Mercedes poladil klíčový model E. Přišel o klasická dvojitá světla

aktualizováno 
Hlavní sedan Mercedesu se po třech letech dočkal faceliftu. Překvapivě proti současnému proudu výrobce novému "éčku" naordinoval oblejší kontury přední masky a upravil i některé další prvky karoserie. Drobnou retuší prošla i palubní deska.

Mercedes-Benz E 2013 | foto: Mercedes-Benz

Aktuální modelová řada E je na trhu od roku 2009. Nahradila předchozí dvě řady (W210 a W211), které byly charakteristické dvojicí oválných světlometů a oblými konturami karoserie. Nové éčko naopak přišlo s výrazně hranatější karoserií a dvojicí předních světlometů, kdy ty vnější měly kapkovitý tvar a doplňovaly je dva menší hranaté blíže k masce chladiče. Výstavní premiéru si upravený Mercedes třídy E odbude v lednu na autosalonu v Detroitu.

Fotogalerie

Nová světla však facelift řady nepřežila. Od příštího roku si éčko poveze jednodílné přední lampy. Ty mají pod společným krycím sklem dva světlomety, každý orámovaný obočím s diodovým pásem pro denní svícení.

Změnou prošla i maska chladiče. Je zaoblenější než původně a navíc může mít dvě podoby. Verze Avangarde má tradiční hvězdu zakomponovanou přímo do masky a doplňují ji jen dvě lamely. Maska je v tomto případě výrazně zaoblená.

Ve verzi Elegance je hvězda tradičně nad maskou na kapotě a maska má tři lamely. I v tomto případě prošla maska faceliftem, v horní části má dvě zaoblená zalomení.

Obě varianty se liší i předním nárazníkem. U verze Avantgarde má dynamičtější podobu. Nárazník má výraznější nasávací otvor vzduchu uprostřed a po krajích další dva zvětšené nasávací otvory. Ve spodní části pak je prolomený směrem vzhůru. Celkově nyní předek působí dynamičtějším a uhlazenějším dojmem.

Mercedes-Benz E 2013

Pozměněnou optiku mají i zadní světlomety. Lišta s couvacími světly se přestěhovala ze středu světel do spodní části. Jiný tvar má i nárazník, který má výraznější prolomení ve spodní části.

Celkově se facelift zevnějšku povedl, auto působí dynamičtějším dojmem a méně nabubřele. Výrobce tak éčko více odlišil od prémiové řady S.

Facelift "E-Classe", jak se modelu celosvětově říká, se v malé míře dotkl i interiéru. Na palubní desce najdeme zaoblenější výdechy klimatizace nebo trochu pozměněný přístrojový štít. Jiná jsou i tlačítka na volantu, místo dvou kulatých ovladačů jsou nyní oba ovladače hranaté a jsou i větší. Výrobce navíc slibuje vyšší kvalitu zpracování i lepší materiály.

Mercedes-Benz E 2013

Pod kapotu přibyl benzinový šestiválec E400, který má objem tři litry, je přeplňovaný dvojicí turbodmychadel a poskytuje solidních 245 kW. Základem je benzinový dvoulitrový čtyřválec s výkonem 135 kW. Modelové řadě se tak zatím vyhnula aktuální mánie zmenšování objemů motorů a dohánění výkonů přeplňováním (downsizing). Naopak vrcholným modelem zůstává verze E500 s pětilitrovým osmiválcem a výkonem 300 kW.

Dieselové verze mají buď čtyři válce a objem necelých 2,2 litru, nebo mají šest válců a objem tři litry. Výkonová škála dieselů začíná na 100 kW a končí na 185 kW. Oba nejsilnější diesely (čtyřválec i šestiválec) mohou mít pohon všech kol. U zážehových agregátů pak mohou mít pohon všech kol všechny šestiválcové verze a osmiválec.

Zákazníci si u všech verzí budou moci vybrat mezi šestistupňovým manuálem a sedmistupňovým automatem.

Mercedes-Benz E 2013

Z technologických zajímavostí připravil Mercedes pro faceliftované éčko 3D kameru. To jsou tedy dvě kamery, které pod úhlem 45 stupňů snímají prostor před autem. V případě potřeby pak auto dokáže zareagovat na blížící se překážku, což platí především pro střet s chodcem. Prostorové vidění zvládají kamery do vzdálenosti 50 metrů před vozidlem, ale celkově dohlédnou až na půl kilometru.

Autor:

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Se sluchátky na uších a mobilem v ruce ohrožují sebe i dopravu

Sluchátka

Pouliční jev dnešní doby: nesledují provoz, bezduše přecházejí ulici nebo koleje bez toho, aniž by se rozhlédli....

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Kodiaq RS poprvé naživo v Česku. Je to nejdražší škodovka

Návštěvníci si prohlížejí automobil Škoda Kodiaq RS na výstavišti v Lysé nad...

V Lysé nad Labem právě začal třídenní autosalon Kola 2018. Při slavnostním zahájení festivalu byl veřejnosti poprvé v...

Další z rubriky

Nástupce Škody Rapid se představuje, tajné už je jen jméno

Skica konceptu Škoda Vision RS

Zatím je to Vision RS, tak Škoda označuje své koncepty poslední roky. Do měsíce však bude venku jméno finálního...

Autofotka týdne: Nádherný koncept vzpomíná na krásné peugeoty

Peugeot e-Legend

Dost pravděpodobně to bude poslední autosalon v Paříži. Tradiční a asi nejslavnější autopřehlídka světa otevře letos...

Mercedes B prokoukl, vypadá zase víc jako hatchback

Mercedes třídy B

Nová generace Mercedesu B prolíná světy MPV a kompaktních hatchbacků. Ačkoliv neztratila nic ze své praktičnosti, má...

Najdete na iDNES.cz