Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vylepšený golf šetří benzin vypínáním motoru za jízdy

aktualizováno 
Volkswagen Golf sedmé generace se představuje v novém vylepšeném provedení. Na svět se dívá novými světly, pod kapotou má nový motor a přístrojovce vládnou displeje. Od představení prvního golfa v roce 1974 jich Volkswagen dodnes prodal 33 milionů.

Stávající Volkswagen Golf je na trhu čtvrtým rokem, přišel tedy čas na vylepšení o nové technologie. Všechna provedení golfu od pěti a třídveřového hatchbacku přes kombík až po sportovně laděné GTI a hybridní GTE (1,4 TSI + elektromotor) dostala kromě přepracovaného předního nárazníku a upravené masky nová přední světla. Provedení, které má lampu složenou výhradně z LED diod, z příplatkového ceníku vytlačilo xenony. Zadní světla má vylepšený golf také z LEDek; novým prvkem okoukaným u Audi jsou dynamické směrovky, u kterých oranžový pruh světla „protéká“ od středu vozu směrem ven (viz video).

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.

Nová světla pro octavii

LED světla a tablet na přístrojovku dostává s faceliftem také s golfem technicky spřízněná Škoda Octavia. Na motor 1,5 TSI si bude muset ještě nějaký čas počkat. Více o octavii, která s faceliftem dostala nová odvážná přední světla čtěte ZDE

Moderní technika vylepšila také interiér. Kapličku pod volantem může namísto klasických budíků vyplnit 12,3 palcový displej. Technika, kterou přebral golf z VW Passat, umožňuje konstruktérům nepřeberné množství grafických variant zobrazení přístrojového štítu a zobrazení většího množství informací.

Do středového panelu přístrojovky se nastěhoval velký 9,2palcový tablet. Vrcholové provedení nabídne nové multimediální a telematické služby, specialitou je ovládání některých funkcí gesty.

Přibyly také asistenční systémy: pomocník pro téměř autonomní jízdu v koloně do šedesátikilometrové rychlosti, systém automatického nouzového brzdění s rozpoznáváním chodců nebo hlídač před nechtěným vyjetím z jízdního pruhu.

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem

Největší změnou je však nový motor, který předznamenává vstup nové unifikované řady motorů objemu 1,5 litru. Benzinový čtyřválcový motor TSI 1.5 Evo má 150 koní (110 kW) výkonu, vybavený kromě přímého vstřikování paliva a turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek také systémem odpojování válců (více o tomto motoru čtěte zde).

Fotogalerie

V provedení Bluemotion má motor 96 kW/130 koní a bude vybavený zajímavou novinkou v podobě funkce pro plachtění, která vypne za jízdy motor, když řidič sundá nohu z plynu (čtěte více). O živení posilovače řízení, klimatizace a dalších komponent vyžadujících elektřinu se v tu chvíli stará silnější akumulátor. Tato funkce má ušetřit až 0,4 litru benzinu na sto kilometrů. Oproti obdobně výkonným motorům, které golf nabízel doposud je celková úspora až litr.

Úprav se dočkaly také motory pro GTI, dvoulitrový turbobenzin má nově 230 v základní a 245 koní v „Performance“ verzi (169 a 180 kW).

Prodeje občerstveného golfu začnou s prosincem, ceny se nemají měnit. Volkswagen už také oznámil, že příští týden představí elektrické provedení golfu s dojezdem prodlouženým na 300 kilometrů.





Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.