Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fabii trápí méně závad než felicii

aktualizováno 
- Ze srovnání průběžných výsledků dlouhodobých testů Škody Fabia 1.4 16V Elegance se Škodou Felicia 1.3 LXi vychází lépe novinka. Zatímco u felicie se během prvních 15 000 kilometrů projevily závady převodovky a chlazení, trápí fabii jen nesrovnatelně menší potíže s vyhříváním sedadel. Oba vozy koupil vydavatel MF DNES. Fabia se zkoušce podrobuje v těchto měsících, zatímco felicia test absolvovala před půldruhým rokem.
První pravidelná prohlídka po 15 000 kilometrech dokonce byla u fabie levnější než u felicie. Kontrola fabie spojená s výměnou oleje a filtru stála konkrétně 1483 korun, zatímco za felicii v létě 1998 chtěl servis 1654 korun. Zhruba pět set korun přitom v obou případech žádala nová náplň motorového oleje. Redakce upřednostnila levnější minerální olej před syntetickým. "Za syntetiku byste zaplatili o tisícikorunu více, ale pro nové motory je vhodnější. Ani minerální olej však motoru neuškodí," tvrdí Hynek Veselý, garanční technik servisu Auto Svoboda, který fabii prohlížel. "Pokud fabia nepojede za polární kruh a bude dostávat olej v předepsaných intervalech, postačí levnější minerální olej. Syntetický výrobek by se osvědčil v náročnějších podmínkách," doplňuje Vladimír Matějovský z pražského Ústavu paliv a maziv. Zkušenosti z obou testů zatím ukazují, že mezi felicií a fabií stojí - pokud se týká technické stránky - vysoká zeď. Podvozek fabie je nejen bezpečnější, ale také komfortnější při přejezdu nerovností. Srovnávat motor nelze, protože pod kapotou felicie byl pohon 1.3 o výkonu 50 kilowattů, zatímco fabii žene šestnáctiventilový agregát 1.4 o výkonu 74 kilowattů. Propast ovšem zeje i v pořizovacích cenách obou vozů. Fabia 1.4 16V Elegance přijde v testované výbavě bezmála na půl milionu korun, za což lze pořídit dvě felicie. Čtrnáctistovka pod kapotou fabie má jediný handicap v malém záběru v nízkých otáčkách. Naopak zátah ve vyšších otáčkách se v nejlepším světle představil na německých dálnicích, na kterých není rychlost omezena: stokoňový motor umožnil bezproblémovou jízdu rychlostí kolem 180 kilometrů v hodině a na rovinkách ručička rychloměru atakovala dvousetkilometrovou hranici. Při skutečně rychlé jízdě po německých dálnicích se průměrná spotřeba vozu pohybovala okolo devíti litrů na 100 kilometrů, na tuzemských dálnicích je zhruba o dva litry nižší. Protože testovaný vůz absolvuje stovky kilometrů v hustém pražském provozu, je zatím jeho průměrná spotřeba na mezníku 8,3 litru na 100 kilometrů, když při jízdě mimo města klesá k šesti litrům na 100 kilometrů. Vysoké rychlosti na německých dálnicích rovněž potvrdily výborné dojmy z podvozku Škody Fabia: ani ve stoosmdesátikilometrové rychlosti se hluk od vozovky nepřenáší nadměrně do kabiny, jistým dojmem působí také řízení. Malá fabia tak dává na dálnici jistotu obvyklou u větších a luxusnějších automobilů. Při příjezdu do města jsou neocenitelné malé rozměry mladoboleslavského výrobku. Na dlouhých trasách cestující oceňují rovněž solidní - na malý vůz neobvyklý - komfort Škody Fabia.


Autor:


Témata: Hluk, Škoda, Škoda Fabia


Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.