Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fabia má vážnou konkurenci v nejkvalitnějších ojetinách

aktualizováno 
-
Škodu Fabia čeká na zdejším trhu mnohem tvrdší konkurence než ta, která prověřovala Škodu Felicii, či dokonce Škodu Favorit. O přízeň zákazníků bude soupeřit nejen se srovnatelnými novými zahraničními auty, ale také s kvalitními ojetinami vyšších tříd, mnohdy s vozy prestižních značek. »Čím víc se nový mladoboleslavský model vzdaluje svým předchůdcům a čím víc se podobá konkuretům, tím víc ztrácí z výhody dosud největšího škodováckého trumfu, kterým bývala relativně nízká cena, laciné náhradní díly a nízké provozní náklady,« soudí Peter Kolník, ředitel pražské společnosti Mobil Data, která se zabývá sběrem cen a informací o motorových vozidlech a v republice výhradně zastupuje švýcarskou firmu Eurotax. Kolník očekává, že pokles podílu Škody v obchodu s novými osobními auty v Česku bude pokračovat. »Tak jako se smazávají rozdíly v technice nových škodovek a jejich zahraniční konkurence, bude se stále více zdejších dosud tradičních kupců mladoboleslavských vozů rozhodovat pro cenově srovnatelná zahraniční auta,« vysvětluje Peter Kolník. »Na domácím trhu to je daň Škody za cestu mezi vyspělé automobilové značky, přičemž jiná možnost není.« Samostatnou kapitolou bezpochyby bude konkurence mladých a celkově vysoce kvalitních jetých vozů. »Za ceny fabie, která se nejdřív dostane jako nejlevnější do prodeje, lze na trhu ojetin právem žádat mladá auta třídy minimálně o stupeň vyšší, vozy rok či dva staré, koupené jako nové v Česku, nehavarované a s pou hými patnácti až dvaceti tisíci kilometry na kontě,« říká Tomáš Pánek, šéf nákupu největšího tuzemského autobazaru AAA auto Praha. Ještě tvrdším soupeřům bude čelit Škoda Fabia 1,4 v provedení Elegance, kde se cena vyšplhá až ke 380 tisícům korun. »V této cenové kategorii jsou na trhu ojetin skutečně špičková auta,« podotýká Tomáš Pánek. Spravedlivé však je v té souvislosti připomenout, že nelze brát v úvahu jen pořizovací ceny jednotlivých vozů. Nad automobily ražení Audi A4, BMW, Mercedesu a podobně bude Škoda Fabia vítězit nejen novostí, ale také nesrovnatelně menšími provozními náklady pojištěním počínaje a náhradními díly konče. U staršího vozu navíc nikdy nelze zcela vyloučit riziko, že je po závažné havárii, měl bídnou péči, nebo je dokonce kradený. Jestliže nabídka kvalitních ojetin určitě ovlivní zájem o Škodu Fabii, zasáhne naopak mladoboleslavská novinka do vývoje cen na trhu ojetin. »Kupříkladu nejstarší Škody Felicie z roku 1994 spadnou až ke stotisícové hranici,« očekává Tomáš Pánek. »Dál už ale pokles cen nejstarších felicií nebude tak výrazný - do jara roku 2000 zlevní maximálně o pět až deset tisíc korun.« Zatímco v řadě Felicia zaznamená podle Pánkovy prognózy nejmenší ztráty dieselová verze, prodělá s nástupem fabie nejvíc majitel felicie s benzinovým 1,6litrovým motorem a s bohatou výbavou. »Ceny těchto aut se dostanou do rozmezí od 135 tisíc v případě ročníku 1996 do 220 tisíc za kombi ročníku 1998,« míní Tomáš Pánek. Naopak u nové Škody Fabie očekávají odborníci daleko mírnější pokles cen na trhu ojetin minimálně pro první rok prodeje. »Předpokladem toho zřejmě bude kvalitní technika VW,« upřesňuje Peter Kolník. Tomáš Pánek je přesvědčen, že nejmenší ztráty při prodeji více či méně jeté fabie bude mít ten, kdo se rozhodne pro některou z nejlevnějších verzí v atraktivní červené či modré barvě a vůz sám dovybaví levnějšími doplňky pořizovanými až po koupi. »Naopak na drahých autech s drahou výbavou pravděpodobně budou ztráty největší,« prohlašuje Tomáš Pánek.

Výběr ojetin v ceně do 380 000 Kč

Značka/Typ Karoserie Rok výroby Cena v Kč

Audi A4 1.8 T lim/4 1995 375 000
BMW E36 318 Ti lim/3 1996 371 000
Citroën Xsara 1.8 16V SX lim/5 1998 348 000
Fiat Marea 1.8 ELX lim/4 1998 349 000
Ford Focus 1.6 16V Ambiente lim/5 1998 366 000
Ford Mondeo 2.0 16V GLX lim/5 1996 372 000
Honda Accord 1.8i lim/4 1997 367 000
Mazda 323 1.5i 16V GLX lim/5 1998 367 000
Mazda 626 2.0i GL lim/5 1997 356 000
Mercedes Benz C 180 lim/4 1994 365 000
Mitsubishi Lancer 1300 GLI DAB lim/4 1998 380 000
Nissan Primera 1.6 SLX lim/4 1998 364 000
Opel Astra 1.8i 16V CDX lim/5 1998 380 000
Opel Vectra 2.O 16V CD lim/5 1997 355 000
Peugeot 406 1.8 16V ST lim/4 1997 328 000
Renault Mégane 2.0 RT lim/5 1998 367 000
Škoda Octavia 1.8 SLX lim/5 1998 375 000
VW Golf 1.8 lim/5 1998 362 000
VW Passat 1.9 TDI CL lim/4 1996 347 000

PRAMEN: MOBIL DATA

Výběr ojetin v ceně do 280 000 Kč

Značka/Typ Karoserie Rok výroby Cena v Kč

Audi A4 1.6 lim/4 1994 273 000
BMW E 36 316 lim/4 1995 260 000
Citroën Xantia 2.0 16 V SX lim/5 1997 272 000
Citroën Xsara 1.4i SX lim/5 1999 275 000
Fiat Punto 1.2 85 ELX lim/5 1998 251 000
Fiat Brava 80 16V SX lim/4 1998 274 000
Ford Escort 1.6 16V GLX lim/5 1998 272 000
Ford Mondeo 1.6 16V GLX lim/5 1996 177 000
Honda Civic 1.4 B lim/5 1997 266 000
Mazda 323 F 1.5 GLX lim/5 1997 268 000
Mazda 626 2.0i GLE lim/5 1996 279 000
Mercedes 190 E 2.3 lim/4 1993 265 000
Mitsubishi Carisma 1600 GLX lim/5 1997 280 000
Opel Astra 1.6 16V CDX Classic lim/5 1998 279 000
Opel Vectra 1.6 Base lim/5 1997 258 000
Peugeot 306 1.6 XR lim/5 1998 266 000
Renault Mégane 1.6e RN lim/5 1997 270 000
Škoda Octavia 1.6 GLXi lim/5 1997 277 000
VW Passat 2.0 CL lim/4 1996 281 000

PRAMEN: MOBIL DATA

Autor:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.