Unikátní český motocykl je ze 70 % vyroben ručně.
Autor: Ferat Engineering
Premiéra originálního českého motocyklu Ferat 2 proběhla 25. února v Praze.
Autor: Matěj Oliva, pro iDNES.cz
Za motocyklem stojí tým Ferat Enginnering.
Autor: Matěj Oliva, pro iDNES.cz
K mání je pouze limitovaná edice 25 kusů.
Autor: Matěj Oliva, pro iDNES.cz
Dálkový halogen doplňuje velmi výkonný LED projektor integrovaný v rámu stroje.
Autor: Matěj Oliva, pro iDNES.cz
Zrcátka mají zbarvenou odrazovou plochu.
Autor: Matěj Oliva, pro iDNES.cz
Kmotry ultimativního stroje jsou Theodor Pištěk a Juraj Herz.
Autor: Matěj Oliva, pro iDNES.cz
Motocykl je vybaven dvěma miniaturními informačními LCD panely.
Autor: Matěj Oliva, pro iDNES.cz
Ferat 2 v základu používá zpětná zrcátka strojově frézovaná z jednoho kusu duralu.
Autor: Matěj Oliva, pro iDNES.cz
Ferat 2 má vidlicový, kapalinou a olejem chlazený dvouválec Ducati Testastretta II o objemu 1 198 cm3.
Autor: Matěj Oliva, pro iDNES.cz
Přední světlomet usazený do karbonové masky má hodně atypický, eliptický tvar.
Autor: Matěj Oliva, pro iDNES.cz
Brzdový systém je složen z komponent od několika dodavatelů.
Autor: Matěj Oliva, pro iDNES.cz
Nová česká supermotorka Ferat 2 bude stát přes dva miliony korun bez DPH a vznikne jen v limitované edici 25 kusů.
Autor: Matěj Oliva, pro iDNES.cz
Chladicí systém pracuje pouze s jedním speciálním hliníkovým chladičem umístěným atypicky vlevo od motoru.
Autor: Matěj Oliva, pro iDNES.cz
“Při výrobě jsme nedělali žádné kompromisy, na stavbu motocyklu jsme používali pouze nejkvalitnější a nejlehčí dostupné materiály, jako je karbon, titan nebo vysokopevnostní dural”, říká Lubor Kos, ředitel celého projektu.
Autor: Matěj Oliva, pro iDNES.cz
Design je dílem Romana Šimčíka, který pracoval pro Škodu Auto a v současnosti se prioritně věnuje designérské práci pro Porsche a AMG.
Autor: Matěj Oliva, pro iDNES.cz
Základní povrchovou úpravou rámu je lesklý chrom.
Autor: Matěj Oliva, pro iDNES.cz
Ferat 2 kombinuje vysokosvítivé LED diody a klasické halogenové žárovky.
Autor: Matěj Oliva, pro iDNES.cz
„Při výrobě jsme nedělali žádné kompromisy, na stavbu motocyklu jsme používali pouze nejkvalitnější a nejlehčí dostupné materiály, jako je karbon, titan nebo vysokopevnostní dural,“ dodal ředitel projektu Lubor Kos.
Autor: Matěj Oliva, pro iDNES.cz
Vzhledem k tomu, že výroba Feratu 2 je ze 70 procent ruční práce, doba dodání jednoho kusu je devět měsíců.
Autor: Ferat Engineering
Motocykl o hmotnosti 169 kg má výkon 169 koní.
Autor: Ferat Engineering
Inženýři Öhlinsu ušili zásadní podvozkové komponenty Feratu 2 přímo na míru.
Autor: Ferat Engineering
Pod sedlem se skrývá malý úložný prostor z karbonu na osobní věci jezdce. Součástí této praktické schránky je i USB slot pro dobíjení mobilního telefonu.
Autor: Ferat Engineering
Za pozornost stojí originálně tvarovaná zrcátka.
Autor: Ferat Engineering
Každý kus se vyrábí přímo na postavu zákazníka. Volitelné jsou šířka i sklon řídítek, výška a tvrdost sedla, poloha stupaček i řadicí a brzdové páky.
Autor: Ferat Engineering
Vidlicový dvouválec má desmodromický rozvod, vyvinutý původně pro závodní superbiky.
Autor: Ferat Engineering
K nejvýraznějším prvkům patří celokarbonová kola, která byla pro Ferat 2 speciálně vyvinuta a jsou homologována pro silniční provoz.
Autor: Ferat Engineering
Premiéra originálního českého motocyklu Ferat 2 proběhla 25. února v Praze.
Autor: Ferat Engineering
Premiéra originálního českého motocyklu Ferat 2 proběhla 25. února v Praze.
Autor: Ferat Engineering
Hlavní inspiraci pro celý projekt našli tvůrci ve filmu Upír z Feratu.
Autor: Ferat Engineering
Zadní ráfek o šířce 8,5 palce v překládaném karbonu je obutý do pneumatiky Pirelli Diablo Rosso široké 240 mm.
Autor: Ferat Engineering
Motocykl umožní nastavení různých jízdních módů.
Autor: Ferat Engineering
Zadní ráfek o šířce 8,5 palce v překládaném karbonu je obutý do pneumatiky Pirelli Diablo Rosso široké 240 mm.
Autor: Ferat Engineering
Motocykl Ferat 2
Autor: Ferat Engineering
Základní cena motocyklu je 75 tisíc eur bez DPH (2 100 000 Kč).
Autor: Ferat Engineering
Motocykl Ferat 2
Autor: Ferat Engineering
Motocykl Ferat 2
Autor: Ferat Engineering
Oficiální team motocyklu Ferat 2: (zleva) Lubor Kos, Roman Šimčík, Juraj Herz, Ondřej Hrůza, Jan Stránský
Autor: Ferat Engineering