Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upír se vrací. Ferat 2 je český unikát za dva miliony, na krev nejezdí

  15:00aktualizováno  15:00
Nová česká supermotorka Ferat 2 bude stát přes dva miliony korun bez DPH a vznikne jen 25 kusů pro vybrané nadšence a sběratele. Vyrábět se bude z větší části ručně. Při světové premiéře stroje to uvedl projektový manažer Ondřej Hrůza. Kmotry ultimativního stroje jsou Theodor Pištěk a Juraj Herz.

Ferat 2 vznikal více než rok. Tým českých vývojářů a konstruktérů strávil více než pět tisíc hodin vývojem a testováním pro dosažení co nejnižší hmotnosti. Výsledkem je motocykl, který váží 169 kg a má výkon 169 koní. Design je dílem Romana Šimčíka, který pracoval pro Škodu Auto a v současnosti se prioritně věnuje designérské práci pro Porsche a AMG.

Motocykl Ferat 2

„Hlavní inspiraci pro celý projekt jsme našli ve filmu Upír z Feratu předního českého režiséra Juraja Herze a držitele Oscara pana Theodora Pištěka. Příběh auta, které je ve všech směrech absolutně odlišné, má extravagantní design a konkurenci deklasuje v každém závodě, byl fascinující. Auto, co jezdí na krev. Auto, co vyvolává v pilotovi závislost,“ uvedl Hrůza.

Základem stroje je vidlicový dvouválec Ducati Testastretta II o objemu 1 198 kubických centimetrů s desmodromickým rozvodem, který je jedním z nejvýkonnějších dvouválcových motocyklových agregátů. Pohání například model Ducati Diavel.

Motocykl Ferat 2

Motor má inovovaný sací trakt a extravagantní výfukový systém. Nová je také řídicí jednotka, software pro vstřikování a palivové mapy. Šestirychlostní převodový systém je vybaven tzv. „quick shifterem“, umožňujícím při jízdě přímé rychlé řazení bez použití ruční páky spojky.

„Při výrobě jsme nedělali žádné kompromisy, na stavbu motocyklu jsme používali pouze nejkvalitnější a nejlehčí dostupné materiály, jako je karbon, titan nebo vysokopevnostní dural,“ dodal ředitel projektu Lubor Kos. Tlumiče a podvozkové komponenty dodala firma Öhlins přímo na míru.

Fotogalerie

K nejvýraznějším prvkům patří celokarbonová kola, která byla pro Ferat 2 speciálně vyvinuta a jsou homologována pro silniční provoz. Zadní ráfek o šířce 8,5 palce v překládaném karbonu je obutý do pneumatiky Pirelli Diablo Rosso široké 240 mm.

Motocykl je vybaven dvěma miniaturními informačními LCD panely. Na hlavním, který je čistě vsazen přímo do středu těla řídítek, má jezdec k dispozici veškeré důležité aktuální jízdní údaje. Na doplňkovém, umístěném v přední části nádrže, pak může sledovat a upravovat další funkce palubního počítače. Součástí karbonové podsedlové schránky je i USB slot pro dobíjení mobilního telefonu.

Vzhledem k tomu, že výroba Feratu 2 je ze 70 procent ruční práce, doba dodání jednoho kusu je devět měsíců.

Autoři: ,




Nejčtenější

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Další z rubriky

Tahat rovné linky zvládne jen málokdo, do grafického programu BMW se mohli...
Budoucnost motorek: tablet místo přístrojovky a křivé linky

Vývoj v motocyklové oblasti jde někdy zdánlivě nelogicky proti sobě, honbu za nejvýkonnějšími supersporty na druhou stranu vyvažuje stále větší poptávka po...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Miroslav Čada
Otec Masarykova okruhu málem přilákal do Brna formuli 1

Nejprve závodník, který bez tovární podpory porážel Frantu Šťastného. Potom tajemník Velké ceny. Ale především otec novodobého Masarykova okruhu. To je málo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.