Ferrari Enzo - ilustrační foto

Ferrari Enzo - ilustrační foto | foto: Ferrari

Ferrari 330 P4: Unikát okopírovali v Číně

  • 39
Hodinky, parfémy, oblečení... čínští výrobci se nerozpakují kopírovat téměř nic. Své o tom ví také český výrobce minibiků Blata, který na vlastní pěst vystopoval několik dodávek padělků svých motorek a čtyřkolek.

Nyní přišli Číňané s větším kalibrem - okopírovali ferrari. A ne jen tak ledajaké. Závodní speciál 330 P4 vznikl v 60. letech v pouhých šesti exemplářích.


Místopředseda Evropské komise Franco Frattini ukázal na tiskové konferenci fotografii, zachycující "klon" Ferrari 330 P4 zaparkovaný na šanghajském předměstí. "Na světě existuje pouze šest exemplářů ...Vlastně, toto je sedmý," komentoval ji ironicky Frattini.

 FOTOGALERIE ...zde

Čínští výrobci už mají na svědomí více okopírovaných aut známých automobilek. Po Číně se tak například prohání Chery QQ, které by jako z oka vypadlo malému Daewoo Matiz první generace. Před nedávnem odmítly čínské úřady ochránit patent japonské Hondy na model CR-V.

Velmi svéráznou variaci na automobilového šlechtice Rolls-Royce Phantom představila automobilka Hongki ...ZDE

Ferrari 330 P4
Okruhový speciál ferrari vznikl jako odpověď na legendární Ford GT40. Italská stáj s 330 P4 v roce 1967 obsadila v legendární 24hodinovce v Daytoně první tři místa. A po sezóně si do Maranella odvezla pohár konstruktérů.

Originální 330 P4 je dnes oceňováno na tři miliony dolarů. 792kilogramový speciál pohání dvanáctiválec s objemem 3967 ccm.

Motor spolupracuje s pětistupňovou převodovkou, maximálního výkonu 450 koní agregát dosahuje při osmi tisících otáčkách.

V Číně patent na Hondu CR-V neplatí
Začátkem března odmítly čínské úřady pomoci japonské automobilce Honda při ochraně jejích patentových práv, píše autoportál edmunds.com. Tamní patentový úřad zrušil patent na model CR-V platný pro čínský trh.

V roce 2003 uvedla automobilka Shijiazhuang Shanghuan Automobile model Rabo SR-V, který se nápadně podobá japonskému SUV. V říjnu téhož roku podala Honda na čínského výrobce žalobu, rok nato následovala žaloba na automobilku Hebei Xinkai a dalších 11 čínských producentů.

Originální CR-V pro čínský trh vyrábí Honda v rámci joint-venture podniku od dubna 2004. Honda prohlašuje, že od roku 2002 čínské úřady garantovaly 10letou patentovou ochranu na CR-V, která měla pokrývat i její druhou generaci.

Patentový úřad zrušení ochrany zdůvodňuje tím, že je nový model první generaci příliš podobný.


,