Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Favorita kdysi vyměnil za transportera. Teď pořádá jejich srazy

  15:56aktualizováno  15:56
Již na první pohled je poznat, co je vášní Tomáše Hanouska. Modré triko s obrázkem legendárního VW Transporter připomíná dres fanouška fotbalového klubu. Šéf Transporterclubu ale začínal svou řidičskou kariéru v úplně jiném autě, k dodávkám se dostal o řadu let později.

Sraz VW Transporter | foto: Transporterclub

Na brněnském výstavišti zaparkovalo v několika řadách přes sto čtyřicet modelů této oblíbené dodávky. Bohužel nedorazil žádný zástupce první ani drué řady, avšak třetí, čtvrtá a pátá řada "téček", jak se transporterům, multivanům a caravellám přezdívá, dokázaly zaujmout mnoho návštěvníků.

K vidění byla široká škála barevných provedení, od zabahněné obyčejné modré přes kanárkově žlutou, vojenskou khaki zelenou až po třpytivý žlutozelený transporter ozdobený navíc malůvkami (airbrushem) v podobě veselých pohádkových postaviček. Nechyběly ani tuningové doplňky v podobě výrazného chromování, velkých nablýskaných disků či různé spoilery.

Sraz VW Transporter

Mezi návštěvníky autosalonu a známými "klubáky" procházel také hlavní organizátor srazu Tomáš Hanousek. "Do svých sedmadvaceti jsem jezdil favoritem, měl jsem tři nebo čtyři. Prostě mi vyhovovaly. Ale pak nastal bod zlomu a přesedl jsem do transportera," začal vyprávění Hanousek a dodal, že na rozdíl ve velikosti a pocitu bezpečí se rychle a dobře zvyká.

"Poprvé jsem řídil tohle auto až cestou z bazaru, dříve jsem se nikdy za volant nedostal," dodal pořadatel letos již sedmého ročníku srazu Transporterclubu, který se uskutečnil i na brněnském Autosalonu. "Prodal mi ho kamarád vlastnící autobazar. Byla to původně sanitka, ve stříbrné barvě, se zpevněným podvozkem, nezávislým topením i pro druhou a třetí řadu sedadel," popisuje Hanousek svůj první úlovek.

"Vídám ho v Brně dodnes," občas se člověku trošku zasteskne, protože si vzpomene, co všechno s ním zažil. "Nikdy mě nenechalo ve štychu, tedy pokud jsem měl natankováno v nádrži," směje se a dodává, že tlačit dodávku je mnohem náročnější než tlačit běžné auto. "Od té doby jsem si už dával na dostatek benzínu pozor." 

V současné době má klub vlastní kancelář v centru Brna, spolupracuje s importérem automobilky a pro členy klubu chystá řadu výhod.

Začátky ale vypadaly úplně jinak. "V roce 2005 jsem poprosil správce našich firemních stránek, aby mi udělal jednoduchý web, kam bych mohl dát fotky transporterů a udělat fórum se základními otázkami a odpověďmi. Po čtyřech měsících nám začaly stránky padat pod náporem návštěvníků," načrtnul Tomáš Hanousek první kroky k založení klubu. 

"Následující rok jsme udělali první sraz, kam se sjelo padesát pět aut. Každý to bral jako obrovský úspěch, ale já jsem chtěl naše setkání od začátku pojmout trochu zajímavěji než nějakou schůzku na parkovišti - to znamená zajištění moderátora, živé kapely, občerstvení, tomboly, pohárů za umístění ve speciálních soutěžích..." vyjmenovává Hanousek, co letos nachystal na brněnský sraz.

Sraz VW Transporter

Cíl je však ještě daleko. "Česká republika je uprostřed Evropy, takže se budeme snažit od příštího ročníku k nám přilákat na sraz i lidi ze zahraničí. Bylo by zajímavé pořádat velké mezinárodní srazy například na pronajatém brněnském okruhu," zasnil se šéf Transporterclubu a dodal vlastní zkušenost z loňského roku, kdy se byl podívat na největším srazu legendárních dodávek v Anglii. Tam se shromáždilo v obrovském jezdeckém areálu na sedm tisíc aut. "Asi tři hodiny jsem jenom chodil a nepromluvil ani slovo, jenom se díval kolem sebe," popisuje Hanousek.

A jak vypadá vysněné auto šéfa Transporterclubu? "Rád bych si jednou zrekonstruoval té-jedničku v americkém stylu se shrnovací střechou. Tenhle model je nejvzácnější, říká se mu samba. Ale takové auto je projektem na několik let a navíc za šílené částky, protože každá drobnost stojí hrozně moc."

Autor:




Nejčtenější

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Škoda Favorit
OBRAZEM: Shortcut, Eltra, MTX, podívejte se na favority, které neznáte

Favorit letos slaví třicet let od představení. Klasický hatchback a kombík jménem Forman, tak si většina pamatuje nabídku Favoritu, modelu, který dovezl...  celý článek

Ferrari 365 GTB/4 "Daytona“
Autofotka týdne: Vzácné ferrari ze stodoly prodali za 45 milionů

Říká se jim „barn find“. Auta nalezená po desítkách let, zapomenutá pod hromadou sena ve stodole (barn = anglicky stodola) nebo v garáži, kterou dlouho nikdo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.