Škoda Yeti GreenLine

Škoda Yeti GreenLine | foto: Škoda Auto

Viděli jsme obnovenou Škodu Yeti. Dorazí za rok a dostane tvář drsňáka

  • 166
Na příští rok je nachystané představení obnovené Škody Yeti. Faceliftovaný model už jsme viděli, ale zatím jen bez fotoaparátu. Změny vzhledu jsou opravdu výrazné. Yeti si přiveze úplně jiný "čumák" a pozměněný zadek. Hlavní změnou je, že přijde o výrazný designový prvek, kterým jsou kulaté mlhovky, jež sloužily i jako světla pro denní svícení.

Velmi úspěšný model mladoboleslavské značky dostane hranaté světlomety se zkosenými rohy a podobné hranaté mlhovky, jako má nový rapid. Také u yetiho vytvoří čtyři světla jakýsi "čtyřlístek", což má být nový poznávací znak mladoboleslavských automobilů.

"Designově je to v pořádku, je to čisté, jasné, kulaté mlhovky se tam moc nehodily," komentoval změnu šéfredaktor odborného magazínu Auto Design & Styling Radek Laube. Veřejnost a podle zákulisních informací i šéfdesignér Škodovky Jozef Kabaň však měli jiný názor.

Podle hlasů z vývoje prý Kabaň o kulaté mlhovky bojoval jako lev, ale nakonec ho vedení koncernu přesvědčilo, že je nutné, aby všechny modely měly jednotnou spojovací designovou linii. Vykulenou přátelskou tvář tedy yeti odloží a nasadí pohled drsňáka.

Škoda Yeti

Škoda Yeti před faceliftem

Pohled do budoucnosti

Novou tvář tohoto terénního modelu ukázal několika zástupcům významných médií Eckhard Scholz, odcházející člen představenstva Škodovky. Je to s pořádným předstihem: faceliftovaný yeti se neukáže světu dříve než za rok, pravděpodobně na podzimním autosalonu ve Frankfurtu 2013; na jaře v Pekingu bude představena ještě o šest centimetrů prodloužená verze, ale ta by měla být určena jen pro čínský trh.

Scholz vedl technický vývoj Škody Auto pět a půl roku, takže je podepsán pod poslední generací superbu, novým rapidem, citigem, ale právě hlavně yetim. Jak řekl při jeho uvedení v roce 2009, byla to jeho srdeční záležitost, na vývoji auta strávil tisíce hodin, navrhoval třeba tvar palubní desky.

Nové tepláky

Yeti také dostane nová zadní světla, více vykrojená do boků a víc zasahující do karoserie. Na přání budou využívat LED technologie v podobě trubic, ne jednotlivých bodů tak, jak to známe z nových audi.

Zadní dveře pod osvětlením registrační značky pak nově mají prolis, stejný jako najdeme na kufru rapidu.

Novinkou pak také bude stylistická úprava ve stylu Audi Allroad. U yetiho se bude jmenovat Outdoor a bude to druhá výbavová řada vedle neterénní City. Outdoor jsme viděli "naživo". Oplastování v allroadovském stylu je opravdu mohutné, a to vpředu i vzadu. Auto pak vypadá výrazně robustněji než dosud. V interiéru jsme objevili nový "rapidovský" volant a jinak zpracovanou centrální konzoli s displejem navigace, všechny rohy jsou kulatější, tlačítka prakticky zvětšená.

Nová je i subtilnější hlavice řadicí páky dvouspojkového automatu DSG a hodně se líbilo dvoubarevné provedení interiéru v kombinaci tmavě vínová – černá. To yetimu výrazně slušelo.

Škoda Rapid

Yeti dostane hranaté, ostře řezané světlomety ve stylu Škody Rapid.

Bude Škoda vyrábět dodávky?

Eckhard Scholz míří ze Škodovky vzhůru v hierarchii koncernu Volkswagen. V Hannoveru bude šéfovat značce VW Užitkové vozy (ve firmě mají VW-Nutzfahrzeuge pozici samostatné značky stejně jako Seat, Audi, Škoda, VW a další). "Užitkáče" mají podle něj pro koncern velký potenciál, celkový tržní podíl VW je v tomto segmentu kolem tří procent, přičemž někteří konkurenti mají přes 10 procent.

Výroba dodávek a pick-upů by tedy podle Scholze měla v příštích letech růst. Co z toho vyplývá pro Škodovku? "Pokud by se ukázalo, že je třeba celosvětově navýšit výrobní kapacity, určitě bych se snažil, aby Škoda mohla vyrábět některý z našich užitkáčů. Má totiž schopné lidi, řemeslnou tradici i výrobní kapacity," zauvažoval o budoucnosti Scholz