Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mercedes poladil klíčový model E. Přišel o klasická dvojitá světla

aktualizováno 
Hlavní sedan Mercedesu se po třech letech dočkal faceliftu. Překvapivě proti současnému proudu výrobce novému "éčku" naordinoval oblejší kontury přední masky a upravil i některé další prvky karoserie. Drobnou retuší prošla i palubní deska.

Mercedes-Benz E 2013 | foto: Mercedes-Benz

Aktuální modelová řada E je na trhu od roku 2009. Nahradila předchozí dvě řady (W210 a W211), které byly charakteristické dvojicí oválných světlometů a oblými konturami karoserie. Nové éčko naopak přišlo s výrazně hranatější karoserií a dvojicí předních světlometů, kdy ty vnější měly kapkovitý tvar a doplňovaly je dva menší hranaté blíže k masce chladiče. Výstavní premiéru si upravený Mercedes třídy E odbude v lednu na autosalonu v Detroitu.

Fotogalerie

Nová světla však facelift řady nepřežila. Od příštího roku si éčko poveze jednodílné přední lampy. Ty mají pod společným krycím sklem dva světlomety, každý orámovaný obočím s diodovým pásem pro denní svícení.

Změnou prošla i maska chladiče. Je zaoblenější než původně a navíc může mít dvě podoby. Verze Avangarde má tradiční hvězdu zakomponovanou přímo do masky a doplňují ji jen dvě lamely. Maska je v tomto případě výrazně zaoblená.

Ve verzi Elegance je hvězda tradičně nad maskou na kapotě a maska má tři lamely. I v tomto případě prošla maska faceliftem, v horní části má dvě zaoblená zalomení.

Obě varianty se liší i předním nárazníkem. U verze Avantgarde má dynamičtější podobu. Nárazník má výraznější nasávací otvor vzduchu uprostřed a po krajích další dva zvětšené nasávací otvory. Ve spodní části pak je prolomený směrem vzhůru. Celkově nyní předek působí dynamičtějším a uhlazenějším dojmem.

Mercedes-Benz E 2013

Pozměněnou optiku mají i zadní světlomety. Lišta s couvacími světly se přestěhovala ze středu světel do spodní části. Jiný tvar má i nárazník, který má výraznější prolomení ve spodní části.

Celkově se facelift zevnějšku povedl, auto působí dynamičtějším dojmem a méně nabubřele. Výrobce tak éčko více odlišil od prémiové řady S.

Facelift "E-Classe", jak se modelu celosvětově říká, se v malé míře dotkl i interiéru. Na palubní desce najdeme zaoblenější výdechy klimatizace nebo trochu pozměněný přístrojový štít. Jiná jsou i tlačítka na volantu, místo dvou kulatých ovladačů jsou nyní oba ovladače hranaté a jsou i větší. Výrobce navíc slibuje vyšší kvalitu zpracování i lepší materiály.

Mercedes-Benz E 2013

Pod kapotu přibyl benzinový šestiválec E400, který má objem tři litry, je přeplňovaný dvojicí turbodmychadel a poskytuje solidních 245 kW. Základem je benzinový dvoulitrový čtyřválec s výkonem 135 kW. Modelové řadě se tak zatím vyhnula aktuální mánie zmenšování objemů motorů a dohánění výkonů přeplňováním (downsizing). Naopak vrcholným modelem zůstává verze E500 s pětilitrovým osmiválcem a výkonem 300 kW.

Dieselové verze mají buď čtyři válce a objem necelých 2,2 litru, nebo mají šest válců a objem tři litry. Výkonová škála dieselů začíná na 100 kW a končí na 185 kW. Oba nejsilnější diesely (čtyřválec i šestiválec) mohou mít pohon všech kol. U zážehových agregátů pak mohou mít pohon všech kol všechny šestiválcové verze a osmiválec.

Zákazníci si u všech verzí budou moci vybrat mezi šestistupňovým manuálem a sedmistupňovým automatem.

Mercedes-Benz E 2013

Z technologických zajímavostí připravil Mercedes pro faceliftované éčko 3D kameru. To jsou tedy dvě kamery, které pod úhlem 45 stupňů snímají prostor před autem. V případě potřeby pak auto dokáže zareagovat na blížící se překážku, což platí především pro střet s chodcem. Prostorové vidění zvládají kamery do vzdálenosti 50 metrů před vozidlem, ale celkově dohlédnou až na půl kilometru.

Autor:






Nejčtenější

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.