Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fabia pojme víc než 45 litrů benzinu, ale nedoporučuje se to

  9:49aktualizováno  9:49
Vlastním déle než rok Škodu Fabia 1.4, která má mít objem palivové nádrže 45 litrů. Již podruhé se mi však stalo, že u čerpací stanice se do vozu vešlo víc litrů benzinu, než je deklarovaný objem nádrže," napsala do MF DNES čtenářka Ivana Anderlová z Prahy a jako jeden z důkazů přiložila účtenku, podle níž její fabia pojmula dokonce 50,21 litru naturalu.
Tankování fabií

Tankování fabií - Fabia natankovaná až na maximum ujed více kilometrů, výrobce však doporučuje čerpat jen množství uvedené v návodu k obsluze vozu. | foto: MAFA - Martin Pinkas

"Navíc jsem nedojížděla na zcela prázdnou nádrž - podle počítače jsem mohla jet ještě asi 40 kilometrů, což by mělo odpovídat zbytku dvou až tří litrů benzinu. Byla bych ráda, kdybyste se této záhadě podívali na zoubek," konstatovala Ivana Anderlová. Evžen Krauskopf, mluvčí mladoboleslavské Škody Auto, potvrdil, že využitelný objem palivové nádrže vozu Škoda Fabia je skutečně 45 litrů, což odpovídá celkovému množství paliva načerpaného po prvním vypnutí správně vložené funkční tankovací pistole. "Do nádrže však lze za určitých podmínek natankovat i více paliva," připustil Evžen Krauskopf, "a to odvzdušněním bezpečnostního objemu nádrže při tankování, které lze provést stlačením páčkového ventilu u hrdla nádrže. To je ale v rozporu s instrukcemi v návodu k obsluze fabie a tento postup proto nedoporučujeme."


Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.