Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fabia nejprodávanějším malým autem v Německu, předehnala i domácí značky

  14:39aktualizováno  14:39
Škoda Fabia byla v září na německém trhu nejprodávanějším modelem v kategorii malých vozů. Vyplývá to ze statistik německého úřadu pro registraci motorových vozidel (KBA). Na druhé a třetí místo tak vytlačila i domácí konkurenty Opel Corsa a Volkswagen Polo. V uplynulém měsíci ještě prodeje automobilů v Německu výrazně a zřejmě naposledy ovlivnilo takzvané šrotovné. Žádosti o státní prémii se počátkem září přestaly přijímat.

Koncept Škoda Fabia Sport | foto: Škoda Auto

V září se podle oficiálních statistik v Německu prodalo 10 785 fabií, od počátku roku 84 129. Oproti prvním devíti měsícům loňského roku tak prodala Škoda Auto na největším evropském trhu o 61,6 procenta automobilů více.

"Solidní, spolehlivá a levná: S těmito atributy odstartovala Škoda Fabia před deseti lety svou kariéru ve třídě malých vozů," hodnotí úspěch fabií server Welt Online.

Česká automobilka i její mateřská společnost Volkswagen a další výrobci malých vozů zhruba půl roku profitovaly ze šrotovného, které v únoru zavedla jako stimulační protikrizové opatření německá vláda. Dohromady na něj vyčlenila pět miliard eur (přes 128 miliard korun). Balík tak měl stačit na vyplacení dvou milionů prémií poskytovaných za koupi nového vozu a sešrotování nejméně devět let starého auta.

Škoda Auto se už připravuje na očekávaný pokles prodeje v Německu a dalších zemích, kde skončilo šrotovné. Minulý týden zpomalila výrobu fabií a ohlásila na konec října dvoudenní odstávku výroby.

Aktuální statistiky nově registrovaných vozidel umožňují téměř úplnou bilanci německého šrotovného. Nejvyšší kvóty meziročního nárůstu prodeje zaznamenaly mezi lednem a zářím zahraniční automobilky Lada (o 140 procent více prodaných aut), Hyundai (plus 118 procent) a Fiat (97 procent). Z automobilek vyrábějících v Německu ze šrotovného nejvíce profitovaly Ford (nárůst o 39 procent), Volkswagen (34 procent) a Opel (32 procent).

Škoda Fabia se držela ve své kategorii na předních pozicích žebříčků prodejnosti. Absolutním a neohroženým vítězem však zůstával po celou dobu Volkswagen Golf, jehož se například v září prodalo 37 784 kusů a od počátku roku 275 432.

Díky šrotovací prémii se lépe prodávaly i takzvané minivozy. V září se do čela žebříčku dostala Toyota Aygo, v průběhu roku se v čele střídaly Fiat Panda, Renault Twingo a Hyundai i10.

Výrobci luxusních a velkých aut naopak během prvních devíti měsíců zaznamenali propad prodejů. Například Mercedesů se prodalo o 17 procent méně, Porsche zaznamenalo pokles o deset procent a BMW o devět. Ještě větší propady však zaznamenaly některé zahraniční automobilky jako Saab (propad o 65 procent) General Motors (minus 58 procent) a Chrysler (minus 47 procent).

Německý automobilový průmysl očekává, že vliv šrotovného bude doznívat ještě do konce roku. Prodejci aut si však už nyní stěžují na prudký pokles počtu objednávek. "Odbyt menších a levných aut se propadl. Prodejci prodali v září ve srovnání z předchozím měsícem o 50, částečně dokonce o 80 procent méně aut," tvrdí šéf spolkového svazu nezávislých prodejců automobilů (BVfK) Ansgar Klein. Jeho sdružení však reprezentuje jen poměrně malou část trhu.

I když šrotovací prémie byla vyčerpána už 2. září, její vliv na prodeje stále doznívá. Objednaná auta totiž nejsou zákazníkům dodávána hned, ale zpravidla až po několika týdnech. Ještě v září se v Německu prodalo 316 166 nových automobilů, což je o 21 procent víc než ve stejném měsíci předchozího roku.

Autoři: ,




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.