Punto, 3. Renault Clio, 4. Opel Corsa, 5. Škoda Felcia.

ALFRÉD ŠMĺD, 35 let, šéf kaskadérské skupiny, ročně jezdí 80 až 100 tisíc kilometrů, vlastní Mercedes 250 D: "Do rukou mi po všech stránkách nejlépe sedl Renault Clio. Fiat Punto je zajímavý,ale potvrdil mi zkušenost, kterou jsem s několika vozy této značky udělal sám: vždy se na nich najde nějaká drobnost, která pozlobí. Také testovaný Fiat Punto má za sebou jen prvních pár tisíc kilometrů a už je volná ruční brzda.
Hodnocení: 1. Renault Clio, 2. Škoda Fabia, 3. Fiat Punto, 4. Škoda Felicia, 5. Opel Corsa.

MICHAL KOLÁŘ, 28 let, podnikatel, absolvoval zhruba 300 tisíc kilometrů, má Audi A6 2.5 TDI: K fabii mám jedinou výhradu: elasticita motoru je velmi špatná. Vůz řadím na první místo také z pohledu typické české rodiny, ale pokud bych uvažoval o druhém autu do rodiny,tak bych se rozhodl pro Renaulta Clio. Opel Corsa je za trojicí fabia, punto a clio o generaci zpět, o dvě generace zaostává - s výjimkou místa pro pasažéry a kufru - felicia. Všechna testovaná auta s 1.2 litrovými motory vyhoví jako druhé vozy do rodin a hlavně k cestování po městě,zatímco pro delší jízdy bych volil silnější pohon
Hodnocení: 1. Škoda Fabia, 2. až 3. Renault Clio a Fiat Punto, 4. Škoda Felicia, 5. Opel Corsa.

JAN PROKOP, 27 let, majitel designérské firmy, na kontě má zhruba 300 tisíc kilometrů a vlastní Toyotu Avensis: "Fabia je strohá, ale precizní, působí dojmem dražšího auta ve srovnání s hodnocenou konkurencí. Fiat má výborý motor a nejoriginálnější design. Kdybych ale mohl volit silnější 74kilow attový motor, asi bych preferoval fabii. Renault v interiéru působí laciným dojmem. Testovaný fiat má něco přes pět tisíc kilometrů a už mu vrže středový panel, což vzhledem k použitým plastům není nic divného.
Hodnocení: 1. Fiat Punto, 2. Škoda Fabia, 3. Renault Clio, 4. Opel Corsa, 5. Škoda Felicia.

JAKUB STEHLĺK, 33 let, redaktor pořadu Jízda v České televizi, 12 let řidičské praxe,má Tatraplana 600, Tatru 613 a Trabanta 601: Fabia se mi jeví po všech stránkách nejsolidnější, dobře se s ní jezdí. Naopak kritizuji hlavně středový panel, který tlačí na nohu. U felicie jsem čekal větší odstup od ostatních hodnocených vozů, ovšem nakonec odjíždím s dojmem, že 1.3litrový motor není zas až tak špatný. U felicie a corsy poukazuji na nepřesné řazení, opel navíc na mne působí nejmenším a nejlevnějším dojmem.
Hodnocení: 1. Škoda Fabia, 2. Fiat Punto, 3. Renault Clio, 4. Opel Corsa, 5. Škoda Felicia.

Hodnocení testovaných vozů zástupci motoristické veřejnosti

Pořadí

vůz/typ

cena (Kč)

body

1.

Škoda Fabia 1.4 Comfort     

356 400

31

2.

Fiat Punto 1.2 ELX          

328 400

27,5

3.

Renault Clio 1.2 RN          

325 900

20,5

4.

Opel Corsa 1.2 Family 

317 800

16

5.

Škoda Felicia 1.3 G LXi       

345 100

10

Poznámka: v hodnocení znamená 1. místo 5 bodů, 2. místo 4, 3. místo 3, 4. místo 2 a 5. místo 1 bod, při dělbě pořadí se dělí i body
Pramen: MF DNES

Škoda Fabia

Autor:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Škdoa Karoq
První kilometry se Škodou Karoq: má skvělý podvozek na české cesty

Na Sicílii mají silnice rozbombardované podobně jako ve Středočeském kraji. I na nich je Karoq obdivuhodně pohodlný. I když je podvozek nádherně vláčný, je i...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Tuktuk Bajaj
Nejbizarnější motoristický zážitek je jízda tuktukem. Rád dělá kotrmelce

Byl to jeden z nejbizarnějších zážitků mého motoristického života, a to jsem jezdil už skoro se vším, co má čtyři kola. No jo, on má vlastně tuktuk jen tři,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.