Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové nejrychlejší ferrari bez střechy je modré

  11:24aktualizováno  11:24
Italské Ferrari má teď hlavně plné ruce práce se svým vstupem na burzu, ale zároveň je v plném proudu zbrojení na frankfurtský autosalon. Novinka jménem 488 Spider je nejrychlejším otevřeným silničním ferrari všech dob. Oproti zavedeným pořádkům se představuje v modrém lakování.

Ferrari 488 Spider doplňuje uzavřenou variantu GTB (více o něm čtěte zde). Nástupce modelu 458 Italia je na pohled velmi podobný, ale technicky je to úplně nové auto. Z původního modelu zbyla jen okna, zrcátka a střecha. A Spider, jak tradiční označení pro otevřenou verzi napovídá, nemá ani tu střechu.

Ferrari 488 Spider
Ferrari 488 Spider

Otevřené provedení je samozřejmě technicky identické s GTB, ale má plechovou skládací střechu, která se složí do kufru za 14 sekund. Stojí za pozornost, že oproti srovnatelné plátěné střeše je o 25 kilogramů lehčí a nabízí lepší tepelný a akustický komfort. Celková hmotnost stroje stoupla oproti kupé kvůli úpravám, které jsou nutné pro zachování tuhosti karoserie, o 50 kilogramů (z 1 370 na 1 420 kg).

Fotogalerie

Výkony jsou stejné jako u kupé: sprint z nuly na sto zvládne díky novému přeplňovanému motoru, který má o ohromujících čtyřicet procent vyšší točivý moment oproti atmosferickému předchůdci, za tři sekundy (stejně jako kupé), dvoustovku pokoří za 8,7 sekundy (kupé 8,3 s). Maximální rychlost je 325 km/h.

Firma říká, že nový spider je nejrychlejší a nejvýkonnější otevřené ferrari všech dob. Za zády posádky je uložen osmiválec objemu 3,9 litru s výkonem 670 koní (492 kW) a točivým momentem 760 Nm, se kterým spolupracuje dvouspojková sedmistupňová převodovka.

Pro čtyřapůlmetrový spider u Ferrari namíchali speciální barvu (Blu Corsa), ve které se pravděpodobně bude naparovat i při premiéře na autosalonu ve Frankfurtu. Cena bude přesahovat 200 tisíc eur (zhruba 5,4 milionu korun).



Témata: burza, Euro, Ferrari


Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.