Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ferrari 420 - (r)evoluce modeny

  16:41aktualizováno  16:41
Ferrari 360 Modena je stále ještě šperkem nejzářivějším na silnicích celého světa. V Maranellu ale už pilně pracují na jeho nástupci. Informace o něm jsou střeženější než státní tajemství, něco málo se ale k "nepovolaným uším" doneslo. Co ví o nástupci modeny italský automobilový magazín Motorbox?

Šílenství kolem nového ferrari se strhne hned na začátku roku 2005.

Nástupce veleúspěšného předchůdce, modelu 360 Modena který se poprvé představil v roce 1999, ponese označení 420.

Modena uvolní cestu "čtyřistadvacítce" buď na lednovém autosalonu v Detroitu nebo počátkem března v Ženevě.

Hovoří se o dvou jménech - pravděpodobnější je 420 Modena, povídá se i o označení 420 Fiorano.

Nové ferrari se má postavit babylambu (Lamborghini Gallardo), které začalo modeně notně "zatápět".

Podle nepotvrzených informací, už měli u Ferrari připravenu "evoluci" modeny. Poté, co výrobce ze Sant´Agata Bolognese přišel s gallardem, se ale inženýři zase spořádaně vrátili ke stolům a ferrari, které ještě pořádně nespatřilo světlo světa, prošlo dalším "upgradem". 

Konkurovat 500 koním a pohonu obou náprav "obyčejným" restylingem 360 jednoduše nešlo.

Otcovství (alespoň co se designu týká) je v případě vozů z Maranella předem dáno.  Pod ruce Pininfarinovi sice grafik motorboxu neviděl, ale nějak takhle si nové ferrari představují Italové.

Vypadá trochu jako syn Ferrari Enzo, nemyslíte?

Motor ze "staré" modeny o objemu 3,6 litru je už inženýrům Ferrari málo a fiorano/420 modena tak dostane 4,2 litr, který už prohání Maserati Coupé.

Osmiválec měl původně přejít pod kapotu nového ferrari beze změny (nanejvýš s pozměněnou elektronikou), nově se však mluví o mnohem rozsáhlejších změnách. Neoficiální zdroje se nemohou shodnout ani na počtu ventilů. Stávající modena jich má čtyřicet (na každý válec pět), Maserati Coupé naopak zůstává u klasičtějšího schématu čtyř ventilů na válec.

V autech s neptunovým trojzubcem na kapotě má motor výkon 390 koní (při 7000 ot./min), u Ferrari z něj ovšem plánují dostat až 500 koní. Doplňme ještě hodnotu kroutícího momentu, v Maserati je to 451 Nm při 4500 otáčkách.

Nová modena (fiorano) si už brousí zuby na třístovku (gallardo - max. rychlost 309 km/h). Zrychleni z nuly na sto km/h by mělo být kolem 4 sekund. Gallardo, těš se!

 

Srovnání Ferrari 420 a Modeny

***

Špionážní fotky z testování Ferrari 420

***

Autoři:




Nejčtenější

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.