Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fandění něco stojí: vlaječky zvednou spotřebu auta

aktualizováno 
Fanouškovské doplňky na autě se nemusí líbit policejní kontrole. Vlaječka připevněná na okně auta je dnes už tradiční výbavou sportovních fanoušků při významných příležitostech. Kromě pokuty za neschválenou výbavu ale může sportovního nadšence stát i víc peněz za benzin.

České vlaječky na autech v Praze před hokejovým utkáním s USA. (11. května 2011) | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Antonio Filippone z manchesterské univerzity spočítal, že vlaječka ovlivní aerodynamiku natolik, že spotřeba může stoupnout až o tři procenta. Dvě vlaječky připevněné na autě zvednou při stodesetikilometrové rychlosti podle Filipponeho spotřebu až o litr.

Neslavte v okně auta

Netradiční crashtest varuje hokejové fanoušky – sledujte VIDEO

"Autovlaječky patří k nejoblíbenějšímu zboží, které zákazníci v současné době nakupují," řekla v České televizi Eva Karasová, tisková mluvčí supermarketů Tesco.

České vlaječky na autech v Praze před hokejovým utkáním s USA. (11. května 2011)
České vlaječky na autech v Praze před hokejovým utkáním s USA. (11. května 2011)

Na internetu je vlaječka na auto ke koupi za 140 korun. Má sice držák, kterým se připevní na okno, policie ale varuje, že vše, co se na auto připevňuje, musí mít schválení. "Na vozidlo lze umísťovat pouze schválené a homologované předměty, které nijak nebudou ohrožovat ostatní účastníky silničního provozu," řekl pro Český rozhlas ředitel dopravní policie Leoš Tržil.

Podobné je to i s letošní novinkou, kterou jsou návleky v národních barvách na vnější zrcátka. "Nesmějí ho zakrývat, protože řidič musí mít stále dobrý výhled," varuje Český rozhlas. Potahy na zrcátka jsou k mání přibližně za 250 korun.

Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.