Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Svatý grál sběratelů aut jde do prodeje. Za 672 milionů

aktualizováno 
V historii automobilového sportu patří dvojice Ferrari a Juan Manuel Fangio k největším ikonám. A jejich vůz Ferrari 290 MM z roku 1956 je pro sběratele doslova svatým grálem. V prosinci změní po dlouhých desítkách let majitele, podle expertů by se mohl prodat za více než půl miliardy korun.

Ferrari 290 MM z roku 1956 | foto: RM Sotheby’s

Jde o jeden z nejoriginálnějších a nejcennějších automobilů, které se kdy objevily ve veřejné dražbě. Ferrari 290 MM z roku 1956 řídil nejen Fangio, ale také světový šampion Phil Hill a další jezdci stáje Ferrari v seriálu Formule 1.

Fotogalerie

Automobil s výrobním číslem 0626 na šasi byl vyroben speciálně pro Fangia na závod Mille Miglia, poháněl ho vidlicový dvanáctiválec o objemu 3,5 litru a patřil mezi jeden ze čtyř kousků 290 MM, které kdy byly vyrobeny. Fangio se s ním v závodě umístil na čtvrtém místě. Později do jeho kokpitu usedli například i Alfonso de Portago, Peter Collins, Olivier Gendebien a Joakim Bonnier. V závodech se objevoval až do roku 1964.

„Tento vůz, který byl postaven pravděpodobně pro největšího jezdce Formule 1, který také řídili nejlepší jezdci 50. let minulého století a na jehož stavbě se osobně podílel Enzo Ferrari, je neodmyslitelnou a velice důležitou součástí historie této značky,“ říká Peter Wallman z aukční síně RM Sotheby’s.

Podle expertů by konečná cena, za kterou bude Ferrari 290 MM vydraženo 10. prosince v New Yorku, mohla přesáhnout hranici 28 milionů dolarů (672 milionů korun).




Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Další z rubriky

VIDEO: Papež dostal lamborghini, ale užije si ho jen do května

Nový papamobil? Papež František dostal Lamborghini

Papež František dostal od šéfa Lamborghini Stefana Domenicaliho supersport. Huracán v provedení RWD (to znamená pohon...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.