Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ferrari 330 P4: Unikát okopírovali v Číně

aktualizováno 
Hodinky, parfémy, oblečení... čínští výrobci se nerozpakují kopírovat téměř nic. Své o tom ví také český výrobce minibiků Blata, který na vlastní pěst vystopoval několik dodávek padělků svých motorek a čtyřkolek.
Ferrari Enzo - ilustrační foto

Ferrari Enzo - ilustrační foto | foto: Ferrari

Nyní přišli Číňané s větším kalibrem - okopírovali ferrari. A ne jen tak ledajaké. Závodní speciál 330 P4 vznikl v 60. letech v pouhých šesti exemplářích.


Místopředseda Evropské komise Franco Frattini ukázal na tiskové konferenci fotografii, zachycující "klon" Ferrari 330 P4 zaparkovaný na šanghajském předměstí. "Na světě existuje pouze šest exemplářů ...Vlastně, toto je sedmý," komentoval ji ironicky Frattini.

 FOTOGALERIE ...zde

Čínští výrobci už mají na svědomí více okopírovaných aut známých automobilek. Po Číně se tak například prohání Chery QQ, které by jako z oka vypadlo malému Daewoo Matiz první generace. Před nedávnem odmítly čínské úřady ochránit patent japonské Hondy na model CR-V.

Velmi svéráznou variaci na automobilového šlechtice Rolls-Royce Phantom představila automobilka Hongki ...ZDE

Ferrari 330 P4
Okruhový speciál ferrari vznikl jako odpověď na legendární Ford GT40. Italská stáj s 330 P4 v roce 1967 obsadila v legendární 24hodinovce v Daytoně první tři místa. A po sezóně si do Maranella odvezla pohár konstruktérů.

Originální 330 P4 je dnes oceňováno na tři miliony dolarů. 792kilogramový speciál pohání dvanáctiválec s objemem 3967 ccm.

Motor spolupracuje s pětistupňovou převodovkou, maximálního výkonu 450 koní agregát dosahuje při osmi tisících otáčkách.

V Číně patent na Hondu CR-V neplatí
Začátkem března odmítly čínské úřady pomoci japonské automobilce Honda při ochraně jejích patentových práv, píše autoportál edmunds.com. Tamní patentový úřad zrušil patent na model CR-V platný pro čínský trh.

V roce 2003 uvedla automobilka Shijiazhuang Shanghuan Automobile model Rabo SR-V, který se nápadně podobá japonskému SUV. V říjnu téhož roku podala Honda na čínského výrobce žalobu, rok nato následovala žaloba na automobilku Hebei Xinkai a dalších 11 čínských producentů.

Originální CR-V pro čínský trh vyrábí Honda v rámci joint-venture podniku od dubna 2004. Honda prohlašuje, že od roku 2002 čínské úřady garantovaly 10letou patentovou ochranu na CR-V, která měla pokrývat i její druhou generaci.

Patentový úřad zrušení ochrany zdůvodňuje tím, že je nový model první generaci příliš podobný.


Autoři: ,




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.