Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ferrari 612: víc než 315 km/h

  18:51aktualizováno  18:51
Jméno Sergia Scagliettiho - modenského karosáře, který v padesátých a šedesátých letech minulého století oblékal nastupující legendu jménem Ferrari, nese nové kupé 2+2 od kultovní automobilky z Maranella. Ve starších dobách automobilky s koněm ve znaku Scaglietti oblékl několik jejích modelů...

Byl však spíše sochařem, než designérem. Tvary nových vozů nevymýšlel s tužkou nad archem papíru, ale vytvářel přímo prostorové modely z hliníku. 

Nový hřebec ze stájí Ferrari má připomenout tohoto důležitého a neprávem opomíjeného protagonistu historie "rudé automobilky". Poklonou Scagliettimu a jeho netradiční tvůrčí metodě je nejen označení, ale i celohliníkový prostorový rám novinky.

Ferrari 612 Scaglietti má být tou pravou kombinací čistého výkonu sportovního vozu a pohodlí pro čtyři pasažéry. "Šestsetdvanáctka" by měla navázat na úspěchy svého předchůdce 456M. V porovnání s ní je sice o něco větší (například o 139 mm delší), ale o celých 60 kg lehčí. 

Vůbec poprvé má dvanáctiválcové Ferrari prostorový rám kompletně vyrobený z hliníku - na Sergia Scagliettiho odkazuje i jméno střediska, které se u Ferrari zabývá právě lehkými slitinami. Výsledkem je tak šedesátiprocentní nárůst poměru tuhost/hmotnost celé konstrukce.

Tvář novému Ferrari dal maranellský dvorní karosář Pininfarina. První Ferrari, jehož design byl výsledkem první oficiální spolupráce s Pininfarinou, byl model 375 MM, který si odbyl premiéru v roce 1954 na autosalonu v Ženevě.

Design exteriéru spojuje tvary moderních Ferrari a retro rysy odkazující na slavné modely minulosti. Nedostatkem prostoru by neměl trpět žádný ze čtyř cestujících. Do 240ti litrového kufru (o 25 procent navíc proti předchozí 456) by se podle výrobce měl vejít pětidílný set tašek (jak jinak, než z produkce Ferrari), nebo dvě sady golfového náčiní.

V 612 Scaglietti se o pohodlí stará mimo jiné dvouzónová klimatizace, nebo audiosoustava, kterou Bose vyvinulo extra pro tento model. Samozřejmostí je interiér vyvedený v kůži, který je klientovi ušitý na míru.

Plnokrevníci pod kapotou
Dvanáct válců uložených ve dvou řadách svírá úhel 65 stupňů. Upravený motor z dvoumístného maranella má objem 5748 centimetrů kubických. Maximálního výkonu 540 koní dosáhne při 7250 otáčkách. Nejvyšší rychlost by měla přesáhnout 315 kilometrů v hodině, zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 4,2 sekund.

Motor je uložen vpředu za přední nápravou, převodovka s rozvodovkou je naopak umístěná před nápravou zadní. Díky tomu bylo dosaženo téměř ideálního rozložení hmotností mezi nápravami: 46 % vpředu a 54 % vzadu. Kvalitní jízdní vlastnosti dále podporují aktivní tlumiče a systémem CST starající se o stabilitu a trakci - ten má u Ferrari premiéru.

Agregát spolupracuje s šestistupňovou elektro-hydraulicky ovládanou automatizovanou převodovku označovanou jako F1A s možností volby převodu automaticky, nebo tlačítky na volantu.

První zájemci mohou pro Ferrari 612 Scaglietti vyrazit zjara příštího roku. Připravit by si měli částku okolo 200 tisíc eur.

Ferrari 612 Scaglietti v číslech:

Délka (mm) 4 902
Šířka (mm) 1 957
Výška (mm) 1 344
Rozvor (mm) 2 950
Rozchod vpředu/vzadu (mm) 1 688/1 641
Hmotnost (kg) 1 840
PNEUMATIKY
Vpředu/vzadu 245/45 18"/285/40 19"
MOTOR...
Počet válců a uspořádání 12 válec do V (65 stupňů)
Vrtání x zdvih (mm) 89 x 77
Objem jednoho válce (ccm) 475
Objem (ccm) 5 748
Kompresní poměr 11,2:1
Maximální výkon (kW/koní) 403/540 při 7 250 ot./min
Max. kroutící moment (Nm) 588 při 5 250 ot./min
VÝKONY...
Maximální rychlost (km/h) nad 315
Zrychlení 0-100 km/h (s) 4,2
Předpokládaná cena (Euro) 200 000

 

 

Ferrari 612 Scaglietti má být tou pravou kombinací čistého výkonu sportovního vozu a pohodlí pro čtyři pasažéry. "Šestsetdvanáctka" by měla navázat na úspěchy svého předchůdce 456M.

Tvář novému Ferrari dal maranellský dvorní karosář Pininfarina.

Tvář novému Ferrari dal maranellský dvorní karosář Pininfarina.

Ferrari 612 Scaglietti má být tou pravou kombinací čistého výkonu sportovního vozu a pohodlí pro čtyři pasažéry. "Šestsetdvanáctka" by měla navázat na úspěchy svého předchůdce 456M.

Při "pilotáži" 612 Scaglietti se o pohodlí stará, mimo jiné, dvouzónová klimatizace, nebo audiosoustava, kterou Bose vyvinulo extra pro tento model. Samozřejmostí je interiér vyvedený v kůži, který je klientovi ušitý na míru.

Design exteriéru spojuje tvary moderních Ferrari a retro rysy odkazující na slavné modely minulosti.

Dvanáct válců uložených ve dvou řadách svírá úhel 65 stupňů. Upravený motor z dvoumístného maranella má objem 5748 centimetrů kubických. Maximálního výkonu 540 koní dosáhne při 7250 otáčkách.

První zájemci mohou pro Ferrari 612 Scaglietti vyrazit zjara příštího roku. Připravit by si měli částku okolo 200 tisíc eur.

Nedostatkem prostoru by neměl trpět žádný ze čtyř cestujících. Do 240ti litrového kufru by se, podle prohlášení výrobce, měl vejít pětidílný set tašek, nebo dvě sady golfového náčiní.

Autoři:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.