Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Viděli jsme obnovenou Škodu Yeti. Dorazí za rok a dostane tvář drsňáka

Exkluzivně   11:43aktualizováno  11:43
Na příští rok je nachystané představení obnovené Škody Yeti. Faceliftovaný model už jsme viděli, ale zatím jen bez fotoaparátu. Změny vzhledu jsou opravdu výrazné. Yeti si přiveze úplně jiný "čumák" a pozměněný zadek. Hlavní změnou je, že přijde o výrazný designový prvek, kterým jsou kulaté mlhovky, jež sloužily i jako světla pro denní svícení.

Škoda Yeti GreenLine | foto: Škoda Auto

Velmi úspěšný model mladoboleslavské značky dostane hranaté světlomety se zkosenými rohy a podobné hranaté mlhovky, jako má nový rapid. Také u yetiho vytvoří čtyři světla jakýsi "čtyřlístek", což má být nový poznávací znak mladoboleslavských automobilů.

"Designově je to v pořádku, je to čisté, jasné, kulaté mlhovky se tam moc nehodily," komentoval změnu šéfredaktor odborného magazínu Auto Design & Styling Radek Laube. Veřejnost a podle zákulisních informací i šéfdesignér Škodovky Jozef Kabaň však měli jiný názor.

Podle hlasů z vývoje prý Kabaň o kulaté mlhovky bojoval jako lev, ale nakonec ho vedení koncernu přesvědčilo, že je nutné, aby všechny modely měly jednotnou spojovací designovou linii. Vykulenou přátelskou tvář tedy yeti odloží a nasadí pohled drsňáka.

Škoda Yeti

Škoda Yeti před faceliftem

Pohled do budoucnosti

Novou tvář tohoto terénního modelu ukázal několika zástupcům významných médií Eckhard Scholz, odcházející člen představenstva Škodovky. Je to s pořádným předstihem: faceliftovaný yeti se neukáže světu dříve než za rok, pravděpodobně na podzimním autosalonu ve Frankfurtu 2013; na jaře v Pekingu bude představena ještě o šest centimetrů prodloužená verze, ale ta by měla být určena jen pro čínský trh.

Scholz vedl technický vývoj Škody Auto pět a půl roku, takže je podepsán pod poslední generací superbu, novým rapidem, citigem, ale právě hlavně yetim. Jak řekl při jeho uvedení v roce 2009, byla to jeho srdeční záležitost, na vývoji auta strávil tisíce hodin, navrhoval třeba tvar palubní desky.

Nové tepláky

Yeti také dostane nová zadní světla, více vykrojená do boků a víc zasahující do karoserie. Na přání budou využívat LED technologie v podobě trubic, ne jednotlivých bodů tak, jak to známe z nových audi.

Zadní dveře pod osvětlením registrační značky pak nově mají prolis, stejný jako najdeme na kufru rapidu.

Novinkou pak také bude stylistická úprava ve stylu Audi Allroad. U yetiho se bude jmenovat Outdoor a bude to druhá výbavová řada vedle neterénní City. Outdoor jsme viděli "naživo". Oplastování v allroadovském stylu je opravdu mohutné, a to vpředu i vzadu. Auto pak vypadá výrazně robustněji než dosud. V interiéru jsme objevili nový "rapidovský" volant a jinak zpracovanou centrální konzoli s displejem navigace, všechny rohy jsou kulatější, tlačítka prakticky zvětšená.

Nová je i subtilnější hlavice řadicí páky dvouspojkového automatu DSG a hodně se líbilo dvoubarevné provedení interiéru v kombinaci tmavě vínová – černá. To yetimu výrazně slušelo.

Škoda Rapid

Yeti dostane hranaté, ostře řezané světlomety ve stylu Škody Rapid.

Bude Škoda vyrábět dodávky?

Eckhard Scholz míří ze Škodovky vzhůru v hierarchii koncernu Volkswagen. V Hannoveru bude šéfovat značce VW Užitkové vozy (ve firmě mají VW-Nutzfahrzeuge pozici samostatné značky stejně jako Seat, Audi, Škoda, VW a další). "Užitkáče" mají podle něj pro koncern velký potenciál, celkový tržní podíl VW je v tomto segmentu kolem tří procent, přičemž někteří konkurenti mají přes 10 procent.

Výroba dodávek a pick-upů by tedy podle Scholze měla v příštích letech růst. Co z toho vyplývá pro Škodovku? "Pokud by se ukázalo, že je třeba celosvětově navýšit výrobní kapacity, určitě bych se snažil, aby Škoda mohla vyrábět některý z našich užitkáčů. Má totiž schopné lidi, řemeslnou tradici i výrobní kapacity," zauvažoval o budoucnosti Scholz





Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.