Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fabia RS je v prodeji. Jede 224 km/h, stojí půl milionu

  14:00aktualizováno  14:00
Stoosmdesátikoňová Škoda Fabia se začíná prodávat. Hatchback i combi s motorem 1,4 TSI 132 kW a sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG už je možné objednat.

K českým obchodníkům přichází nejostřejší fabie, která se představila na ženevském autosalonu. Nová Fabia RS stojí 499 900 Kč, kombi o 15 tisíc víc.

Motor 1,4 TSI s výkonem 180 koní a točivým momentem 250 Nm je vybavený přímým vstřikováním paliva a dvojitým přeplňováním, kompresorem a turbodmychadlem. Výrobce udává kombinovanou spotřebu 6,2 l na 100 km. Maximální rychlost Fabie RS je 224 km/h, kombi je o dva kilometry rychlejší.

"Fabia RS obsahuje unikátní výbavu dostupnou jen pro tento model," říká Evžen Krauskopf, mluvčí automobilky. Je v ní třeba tříramenný kožený sportovní volant v multifunkční verzi s ovládacími páčkami řazení sedmistupňové automatické převodovky DSG a s ovládáním pro rádio, výškově nastavitelná sportovní sedadla, elektrické ovládání všech oken, klimatizace CLIMATRONIC s elektronickou regulací, nebo přední denní a poziční LED světla.

RS se pozná podle 17palcových originálních kol z lehké slitiny. Rychlá fabia dostane také novou funkci XDS, která při průjezdu zatáčkou elektronicky přibrzdí přední vnitřní kolo, což zvýší točivý moment na vnějším předním kole.

"Obchodníci v ČR již obdrželi prodejní programy, což znamená, že mohou začít přijímat objednávky. První vozy by se tak mohly objevit u zákazníků začátkem června," řekl iDNES.cz Evžen Krauskopf. "Model se vyrábí v hlavním závodě Škoda Auto v Mladé Boleslavi."

Autor:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.