Pokud dokážete překonat skutečnost, že se nedočkáte závistivých pohledů kavárenských povalečů, vydali jste se správným směrem, vyhráno ale rozhodně nemáte. Vlastnictví modelu XX klade vysoké nároky nejen na vaše bankovní konto. Nemáte-li po ruce zhruba milion eur a v sobě pořádnou porci "ferrarifaktoru", jednoduše máte smůlu.
Podobně jako před lety Enzo FXX i závodní pětsetdevětadevadesátka je určena pouze výjimečným dlouholetým klientům. Pokud máte volné prostředky, za kamaráda Michaela Schumachera a vaši garáž zdobí už pár klenotů s koníkem ve znaku, jste na dobré cestě stát se jedním z dvaceti až třiceti budoucích majitelů.
A čím je 599XX vlastně tak výjimečné, že výrobce dělá kolem jeho prodeje takové obstrukce? Změny oproti klasické verzi GTB jsou patrné už zvenčí. Na karoserii přibylo několik nových spoilerů a difuzorů, které zvětšují přítlak ve vysokých rychlostech a optimalizují obtékání karoserie vzduchem.
Díky aktivním aerodynamickým prvkům je závodní kupé nyní přitlačováno k zemi silou 280 kg již při rychlosti 200 km/h.
To nepodstatnější je samozřejmě ukryto pod karoserii, která je teď z velké části tvořena z lehkých kompozitních materiálů, karbonu a hliníku.
Srdcem modelu 599XX je přepracovaný vidlicový dvanáctiválec z původního GTB. Optimalizací spalovacího prostoru, sacího a výfukového potrubí se konstruktérům podařilo dosáhnout výkonu 515 kW (700 koní) při úctyhodných 9 000 otáčkách.
Nezůstalo ale pouze u motoru, řadou změn prošel i podvozek, převodové ústrojí a brzdy. Mohutný výkon je přenášen na asfalt prostřednictvím sekvenční převodovky, která je díky novější elektronice schopná přeřadit za 60ms místo původních 100ms.
Brzdění zajišťují mohutné karbonokeramické kotouče s karbonovými destičkami na obou nápravách, o přesné držení stopy se starají devatenáctipalcové slicky. Rozdíly jízdního charakteru a povrchu vozovky kompenzuje moderní adaptivní podvozek.
V útrobách limitované série pětsetdevětadevadesátky se v hojné míře uplatňují špičkové technologie nasazené v seriálu F1, které se v budoucnu dočkají sériové produkce i v civilních modelech. Vůz je mimo jiné opatřen desítkami čidel, která prostřednictvím informačního panelu na palubě informují posádku, v jaké kondici jsou jednotlivé mechanické díly.
Podle neoficiálních informací je nejnovější superferrari vybaveno i systémem rekuperace brzdné energie, který pod názvem KERS budou používat i formule 1 v letošním ročníku šampionátu.