Elektromobily Tesly umožní společnosti FCA vyrovnat celkovou hladinu emisí oxidu uhličitého u osobních vozů na přípustnou úroveň. Od roku 2021 bude platit v Evropě nový limit 95 gramů oxidu uhličitého na kilometr a od roku 2025 bude ještě nižší. Výrobcům automobilů, jejichž průměrné emise přesáhnou stanovené limity, budou vyměřeny pokuty za překročení emisí.
Podle analytiků společnosti Jefferies by společnosti FCA v roce 2021 hrozila pokuta až dvě miliardy eur (51,2 miliardy Kč). Studie PA Consulting už loni vyčíslila, že FCA zřejmě překročí limit o 6,7 gramů na kilometr, a předčí tak ostatních 12 automobilek, které byly do průzkumu zařazeny.
Prodejem takzvaných emisní kreditů v USA vylepšuje Tesla své hospodaření dlouhé roky.
Kredity dostávají automobilky v USA za prodej elektromobilů. Vzhledem k tomu, že Tesla nic jiného než auta do zásuvky neprodává, shromažďuje velké množství kreditů, které pak prodává dalším automobilkám.
Podobný postup tedy Tesla nově bude uplatňovat v Evropě. Reuters uvádí, že k tomuto účelovému spojení s FCA přikročilo v únoru letošního roku. Toto spojení měla posvětit i Evropská komise.
Flotilové emise se v Evropě počítají za všechna prodaná auta automobilky. Do výpočtu kromě hladiny CO2 vstupuje také hmotnost daného vozu. Emise zjištěné měřením v homologačním cyklu se přepočítají podle hmotnosti konkrétního vozu. Suma všech emisí CO2 na kilometr se pak vydělí počtem aut prodaných za určité období. Za každý gram CO2 nad limit za každé prodané auto se pak platí pokuta 95 eur, to znamená pro výrobce, který překročí limit o jeden gram a vyrobí a prodá v Evropě milion aut, 95 milionů eur pokuty, překročení o deset gramů je to už však desetkrát tolik. Pro každou značku se navíc limit upravuje individuálně.