Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fabia se musí bát, přijíždí Dacia Sandero

  11:45aktualizováno  12:22
Hranatého logana doplní zanedlouho pohledný oblý hatchback. Už nějaký pátek ho nabízejí dealeři pod značkou Renaultu v Jižní Americe. Teď dorazila Dacia Sandero do Ženevy.

Dacia Sandero | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Podle zástupců automobilky má doplnit praktického, ale přeci jen trochu neotesaně působícího logana. Kdo chce levné, ale přeci jen elegantnější auto, sáhne po sanderu.

Technicky vychází z loganu, karoserií ho ale nepřipomíná. Na čumáku si veze nové logo Dacie, na každém kousku auta je znát snaha designérů dát vozu modernější, oku více lahodící výraz.

Se čtyřmi metry délky se sandero zařazuje mezi největší malá auta. Konkurovat − a asi velmi nebezpečně − tak bude i Škodě Fabii. Oproti loganu je sandero o pětadvacet centimetrů kratší, rozvor se zkrátil o čtyři centimetry. Nový hatchback Dacie odveze 320 litrů zavazadel. Maximálně s dvoučlennou posádkou naloží 1 200 litrů věcí.

Podvozek i nabídka motorů vychází bezezbytku z loganu. Trochu jiné má být naladění podvozku, vývojáři si také dali velký pozor na protikorozní ochranu.

K mání budou dva benzinové čtyřválce a jeden turbodiesel. Zážehové motory mají objem 1,4 a 1,6 litru a výkony 75 a 90 koní, jedenapůllitrový nafťák bude k mání ve dvou výkonových verzí − se 70 a pětaosmdesáti koňmi.

Na evropské trhy dorazí pátý model Dacie už v létě. Český dovozce slibuje typicky "daciovskou" cenu, tak se necháme překvapit.

Autor:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.