Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ferrari chce být ekologické, a proto už nepije jen benzin

aktualizováno 
Supersportovní automobily rozhodně nejsou spojovány s ekologií provozu. Jenže poslední dobou tlaky na ekologičnost vozů rostou a tak jsme se na právě probíhajícím autosalonu v Detroitu dočkali něčeho, co bychom před pár lety považovali za nemožné – ekologického Ferrari.

Ferrari 430 Spider Bio Fuel | foto: Ferrari

Hlasy především po snížení spotřeby fosilních paliv u osobních automobilů mají v poslední době stále sílící tendenci. Evropská unie tlačí na výrobce automobilů, aby snižovali spotřebu vyráběných vozů, podobná situace je i v USA.

Tlak na ekologičnost provozu se projevuje i u automobilek, o jejichž negativním příspěvku k celkovému stavu životního prostředí lze s úspěchem pochybovat.

A tak musí spotřebu svých vozů škrtit i výrobci exkluzivních supersportovních a luxusních modelů z nichž drtivá většina najezdí ročně minimální porci kilometrů.

Ferrari, které již dříve slíbilo, že jeho auta budou úspornější především díky snížené hmotnosti, představilo na právě probíhajícím autosalonu v Detroitu studii modelu F430 poháněného palivem E85. To je směsí sestávající se z 85% bioetanolu a 15 klasického benzínu.

Bioethanolové Ferrari může jezdit i na palivo s větším podílem benzínu, podobně jako mnohé sériové vozy. F430 Bio Fuel nabízí oproti standardnímu modelu o 10 koní vyšší výkon (celkem 500 koní) a o 4% vyšší točivý moment. Přitom produkce emisí CO2 je nižší o 5%.

O případné výrobě ekologického Ferrari se zatím příliš nehovořilo, ale zdá se, že jí nic nebrání. Ferrari se totiž netají plánem, v rámci kterého chce do roku 2012 snížit produkci emisí svých vozů o rovných 40%.

Výrobce nezapomněl v Detroitu připomenout, že kterékoli v současnosti vyráběné auto se skákajícím koníkem ve znaku může jezdit bez úprav na palivo s desetiprocentním podílem biolihu.

Ferrari 430 Spider Bio Fuel



Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Další z rubriky

Nejmenší audi přišlo o diesely a přidalo na agresivitě a digitalizaci

Audi A1 Sportback 2018

Audi po osmi letech mění nejmenší modelovou řadu A1 Sportback. Agresivnější vzhled doplňuje paleta výhradně zážehových...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Toyota má nový královský sedan, který neznáte. Teprve třetí za 50 let

Toyota Century

Se značkou Toyota si v Evropě málokdo spojuje luxusní limuzíny s velkými motory. Pro nás je to značka s dobrým poměrem...

Najdete na iDNES.cz