Fiat Chrysler prodá divizi Magneti Marelli, která působí i v Česku

  16:10aktualizováno  16:10
Italsko-americká automobilka Fiat Chrysler Automobiles se dohodla, že prodá divizi pro výrobu součástek Magneti Marelli za 6,2 miliardy eur (zhruba 160 miliard Kč) japonské společnosti Calsonic Kansei.

Magneti Marelli patří k významným dodavatelům automobilek. | foto: Magneti Marelli

Magneti Marelli vlastní jihlavskou společnost Automotive Lighting, která na Vysočině vyrábí světlomety pro přední světové automobilky a zaměstnává kolem 2500 lidí.

Magneti Marelli patří k významným dodavatelům automobilek. Vyrábí například...

Magneti Marelli patří k významným dodavatelům automobilek. Vyrábí například světla pro Audi.

Spojením firem Magneti Marelli a Calsonic Kansei vznikne podnik s ročními tržbami přes 15 miliard eur (přes 387 miliard Kč), který bude patřit mezi deset největších nezávislých dodavatelů automobilových součástek na světě. Dokončení transakce, kterou ještě musejí schválit regulátoři, se očekává v první polovině příštího roku. 

Prodej divize Magneti Marelli je podle agentury Reuters prvním velkým rozhodnutím nového šéfa automobilky Fiat Chrysler (FCA) Mikea Manleyho, který v červenci nahradil dlouholetého generálního ředitele Sergia Marchionneho. Ten se potýkal se zdravotními problémy a krátce po odchodu z čela automobilky zemřel. Více čtěte zde

Automotive Lighting Jihlava byla založena v roce 1997, původně pod německým výrobcem automobilových součástek Bosch. V roce 1999 do firmy vstoupila společnost Magneti Marelli, která je od roku 2003 výhradním vlastníkem jihlavského závodu.

Jedna z továren Magneti Marelli nedaleko Milána

Jedna z továren Magneti Marelli nedaleko Milána

Fiat chtěl Magneti Marelli prodat již před lety, ale o společnost byl malý zájem. Firma proslulá i v odvětví automobilového sportu byla založena v roce 1919. V současnosti má 85 továren a 15 vývojových center ve dvou desítkách zemí a zaměstnává zhruba 43 000 lidí. 

„Při pečlivém zkoumání řady variant s cílem umožnit Magneti Marelli plné využití potenciálu v další fázi vývoje se spojení s Calsonic Kansei ukázalo ideální příležitostí ke zrychlení budoucího růstu Magneti Marelli,“ uvedl Manley. „Sloučený podnik bude dál patřit mezi nejdůležitější obchodní partnery FCA,“ dodal.

Autoři: ,

Nejčtenější

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026...

Nová mazda má revoluční motor, i s turbem je nečekaně jednoduchý

Mazda 3

Nová generace Mazdy 3 bude mít motor, který kombinuje zážehový a vznětový princip. Jak to celé funguje, jsme zjišťovali...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Svéráz ruského motorismu v praxi: terénní dodávka z doby kamenné slaví

UAZ 2206 "Buchanka“

Už 60 let sjíždí z výrobních linek Uljanovského automobilového závodu populární minibus se současným kódovým označením...

Další z rubriky

Před 130 lety nafoukl Dunlop první pneumatiku

Továrna na první pneumatiky Dunlop z roku 1908

Některé součásti automobilu bereme jako samozřejmost. Třeba pneumatiky, jimž věnujeme pozornost dvakrát ročně při...

Hloupá překážka: chybí jednotný systém dobíjení elektromobilů

Kia Soul EV

Elektromobilita je hlavně z pohledu evropských úředníků prezentována jako jediná správná cesta automobilového průmyslu....

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

Najdete na iDNES.cz