Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ferrari chce být ekologické, a proto už nepije jen benzin

aktualizováno 
Supersportovní automobily rozhodně nejsou spojovány s ekologií provozu. Jenže poslední dobou tlaky na ekologičnost vozů rostou a tak jsme se na právě probíhajícím autosalonu v Detroitu dočkali něčeho, co bychom před pár lety považovali za nemožné – ekologického Ferrari.

Ferrari 430 Spider Bio Fuel | foto: Ferrari

Hlasy především po snížení spotřeby fosilních paliv u osobních automobilů mají v poslední době stále sílící tendenci. Evropská unie tlačí na výrobce automobilů, aby snižovali spotřebu vyráběných vozů, podobná situace je i v USA.

Tlak na ekologičnost provozu se projevuje i u automobilek, o jejichž negativním příspěvku k celkovému stavu životního prostředí lze s úspěchem pochybovat.

A tak musí spotřebu svých vozů škrtit i výrobci exkluzivních supersportovních a luxusních modelů z nichž drtivá většina najezdí ročně minimální porci kilometrů.

Ferrari, které již dříve slíbilo, že jeho auta budou úspornější především díky snížené hmotnosti, představilo na právě probíhajícím autosalonu v Detroitu studii modelu F430 poháněného palivem E85. To je směsí sestávající se z 85% bioetanolu a 15 klasického benzínu.

Bioethanolové Ferrari může jezdit i na palivo s větším podílem benzínu, podobně jako mnohé sériové vozy. F430 Bio Fuel nabízí oproti standardnímu modelu o 10 koní vyšší výkon (celkem 500 koní) a o 4% vyšší točivý moment. Přitom produkce emisí CO2 je nižší o 5%.

O případné výrobě ekologického Ferrari se zatím příliš nehovořilo, ale zdá se, že jí nic nebrání. Ferrari se totiž netají plánem, v rámci kterého chce do roku 2012 snížit produkci emisí svých vozů o rovných 40%.

Výrobce nezapomněl v Detroitu připomenout, že kterékoli v současnosti vyráběné auto se skákajícím koníkem ve znaku může jezdit bez úprav na palivo s desetiprocentním podílem biolihu.

Ferrari 430 Spider Bio Fuel





Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.