Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové nejrychlejší ferrari bez střechy je modré

  11:24aktualizováno  11:24
Italské Ferrari má teď hlavně plné ruce práce se svým vstupem na burzu, ale zároveň je v plném proudu zbrojení na frankfurtský autosalon. Novinka jménem 488 Spider je nejrychlejším otevřeným silničním ferrari všech dob. Oproti zavedeným pořádkům se představuje v modrém lakování.

Ferrari 488 Spider doplňuje uzavřenou variantu GTB (více o něm čtěte zde). Nástupce modelu 458 Italia je na pohled velmi podobný, ale technicky je to úplně nové auto. Z původního modelu zbyla jen okna, zrcátka a střecha. A Spider, jak tradiční označení pro otevřenou verzi napovídá, nemá ani tu střechu.

Ferrari 488 Spider
Ferrari 488 Spider

Otevřené provedení je samozřejmě technicky identické s GTB, ale má plechovou skládací střechu, která se složí do kufru za 14 sekund. Stojí za pozornost, že oproti srovnatelné plátěné střeše je o 25 kilogramů lehčí a nabízí lepší tepelný a akustický komfort. Celková hmotnost stroje stoupla oproti kupé kvůli úpravám, které jsou nutné pro zachování tuhosti karoserie, o 50 kilogramů (z 1 370 na 1 420 kg).

Fotogalerie

Výkony jsou stejné jako u kupé: sprint z nuly na sto zvládne díky novému přeplňovanému motoru, který má o ohromujících čtyřicet procent vyšší točivý moment oproti atmosferickému předchůdci, za tři sekundy (stejně jako kupé), dvoustovku pokoří za 8,7 sekundy (kupé 8,3 s). Maximální rychlost je 325 km/h.

Firma říká, že nový spider je nejrychlejší a nejvýkonnější otevřené ferrari všech dob. Za zády posádky je uložen osmiválec objemu 3,9 litru s výkonem 670 koní (492 kW) a točivým momentem 760 Nm, se kterým spolupracuje dvouspojková sedmistupňová převodovka.

Pro čtyřapůlmetrový spider u Ferrari namíchali speciální barvu (Blu Corsa), ve které se pravděpodobně bude naparovat i při premiéře na autosalonu ve Frankfurtu. Cena bude přesahovat 200 tisíc eur (zhruba 5,4 milionu korun).



Témata: burza, Euro, Ferrari


Nejčtenější

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Další z rubriky

Automobilka Porsche představila třetí verzi SUVéčka Cayenne
Nový cayenne je zatím bez dieselu a má ochranu před odřením ráfků

Frankfurt (Od zpravodaje iDNES.cz) Na autosalonu ve Frankfurtu si svou výstavní světovou premiéru odbývá Porsche Cayenne třetí generace. SUV, které před patnácti lety v podstatě zachránilo...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Citroën C3 Aircross
Aircross je výjimečně praktický crossover, prozkoumali jsme ho

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Citroën představuje další malé auto. Nahrazuje C3 Picasso, má však výraznější vzhled a nové jméno C3 Aircross. A říká si SUV, i když pohon všech kol nenabídne...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.