U stánku italské automobilky bude na pařížském autosalonu hodně rušno.
Po více než pěti letech co motala hlavu milovníkům rychlých vozů se Ferrari F360 Modena odebírá na odpočinek, nabroušený nástupce ale už netrpělivě čeká.
Pokračovatelem dynastie ušlechtilých osmiválcových supersportů z Maranella bude model F430. Italové se protentokrát rozhodli pouze pro číselné pojmenování - žádná Monza ani Imola o kterých mluvily "ověřené zdroje".
Mamma mia - 4 308 ccm V8: 490 koní!
Objem osmiválce se přehoupl přes 4,3 litru, ušlechtilé srdce bije silou 360 kW (490 koní) při 8 500 otáčkách. Při 1450 kg hmotnosti se tak F430 dostane poměr hmotnost/výkon na 2,8 kg/k.
Kusy asfaltu bude vytrhávat svými 465 Nm maximálního točivého momentu (při 5 250 ot./min).
Třístovka? Není problém!
Hodnota "maximálky" v tabulce charakteristik Ferrari F430 hovoří za vše: 315 km/h. Forsáž z 0 na 100 km/h proběhne za 4 sekundy.
Jako v monopostu formule 1 se bude řidič cítit až bude v rukou držet multifunkční volant s ovladači, kterými mimo jiné ovládá nastavení podvozku této rudé střely.
Od "eF-jedniček" si nové Ferrari vypůjčilo také elektronicky řízený diferenciál pojmenovaný E-Diff, ten má v sériovém silničním autě světovou premiéru.
Téměř "eF-jedničková" je i automatická převodovka. Změna rychlostního stupně v jejím případě proběhne za 150 tisícin sekundy.
Ukočírovat Ferrari F430 pomohou brzdové keramicko-uhlíkové kotouče, ty budou ale podle posledních informací za příplatek.
Předtím než si je půjdou v roce 2005 zájemci objednat, mohou Ferrari F430 okouknout na zářijovém autosalonu pod Eifellovkou.
Na rok 2006 se pak prý chystá otevřená verze spider a nekompromisní challenge, která bude mít přibližně o 30 koní navíc.
Ferrari F430 v číslech
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) |
4512 |
Šířka (mm) |
1923 |
Výška (mm) |
1214 |
Rozvor (mm) |
2600 |
Přední rozchod (mm) |
1669 |
Zadní rozchod (mm) |
1616 |
Pohotovostní hmotnost (kg) |
1450 |
Motor | |
Uspořádání |
8 válců do V 90 stupňů |
Vrtání x zdvih (mm) |
92 x 81 |
Objem jednotlivých válců (ccm) |
538,5 |
Celkový objem (ccm) |
4308 |
Kompresní poměr |
11,3 : 1 |
Maximální výkon (kw/k) |
360,4/490 při 8500 ot./min |
Maximální točivý moment (Nm) |
465 při 5250 ot./min |
Litrový výkon (koně/litr) |
114 |
Výkony | |
Maximální rychlost (km/h) |
>315 |
Zrychlení 0 - 100 km/h (s) |
4 |
Pokračovatelem dynastie ušlechtilých osmiválcových supersportů z Maranella bude model F430. |
Předtím než si je půjdou v roce 2005 zájemci objednat, mohou Ferrari F430 okouknout na zářijovém autosalonu pod Eifellovkou. |
Objem osmiválce se přehoupl přes 4,3 litru, ušlechtilé srdce bije silou 360 kW (490 koní) při 8 500 otáčkách. |
Hodnota "maximálky" v tabulce charakteristik Ferrari F430 hovoří za vše: 315 km/h. Forsáž z 0 na 100 km/h proběhne za 4 sekundy. |
Jako v monopostu formule 1 se bude řidič cítit až bude v rukou držet multifunkční volant s ovladači, kterými mimo jiné ovládá nastavení podvozku této rudé střely. |
Ukočírovat Ferrari F430 pomohou brzdové keramicko-uhlíkové kotouče, ty budou ale podle posledních informací za příplatek. |
Italové se protentokrát rozhodli pouze pro číselné pojmenování 430 - žádná Monza ani Imola o kterých mluvily "ověřené zdroje". |