Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Felicia i fabia nabízejí prostor, opakem je octavia

aktualizováno 
- Škoda Felicia a Škoda Fabia nemají v porovnání nabízeného prostoru mezi vozy malé třídy konkurenci. Uvnitř jsou široké, vzadu se pohodlně svezou i dospělí. Jedině Opel Corsa se mladoboleslavským vozům může rovnat v prostoru pro kolena na zadních sedadlech, ovšem neposkytne tolik místa do šířky.
To kromě jiného vyplývá z měření, která během posledních devíti měsíců na objednávku MF DNES udělala na sedmatřiceti nových vozech nezávislá zkušebna pražský Ústav silniční a městské dopravy (ÚSMD).

Přesná měření chtějí dát čtenářům údaje ke srovnání nejprodávanějších tuzemských vozů. Ukazují, kolik prostoru posádce jednotlivá auta poskytnou, druhá část měření přináší údaje o tom, jak vozy zrychlují. Průběžné informace publikuje příloha AUTO MOTO MF DNES v testech jednotlivých vozů, přehled a srovnání dosavadních výsledků se nabízí dnes.

Punto má dobrý kufr

Kromě objemu kufru měření sledují, jak je zavazadlový prostor přístupný. Prvním kritériem je výška prahu kufru neboli nákladová hrana. Zde opět vítězí fabia: rozdíl mezi výškou prahu jejího kufru a v tomto ohledu nepraktického Seatu Ibiza je podle výsledků měření ÚSMD téměř 15 centimetrů. Pro využití kufru jsou důležité také rozměry jeho otvoru, což majitel vozu zjistí, když potřebuje převézt něco objemnějšího, například krabice nebo lyžařské hůlky. Nejširší úhlopříčku otvoru pro zavazadla naměřil ÚSMD Citroënu Saxo. Nejširší přístup do kufru má mezi malými vozy, které na zakázku MF DNES prošly zkušebnou, Fiat Punto. Ten vyšel jako nejlepší také z porovnání objemu kufrů malých aut jeho téměř tři sta litrů pro zavazadla u pětidveřové verze nikdo neatakuje. Ještě větší kufr sice má Lada 110, kterou také lze zařadit do třídy malých aut, ovšem ruský vůz v únorovém redakčním testu nepřesvědčil o svém zařazení mezi moderní vozy. Nejvyšší otvor kufru má Ford Fiesta. V nižší střední třídě už je na tom Škodovka hůř: octavia má suverénně nejméně místa pro kolena na zadních sedadlech z patnácti dosud změřených vozů. Opakem jsou v tomto místě prostorné vozy Citroën Xsara kombi, Renault Mégane a Mazda 323 F. Japonský vůz však zaostává ve srovnání výšky nad zadním sedadlem. Nejvíce prostoru do šířky dává posádce v této kategorii Fiat Brava. V šířce opět nezáří Opel - astra je na chvostu. Octavia sice ztratila body v interiéru, ty však dohání v objemném kufru. Zatímco ostatní vozy mají zavazadelníky mezi 300 až 400 litry, škodovka nabízí 528 litrů. Je však z uvedených aut nejdelší, což může přinést trable ve městě. Další údaje o rozměrech otvoru kufrů ukazují, oč jsou pětidveřové vozy praktičtější při nakládání větších předmětů ve srovnání s čtyřdveřovými sedany. Mezi stále oblíbenějšími minivany kraluje v prostoru a jeho uspořádání jediný sedmimístný vůz této třídy, Opel Zafira. Je však o něco užší než konkurence. Jak ukazují údaje o prostornosti off roadů, nelze v nich očekávat nadbytek prostoru.

Překvapivě rychlý fiat

Čísla, která vydal počítač vyhodnocující zrychlení a pružnost motorů testovaných aut, potvrzují staré pravdy: diesely výborně zabírají od nízkých otáček, z benzinových motorů se jim blíží ty starší se dvěma ventily na válec. Čtyřventilové pohony vyžadují častější řazení, neboť výrazný zátah je skryt ve vyšších otáčkách. Z malých aut lze mezi línější zařadit slabší verze fabie a felicie, naopak za přijatelnou cenu svižný osmiventilový motor nabízí Seat pod kapotou modelu Ibiza 1.2. O třídu výše překvapí dynamika Fiatu Brava 1.2, který je přitom mezi testovanými konkurenty nejlevnější. Mezi minivany s benzinovými motory udělal ve vztahu k ceně auta nejlepší výsledky Renault Scénic.

Měření prostoru pro kolena na zadních sedadlech.

Autor:




Nejčtenější

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Lexus LC
Supersport s přehazovačkou je první hybrid, který řidiče baví

U Lexusu jsou frajeři, že takové auto v této podobě dovedli do výroby. Kupé LC je automobilová socha a navíc i technická lahůdka. Za 2,8 milionu.  celý článek

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.