Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ferrari Enzo: 42 jich je k mání

  20:03aktualizováno  20:03
"Ferrari není pro každého," říká italský výrobce supersportovních aut. To, že máte dostatek peněz ještě neznamená, že vám ferrari bude parkovat v garáži. Každého zájemce si automobilka "proklepne" a až pak se rozhodně, jestli mu auto prodá nebo ne. Modelu enzo je ale teď k volnému prodeji 42 kusů.

Klenot z nejopečovávanějších - Ferrari Enzo, se měl dostat jen do "spolehlivých" rukou.

Pouze stálí klienti se dostali do "zlatého pořadníku".

Být na něm spolu s dalšími 398, to už značilo, že ve velkém světě něco znamenáte.

Ale ouha, než se "rudého hřebce z Maranella" dočkali, ztratili někteří z kupců o superexkluzivní supersport zájem.

Novináři z italského serveru repubblica.it chvíli hledali a našli na internetovém trhu "ojetin" 42 Ferrari Enzo, která jsou právě k mání. Výběr je bohatý, v seznamu figurují kousky s nulou na počítadle ujetých kilometrů, ale i ty, které už mají něco za sebou... přesněji  30 000 kilometrů. Nejlevnější je za 593 tisíc euro, nejdražší za 1,3 milionu, ostatní ceny jsou k jednání. Pouze dvě z nich stojí méně, než jaká byla jejich původní prodejní cena.

O nejdražších autech rozhoduje los sirkami
Ferrari se objednává přesnou procedurou, na některé modely se čeká např. v Německu dva až tři roky. Zájemce musí předem vyplnit poměrně obsáhlý dotazník, nad nímž v centrále rozhodnou, zda se dotyčný může značkou ozdobit. Teprve pak je objednávka přijata...více ZDE

Vzhledem k tomu, že superferrari bylo vyrobeni jen 399 kusů, je číslo 42 ohromující. Původně mělo být vyrobeno jen 349 enz, ale v roce 2002 bylo v Maranellu rozhodnuto, že jich vyrobí ještě o padesátku více. Ferrari tak chtělo uspokojit více "vip" osobností a sběratelů.

Curriculum vitae
Ferrari Enzo se poprvé představilo v 26. dubna 2002. Vyvolení, u kterých se automobilka rozhodla, že si enzo zaslouží, za něj zaplatili 665 tisíc euro. První exemplář cestoval do Argentiny za panem Silechim, psal se rok 2002. Poslední enzo se prodalo letos v červnu.

Automobilka se snažila ubránit spekulantům: auto nemohlo být "napsané" na společnost, ale pouze na fyzickou osobu. Kdo si enzo objednal, musel ho také přímo odebrat. Obchod s objednávkami nebyl možný. Jak už bylo řečeno, všichni klienti museli být vedení Ferrari dobře známi.

Není to poprvé, co se vzácná ferrari dostala do prodeje za zády automobilky. Legendární F40 koupil a za dvojnásobek prodal kupříkladu pilot formule 1 Nigel Mansell, píše la Repubblica.

Seznam majitelů Ferrari Enzo je samozřejmě tajný. Ví se ale, že jedno žluté má kupříkladu bubeník Pink Floyd Nick Mason, v černém se pak prohání Ralph Lauren nebo Jay Kay (leader kapely Jamiroquai). Jedno červené enzo se prohání i po silnicích České republiky.

Dalším 42 celebritám ze světa sportu, umění a obchodu je ale bližší košile než kabát, vlastně peníze, než enzo.

Toto Ferrari Enzo je ve střední a východní Evropě jediné. Prozatím?

Ale pozor, koupit enzo nebude žádná legrace (pomineme-li problém, kde na něj vzít). Sedadlo řidiče není seřiditelné. Uhlíková skořepina je ušita na míru majiteli. Každý musel do Maranella zajet, aby mu na něj vzali míry.

Každý kupec také prošel kurzem, jak 660 koní, které enzo táhnou až třistapadesátkou, ukočírovat. Kupříkladu to co pilot třímá v rukou už ani volant nepřipomíná. je to spíše knipl plný spínačů a kontrolek.

Ferrari Enzo

Dvanáctiválec s objemem 5998 cm3 nabízí výkon 660 koní (482 kW) při 7800 ot/min a točivý moment 657 Nm při 5500 ot/min. Motor pohání zadní kola 345/35 ZR 19. Přední mají rozměr 245/35 ZR 19. Vůz s pohotovostní hmotností 1365 kg dosáhne maximální rychlosti 350 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 3,68 s, na 200 km/h za 9,5 s. Kilometr s pevným startem enzo umí za 19,6 sekund.

Takže, hybaj pro slamník s eury a enzo je vaše. Jejich seznam najdete ZDE

Ferrari Enzo

Ferrari Enzo - čelní pohled

Ferrari Enzo - interiér

Ferrari Enzo - volant

Autoři:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Další z rubriky

Nerudný génius v černých brýlích zemřel před 30 lety

Enzo Ferrari

„Signor Ferrari, jak chcete, aby se na vás vzpomínalo,“ tak začínal poslední rozhovor se slavným mužem v černých...

Vitara končí s atmosférou. Motor ze staré školy modernímu SUV nepasuje

Suzuki Vitara

Suzuki Vitara je v kategorii SUV pojem, poprvé vyjela před třiceti lety. Postupně vznikla již ve čtyřech generacích,...

Osmdesátiny velikána designu. Maloval fiaty a Golfa, se Škodou to nevyšlo

Expozice studia Italdesign Giorgetta Giugiara

Patří k nejuznávanějším automobilovým designérům všech dob, vtiskl podobu více než dvěma stovkám modelů, jichž se po...

Najdete na iDNES.cz