Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ferrari F430: rudá střela

  18:35aktualizováno  18:35
Více výkonu, více rychlosti, více techniky... více Ferrari. Téměř 500 koní výkonu a maximální rychlost 315 km/h nového Ferrari, zabalené do nejmodernějších technologií hodných kosmické lodi nebo monopostu Michaela Schumachera, právě přijíždí.

U stánku italské automobilky bude na pařížském autosalonu hodně rušno.

Po více než pěti letech co motala hlavu milovníkům rychlých vozů se Ferrari F360 Modena odebírá na odpočinek, nabroušený nástupce ale už netrpělivě čeká.

Pokračovatelem dynastie ušlechtilých osmiválcových supersportů z Maranella bude model F430. Italové se protentokrát rozhodli pouze pro číselné pojmenování - žádná Monza ani Imola o kterých mluvily "ověřené zdroje".

Mamma mia - 4 308 ccm V8: 490 koní!
Objem osmiválce se přehoupl přes 4,3 litru, ušlechtilé srdce bije silou 360 kW (490 koní) při 8 500 otáčkách. Při 1450 kg hmotnosti se tak F430 dostane poměr hmotnost/výkon na 2,8 kg/k.

Kusy asfaltu bude vytrhávat svými 465 Nm maximálního točivého momentu (při 5 250 ot./min).

Třístovka? Není problém!
Hodnota "maximálky" v tabulce charakteristik Ferrari F430 hovoří za vše: 315 km/h. Forsáž z 0 na 100 km/h proběhne za 4 sekundy.

Jako v monopostu formule 1 se bude řidič cítit až bude v rukou držet multifunkční volant s ovladači, kterými mimo jiné ovládá nastavení podvozku této rudé střely.

Od "eF-jedniček" si nové Ferrari vypůjčilo také elektronicky řízený diferenciál pojmenovaný E-Diff, ten má v sériovém silničním autě světovou premiéru.

Téměř "eF-jedničková" je i automatická převodovka. Změna rychlostního stupně v jejím případě proběhne za 150 tisícin sekundy.

Ukočírovat Ferrari F430 pomohou brzdové keramicko-uhlíkové kotouče, ty budou ale podle posledních informací za příplatek.

Předtím než si je půjdou v roce 2005 zájemci objednat, mohou Ferrari F430 okouknout na zářijovém autosalonu pod Eifellovkou.

Na rok 2006 se pak prý chystá otevřená verze spider a nekompromisní challenge, která bude mít přibližně o 30 koní navíc.

Ferrari F430 v číslech

Rozměry a hmotnosti

Délka (mm)

4512

Šířka (mm)

1923

Výška (mm)

1214

Rozvor (mm)

2600

Přední rozchod (mm)

1669

Zadní rozchod (mm)

1616

Pohotovostní hmotnost (kg)

1450

Motor

Uspořádání

8 válců do V 90 stupňů

Vrtání x zdvih (mm)

92 x 81

Objem jednotlivých válců (ccm)

538,5

Celkový objem (ccm)

4308

Kompresní poměr

11,3 : 1

Maximální výkon (kw/k)

360,4/490 při 8500 ot./min

Maximální točivý moment (Nm)

465 při 5250 ot./min

Litrový výkon (koně/litr)

114

Výkony

Maximální rychlost (km/h)

>315

Zrychlení 0 - 100 km/h (s)

4

Pokračovatelem dynastie ušlechtilých osmiválcových supersportů z Maranella bude model F430.

Předtím než si je půjdou v roce 2005 zájemci objednat, mohou Ferrari F430 okouknout na zářijovém autosalonu pod Eifellovkou.

Objem osmiválce se přehoupl přes 4,3 litru, ušlechtilé srdce bije silou 360 kW (490 koní) při 8 500 otáčkách.

Hodnota "maximálky" v tabulce charakteristik Ferrari F430 hovoří za vše: 315 km/h. Forsáž z 0 na 100 km/h proběhne za 4 sekundy.

Jako v monopostu formule 1 se bude řidič cítit až bude v rukou držet multifunkční volant s ovladači, kterými mimo jiné ovládá nastavení podvozku této rudé střely.

Ukočírovat Ferrari F430 pomohou brzdové keramicko-uhlíkové kotouče, ty budou ale podle posledních informací za příplatek.

Italové se protentokrát rozhodli pouze pro číselné pojmenování 430 - žádná Monza ani Imola o kterých mluvily "ověřené zdroje".

Autoři: ,




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.