Velmi úspěšný model mladoboleslavské značky dostane hranaté světlomety se zkosenými rohy a podobné hranaté mlhovky, jako má nový rapid. Také u yetiho vytvoří čtyři světla jakýsi "čtyřlístek", což má být nový poznávací znak mladoboleslavských automobilů.
"Designově je to v pořádku, je to čisté, jasné, kulaté mlhovky se tam moc nehodily," komentoval změnu šéfredaktor odborného magazínu Auto Design & Styling Radek Laube. Veřejnost a podle zákulisních informací i šéfdesignér Škodovky Jozef Kabaň však měli jiný názor.
Podle hlasů z vývoje prý Kabaň o kulaté mlhovky bojoval jako lev, ale nakonec ho vedení koncernu přesvědčilo, že je nutné, aby všechny modely měly jednotnou spojovací designovou linii. Vykulenou přátelskou tvář tedy yeti odloží a nasadí pohled drsňáka.
Škoda Yeti před faceliftem
Pohled do budoucnosti
Novou tvář tohoto terénního modelu ukázal několika zástupcům významných médií Eckhard Scholz, odcházející člen představenstva Škodovky. Je to s pořádným předstihem: faceliftovaný yeti se neukáže světu dříve než za rok, pravděpodobně na podzimním autosalonu ve Frankfurtu 2013; na jaře v Pekingu bude představena ještě o šest centimetrů prodloužená verze, ale ta by měla být určena jen pro čínský trh.
Scholz vedl technický vývoj Škody Auto pět a půl roku, takže je podepsán pod poslední generací superbu, novým rapidem, citigem, ale právě hlavně yetim. Jak řekl při jeho uvedení v roce 2009, byla to jeho srdeční záležitost, na vývoji auta strávil tisíce hodin, navrhoval třeba tvar palubní desky.
Nové tepláky
Yeti také dostane nová zadní světla, více vykrojená do boků a víc zasahující do karoserie. Na přání budou využívat LED technologie v podobě trubic, ne jednotlivých bodů tak, jak to známe z nových audi.
Zadní dveře pod osvětlením registrační značky pak nově mají prolis, stejný jako najdeme na kufru rapidu.
Novinkou pak také bude stylistická úprava ve stylu Audi Allroad. U yetiho se bude jmenovat Outdoor a bude to druhá výbavová řada vedle neterénní City. Outdoor jsme viděli "naživo". Oplastování v allroadovském stylu je opravdu mohutné, a to vpředu i vzadu. Auto pak vypadá výrazně robustněji než dosud. V interiéru jsme objevili nový "rapidovský" volant a jinak zpracovanou centrální konzoli s displejem navigace, všechny rohy jsou kulatější, tlačítka prakticky zvětšená.
Nová je i subtilnější hlavice řadicí páky dvouspojkového automatu DSG a hodně se líbilo dvoubarevné provedení interiéru v kombinaci tmavě vínová – černá. To yetimu výrazně slušelo.
Yeti dostane hranaté, ostře řezané světlomety ve stylu Škody Rapid.
Bude Škoda vyrábět dodávky?
Eckhard Scholz míří ze Škodovky vzhůru v hierarchii koncernu Volkswagen. V Hannoveru bude šéfovat značce VW Užitkové vozy (ve firmě mají VW-Nutzfahrzeuge pozici samostatné značky stejně jako Seat, Audi, Škoda, VW a další). "Užitkáče" mají podle něj pro koncern velký potenciál, celkový tržní podíl VW je v tomto segmentu kolem tří procent, přičemž někteří konkurenti mají přes 10 procent.
Výroba dodávek a pick-upů by tedy podle Scholze měla v příštích letech růst. Co z toho vyplývá pro Škodovku? "Pokud by se ukázalo, že je třeba celosvětově navýšit výrobní kapacity, určitě bych se snažil, aby Škoda mohla vyrábět některý z našich užitkáčů. Má totiž schopné lidi, řemeslnou tradici i výrobní kapacity," zauvažoval o budoucnosti Scholz