Vylepšený golf šetří benzin vypínáním motoru za jízdy

aktualizováno 
Volkswagen Golf sedmé generace se představuje v novém vylepšeném provedení. Na svět se dívá novými světly, pod kapotou má nový motor a přístrojovce vládnou displeje. Od představení prvního golfa v roce 1974 jich Volkswagen dodnes prodal 33 milionů.

Stávající Volkswagen Golf je na trhu čtvrtým rokem, přišel tedy čas na vylepšení o nové technologie. Všechna provedení golfu od pěti a třídveřového hatchbacku přes kombík až po sportovně laděné GTI a hybridní GTE (1,4 TSI + elektromotor) dostala kromě přepracovaného předního nárazníku a upravené masky nová přední světla. Provedení, které má lampu složenou výhradně z LED diod, z příplatkového ceníku vytlačilo xenony. Zadní světla má vylepšený golf také z LEDek; novým prvkem okoukaným u Audi jsou dynamické směrovky, u kterých oranžový pruh světla „protéká“ od středu vozu směrem ven (viz video).

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.

Nová světla pro octavii

LED světla a tablet na přístrojovku dostává s faceliftem také s golfem technicky spřízněná Škoda Octavia. Na motor 1,5 TSI si bude muset ještě nějaký čas počkat. Více o octavii, která s faceliftem dostala nová odvážná přední světla čtěte ZDE

Moderní technika vylepšila také interiér. Kapličku pod volantem může namísto klasických budíků vyplnit 12,3 palcový displej. Technika, kterou přebral golf z VW Passat, umožňuje konstruktérům nepřeberné množství grafických variant zobrazení přístrojového štítu a zobrazení většího množství informací.

Do středového panelu přístrojovky se nastěhoval velký 9,2palcový tablet. Vrcholové provedení nabídne nové multimediální a telematické služby, specialitou je ovládání některých funkcí gesty.

Přibyly také asistenční systémy: pomocník pro téměř autonomní jízdu v koloně do šedesátikilometrové rychlosti, systém automatického nouzového brzdění s rozpoznáváním chodců nebo hlídač před nechtěným vyjetím z jízdního pruhu.

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem

Největší změnou je však nový motor, který předznamenává vstup nové unifikované řady motorů objemu 1,5 litru. Benzinový čtyřválcový motor TSI 1.5 Evo má 150 koní (110 kW) výkonu, vybavený kromě přímého vstřikování paliva a turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek také systémem odpojování válců (více o tomto motoru čtěte zde).

Fotogalerie

V provedení Bluemotion má motor 96 kW/130 koní a bude vybavený zajímavou novinkou v podobě funkce pro plachtění, která vypne za jízdy motor, když řidič sundá nohu z plynu (čtěte více). O živení posilovače řízení, klimatizace a dalších komponent vyžadujících elektřinu se v tu chvíli stará silnější akumulátor. Tato funkce má ušetřit až 0,4 litru benzinu na sto kilometrů. Oproti obdobně výkonným motorům, které golf nabízel doposud je celková úspora až litr.

Úprav se dočkaly také motory pro GTI, dvoulitrový turbobenzin má nově 230 v základní a 245 koní v „Performance“ verzi (169 a 180 kW).

Prodeje občerstveného golfu začnou s prosincem, ceny se nemají měnit. Volkswagen už také oznámil, že příští týden představí elektrické provedení golfu s dojezdem prodlouženým na 300 kilometrů.

Nejčtenější

Evropa si schválila elektrická nákladní auta, výrobci jsou zděšeni

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi

Evropský parlament schválil výrazné snížení emisních limitů pro nákladní vozidla. Postup je podobně agresivní jako v...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Autofotka týdne: Nákladní vůz bez řidiče nastoupil do práce

Autonomní elektrický nákladní vůz T-pod v akci na překladišti v Jönköpingu

Einride je švédský, jen dva roky mladý start-up, který postavil elektrický robotický nákladní vůz T-Pod. Futuristický...

Nové dvoukolové Formule 1 mají křídla a přes 215 koní

Novinka Ducati Panigale V4R

Vývoj materiálů, technologií a elektroniky stále posouvá hranice dnešních sportovních motocyklů. Za půl milionu si...

Další z rubriky

Soud nařídil zákazy starších dieselů v Essenu, nemohou ani na dálnici

Ilustrační snímek

Německý správní soud nařídil zavést zákazy jízdy starších naftových automobilů v některých částech západoněmeckého...

Evropa si schválila elektrická nákladní auta, výrobci jsou zděšeni

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi

Evropský parlament schválil výrazné snížení emisních limitů pro nákladní vozidla. Postup je podobně agresivní jako v...

Šéfa aliance Renault-Nissan-Mitsubishi zadrželi kvůli čachrům s penězi

Carlos Ghosn

Předseda správní rady japonské automobilky Nissan Motor Carlos Ghosn používal firemní peníze pro vlastní účely a...

Škoda Superb 2.0 TDI 2015 ·
Škoda Superb 2.0 TDI 2015 ·

r.v. 2015, naj. 77 770 km, diesel
640 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz